ערוץ אינטל


בחסות

התשובה לגוגל: אינטל, BMW ומובילאיי ישיקו מכונית אוטונומית

אינטל, BMW ומובילאיי הישראליות הכריזו היום על שיתוף פעולה לפיתוח רכב אוטונומי; צפוי לעלות לכבישים תוך 5 שנים. כ-30 חברות טכנולוגיה ויצרניות רכב מפתחות כיום כלי רכב אוטונומיים

מקור: BMW

מקור: BMW

כבר כמה שנים שאנחנו קוראים על הדרך שעושה המכונית האוטונומית שמפתחת גוגל, ההתקדמות ויכולות הנסיעה האוטונומיות של טסלה והכניסה הצפויה של אפל ואובר לתחום כלי הרכב האוטונומיים. עתה אנחנו מקבלים סימן נוסף לכיוון שאליו צועדות שלובות ידיים חברות הטכנולוגיה ויצרניות הרכב עם שיתוף פעולה בין אינטל, BMW וחברת מוביילאיי (MobilEye) הישראלית בפיתוח של רכב אוטונומי שיושק תוך 5 שנים.

המטרה: נסיעה ללא נהג ברכב

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ו) במשרדי הנהלת קבוצת BMW במינכן חתמו 3 החברות על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו יפתחו מערכת לנהיגה אוטונומית בדרגות שונות של שליטה והתערבות אנושית עם יכולות גבוהה של למידת מכונה. השותפות בין 3 החברות צפויה להביא לידי ביטוי את המומחיות של BMW בייצור כלי רכב, יכולות פיתוח הצ’יפים של אינטל ואלגוריתמי הראייה הממוחשבת, למידת המכונה והנהיגה האוטונומית של מובילאיי.

כיום מסווגות מערכות נהיגה אוטונומיות על גבי רצף מ-0, משמעותו שהמערכות הממוחשבות רק מזהירות ומתריעות, והנהג אחראי לכל הנהיגה ועד 5, שמשמעותו נהיגה ללא צורך כלל בנוכחות של נהג ברכב, כולל קביעת היעד מרחוק. על פי ההודעה שפרסמו החברות, רמת האוטונומיה של כלי הרכב תגיע לרמה 3 (‘בלי עיניים’), רמה 4 (‘בלי לחשוב’) ואפילו רמה 5, שמשמעותה כאמור היא נסיעה ללא צורך כלל בנהג.

מקור: BMW

מקור: BMW

פרופסור אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה אמר בתגובה להכרזה: “מובילאיי גאה לתרום את מומחיותה בחישה, מיפוי ומדיניות הנהג על מנת לאפשר נהיגה אוטונומית לגמרי. עיבוד החישה, כמו עיבוד המיפוי שאנו כבר מבצעים כיום, יוטמע במערכת-על-שבב החדשה ביותר של מובילאיי, ה-EyeQ 5 והפיתוח השיתופי של היתוך אלגוריתמים יוטמע בפלטפורמות המחשוב של אינטל. בנוסף, טכנולוגיית המיפוי Mobileye Road Experience של החברה תספק שירותי מיקום ונתונים מדויקים על הנתיב כרובד מידע קריטי על מנת לתמוך בנהיגה אוטונומית לחלוטין”.

פרשנות: עידן הבריתות

כזה, אבל לא בדיוק. הרכב האוטונומי של גוגל. מקור: Google

הרכב האוטונומי של גוגל. מקור: Google

שלא יהיה ספק: חברות הטכנולוגיה ויצרניות הרכב נמצאות כולן במירוץ לפיתוח כלי רכב אוטונומי, כשעל פי מכון המחקר CBI יותר מ-30 חברות נמצאות במירוץ הזה. בין חברות הטכנולוגיה ניתן למנות כמובן את גוגל; את אפל, עם פרויקט Titan שלה, שמורכב מ-1,000 עובדים, רובם יוצאי טסלה, פולקסווגן ו-nvidia; באידו הסינית; nvidia וקוואלקום מפתחות מעבדים ייעודיים לכלי רכב אוטונומיים; Uber; מיקרוסופט שנכנסה באיחור למשחק עם כמה מחקרים ושיתופי פעולה; וכמובן מובילאיי הישראלית, אחת החברות המובילות בתחום, שהונפקה ושוויה כיום עומד על כ-9 מיליארד דולר. מהעבר השני עומדות יצרניות הרכב השונות שעובדות כל אחת על רכב אוטונומי משלה: פולקסווגן ואאודי, תשלובת ניסן ורנו, טויוטה, יונדאי, וולבו, מרצדס ועוד.

אולם גם חברות הטכנולוגיה וגם יצרניות הרכב יודעות שלבד הן יתקשו במשימה ולכן אנחנו רואים כיצד מתחילים להתהוות שיתופי פעולה ובריתות בין חברות מהתחומים השונים. מצד אחד, לחברות הטכנולוגיה אין את הזמן, הידע, הרצון או המשאבים להיכנס לעולם המורכב של ייצור רכב, תוך כדי הקמת מפעלים וניהול שרשרת האספקה. מצד שני, יצרניות הרכב הפנימו שהן לא יוכלו להתחרות בזריזות ובגמישות של עולם הטכנולוגיה. לתוך כל הסלט הזה, אתם יכולים גם לזרוק את חברות הנהיגה השיתופית דוגמת Uber,  Lyft או Gett שיושבות על מאגרים עצומים של נהגים וכלי רכב ויכולות לספק למפתחי המכוניות האוטונומיות המון דאטה על האופן שבו אנחנו נוהגים. זו גם הסיבה ש-GM השקיעה ב-Lyft חצי מיליארד דולר, פולקסוואגן השקיעה ב-Gett הישראלית 300 מיליון דולר, מרצדס החלה לשתף פעולה עם Via הישראלית ואפל השקיעה לאחרונה כמיליארד דולר ב-Didi Chuxing, ‘ה-Uber הסינית’.

 

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 Comments on "התשובה לגוגל: אינטל, BMW ומובילאיי ישיקו מכונית אוטונומית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Gabree
Guest

היתרון הגדול של הארדואינו ביחס לכל רכיב אחר הוא שביציאה לmass production יש רכיבים זולים שכל מפעל ישמח להשיג ולייצר לכם. אם כתבתם את קוד ההארדוור שלכם על מעבד אינטל ורכיבים שמתואמים אליו רכיב הפרודקשן שלכם יהיה חייב לעבור דרכם כדי לעבוד בדיוק כמו שציפיתם. תעשו את החשבון הכלכלי לבד. לפתח דברים לשימוש עצמי, בודאי. לחשוב על העתיד, ממש לא.

ישראל ישראלי
Guest
ישראל ישראלי

אמנם מובילאיי היא חברה ישראלית, אבל ככל הידוע לי, אינטל ו-BMW לא.

donjwan
Member

אומנם BMW גרמנית למהדרין, ואינטל בעיקרון אמריקאית, אבל אינטל היא גם חברת ההייטק הגדולה בישראל ומעסיקה בישראל מעל 10 אלפים עובדים של אינטל ועוד אלפים רבים של עובדי קבלן ושאר ספקים, ולכן היא ישראלית במידה לא מבוטלת בכלל.

סתם שתדע
Guest

טויוטה, יונדאי, וולבו, טויוטה(אמרתי?), מרצדס ועוד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: