ידיעות חדשותיות ישולבו בפיד הפייסבוק שלכם החל מסוף החודש

פי’צר חדש שיוטמע בפייסבוק בסוף החודש יאפשר לספקי תוכן שונים לפרסם אייטמים חדשותיים בתוך הרשת החברתית מבלי שתצטרכו לעזוב אותה יותר

 

facebook feed

לקראת סוף החודש אתם עשויים לראות בפיד שלכם ידיעות וכתבות מעיתון ה-New York Times, מערוץ המדע National Geographic ואפילו אייטמים ויראלים ומשעשעים מהאתר Buzzfeed. זאת בזכות פיצ’ר חדש שיוטמע בקרוב בפייסבוק ונקרא Instant Articles.

רק אל תעזבו את הרשת החברתית

Instant Articles הוא פיצ’ר חדש שמטרתו לאפשר למשתמשי פייסבוק להתעדכן ולקרוא חדשות מבלי שיצטרכו לעזוב את אתר הרשת החברתית. כלומר בניגוד למקובל עד כה, לפיו מפיצים לינק חיצוני בפייסבוק אל התוכן הרלוונטי, הפיצ’ר החדש יציג את התוכן בתוך אתר פייסבוק עצמו. בשלב הראשוני של הטמעת הפיצ’ר Instant Articles יקחו חלק שלושת ספקי התוכן שצויינו לעיל, אבל השאיפה היא להרחיב אותו לספקי תוכן נוספים בעתיד.

מהלך זה עשוי להשפיע גם על מי שנוהגים לפרסם מודעות בתשלום. התכנון של פייסבוק הוא להסיר את פורמט הפרסומות הקיים כרגע באתר ובמקום זאת לשלב את המודעות כחלק אינטגרלי בעמוד המאמר, בדומה לפורמט הפרסום בעיתונים מודפסים. המאמרים יותאמו גם לאפליקציית המובייל של פייסבוק כדי להקל את טעינתם על הסמארטפון או הטאבלט במקום לקרוא אותם דרך הדפדפן, מה שעשוי לחסוך לנו המשתמשים כמה שניות יקרות של המתנה.

יכול להיות שמנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, רמז על הכיוון הכללי אליו הולכת הרשת החברתית עוד בשנת 2013. באחת ההרצאות שהעביר, אמר צוקרברג שלא נכון לראות את פייסבוק בתור מקום שנועד רק לשתף תמונות של הילדים או לשלוח לינקים לסרטונים של חתולים עושים דברים מצחיקים. במקום זאת, הדרך הנכונה על פי צוקרברג להגדיר את פייסבוק היא בתור “העיתון המותאם אישית ביותר בעולם”. כנראה שצוקרברג התכוון לכך לא רק באופן מטאפורי.

אבל השימוש ב-Instant Articles מעלה כאן שאלה חשובה מאוד: אם המטרה היא להשאיר את הגולשים בפייסבוק, האם הפיצ’ר החדש עלול לפגוע בהכנסותיהם של אתרי חדשות? על אף שהפיצ’ר החדש יאפשר שילוב של פרסומות במקביל למאמרים, עיקר פרנסתם של אתרי החדשות נובעת מחשיפת הגולשים למאסות של באנרים שמפוזרים לכל אורך הדף או קופצים בדפדפן במעבר בין העמודים השונים. בניגוד להפצת לינקים, Instant Articles יגרום לאותם אתרים לאבד כניסות וחשיפה. האם יתברר ש-Instant Articles אינו כזה רעיון טוב כמו שהקודקודים בפייסבוק חושבים לאור ניגוד אינטרסים עם אתרי החדשות עצמם? את התשובות נגלה ככל הנראה קצת אחרי שהפיצ׳ר יעלה לאוויר.

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: