אינטל חושפת את קסדת המציאות המשולבת הראשונה והמרשימה שלה

בריאן קרזניץ, מנכ”ל אינטל, הציג לפני דקות אחדות את קסדת המציאות המשולבת של החברה, שכוללת בתוכה למעשה מחשב שלם; חלק גדול מהפיתוח נעשה על ידי ישראלים. צפו בשידור ישיר מנאום הפתיחה

מקור: Intel

מקור: Intel

לצד המגמה של צניחה במכירות של מחשבים אישיים, ההפסד בשוק המובייל והנטישה שלו ופיטורים המוניים ברחבי העולם ובישראל, ממשיכה אינטל בפיבוט, שלא לומר לידה-מחדש שלה. ונדמה שאין מקום טוב יותר להציג את הכיוון החדש של החברה מאשר כנס המפתחים השנתי של החברה שנערך מדי שנה בסן פרנסיסקו. ואכן, לפני זמן קצר הציג בריאן קרזניץ’, מנכ”ל אינטל, את קסדת המציאות המשולבת (Merged Reality) הראשונה בעולם, שחלק גדול ממנה פותח כאן במרכז הפיתוח הישראלי של החברה.

מחשב שלם בתוך הקסדה

הקסדה החדשה של אינטל (שמכונה כרגע בשם הקוד Project Alloy) מפחיתה משמעותית את הצורך בשימוש בבקרים שונים וחיישנים כדי לתרגם את המציאות האמיתית לעולם הוירטואלי. כלומר, בניגוד לגישה של קונסולות VR כמו הריפט של אוקולוס וה-Vive של HTC, שדורשות בקרים פיזיים שמדמים את הידיים במציאות המדומה או המשולבת, הרי שבקסדה של אינטל המשתמש נותר עם ידיים חופשיות והוא יכול לעשות בהן שימוש בסביבה הוירטואלית ללא מגבלות תנועה. מדובר בחויית שליטה דומה למה שפיתחו חברות כמו Pebbles הישראלית שנמכרה לפייסבוק או Leap Motion.

עוד פיצ’ר חשוב של הקסדה הוא היותה נטולת כבלים. קונסולות דוגמת ה-Vive, דורשות חיבור של כבלים מסורבלים למחשב האישי ומהניסיון שלנו מדובר בפגיעה בחוויית המשתמש. הקסדה של אינטל מצליחה לעשות זאת משום שהיא מכילה למעשה מחשב שלם בתוכה ולכן היא לא זקוקה כלל לחיבור למחשב חיצוני. הקסדה היא למעשה מחשב לביש אותו מרכיבים בצורה ארגונומית על ראש המשתמש. חוץ מכבלים ובקרים, הקסדה החדשה גם משחררת את המשתמשים מהצורך להעמיד חיישנים מיוחדים בפינות החדר כמו למשל שדורשת ה-Vive.

לדברי אינטל, הקסדה החדשה תושק כפלטפורמה פתוחה למפתחים ומייקרים ב-2017, כדי שיוכלו לפתח עבורה אפליקציות חדשות. על פניו, הקסדה עושה רושם טוב, אבל אנחנו נצטרך כמובן לחכות להתנסות הראשונה איתה, כדי לחוות את דעתנו על חוויית המשתמש, המשקל, התחממות וכמובן הביצועים והמפרט המלא.

טכנולוגיית המציאות המשולבת מאפשרת למשתמשים בין השאר לנצח על תזמורת, לטייל בעולם, להשתתף באופן וירטואלי באירועי ספורט או לחוות סצנה מסרט או קונצרט מכל נקודת מבט. על הבמה בכנס המפתחים הדגים קרזניץ’ כיצד הוא יכול להסתובב עם הקסדה בחופשיות ואף ליצור פסל וירטואלי בידיו. החברה המובילה כרגע בעולם בפיתוח של קסדות מציאות רבודה היא מיקרוסופט עם קסדת ה-Hololens שלה, אולם לא מדובר בתחרות ישירה, והחברות אף ישתפו פעולה ביניהן במפרטים ובתקנים שהן מפתחות כדי לוודא את ההתאמה של הפיתוחים.

ישראלי בראש צוות הפיתוח של הקסדה

בריאן קרזניץ' מציג את הקסדה. מקור: צילום מסך

בריאן קרזניץ’ מציג את הקסדה. מקור: צילום מסך

באינטל מבטיחים שהקסדה תאפשר חוויית שימוש עשירה ובטוחה, כשבין היתר, הוכנסו אליה טכנולוגיות חישה שימנעו התנגשות בעצמים – טכנולוגיות שמתבססות על מצלמת ה-RealSense המרשימה שפותחה במרכז הפיתוח של אינטל בישראל. אולם זו לא הנקודה הישראלית היחידה. מנהל צוות הפיתוח של הקסדה הוא עמית שחר, מנהל בכיר בחטיבת המחשוב התפישתי של אינטל, שהוביל צוותי פיתוח מישראל, ארצות הברית וסין.

צפו בשידור לייב מכנס המפתחים של אינטל

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה on "אינטל חושפת את קסדת המציאות המשולבת הראשונה והמרשימה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
VIP
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: