אינסטגרם מחדשת את אתר הבית

אינסטגרם משיקה מיני אתר לפרסי הגרמי, ואנחנו חושבים שבעצם מדובר בניסוי לקראת השקת דף בית חדש.

אנשי Instagr.am השיקו מיני אתר במיוחד עבור פרסי האמי, המציג תמונות שמצולמות בפרסי האמי, ומועלות לאתר בזמן אמת. התמונות מוצגות בסדר רץ, לפי סדר העלאתן, דבר היוצר אשליה של התקדמות עלילתית והשתתפות הצופים בארועים עצמם.

אפליקציית ה-Instagr.am היא אחת משירותי שיתוף התמונות החמים ביותר החמים ביותר והצליחה לצבור מעל למיליון משתמשים בחודש הראשון שלה ב-Appstore. מקור השם במילה טלגרם ו”instant”, ובא לייצג את שאיפת המפתחים ליצור אפשרות שיתוף מיידית של התמונות של כל אחד מאיתנו. על כל תמונה שנרצה להעלות דרך היישום, נוכל להפעיל אפקט כדי לשנות את המראה של התמונה ולהעלות אותה לשירותי השיתוף השונים דוגמת פליקר, פייסבוק וטוויטר.

גרסת ניסוי

במה שיכול להיחשב כגרסת ניסוי לאתר הבית החדש שלה, המיני אתר של אינסטגרם מייצג חלק מהרעיונות שאנשי החברה דיברו עליהם בזמן האחרון. ידוע שהחברה עובדת מאחורי הקלעים על גרסה חדשה לאתר הבית, הכולל היום עמוד סטטי המוביל להורדת אפליקציית האייפון של החברה בלבד. האתר החדש אמור לשלב בתוכו אפשרויות דינמיות יותר וצפוי, לפי התכנון, להכיל סרט-נע של תמונות.

כאשר חברה שכזו מכינה מיני אתר לרגל ארוע, יש לה גם אפשרות לנסות ולבחון על הגולשים את הרעיונות שלה לממשקים הבאים שהיא מתכננת בגרסה הבאה של האתר. גרסאות ניסיון אינן מוגבלות לעולם התוכנה. בעולם המזון אנחנו מכירים את זה, למשל, בחטיפי פסק-זמן, שבמהלך השנתיים האחרונות יצאו במספר טעמים חדשים. החברה יכולה לנסות את השוק ולשווק את הטעם החדש תחת התווית “מהדורה מוגבלת”. כך במידה והגרסה החדשה של החטיף אינה מוצלחת, היא פשוט מסיימת את הניסוי ומורידה את ה”מהדורה המוגבלת” מהמדפים. אם הגרסה החדשה דווקא מוצלחת, כל שהחברה צריכה לעשות זה להוריד את התווית של “מהדורה מוגבלת”, ויש לה חטיף מוכן שכבר צבר ניסיון ופלח שוק.

האבולוציה לאנדרואיד

אנשי החברה דיווחו במסגרת ראיון ל-Businessweek כי בעקבות גיוס ההון שביצעו בתחילת החודש הם מתכננים לגייס מהנדסים ולפתח גרסה לאפליקציה שלהם עבור מכשירי האנדרואיד, ובכך להצטרף למגמה ההולכת וגדלה של אפליקציות הזמינות גם באייפון וגם באנדרואיד.

חלק מהקוראים אולי לא יסכימו להגדרה האבולוציונית מאייפון לאנדרואיד, אך זה לא משנה את העובדה שלאינסטגרם עדיין אין נוכחות בשוק האנדרואידי ולמרות שהחברה זוכה להצלחה נרחבת על פלטפורמת האייפון, בייחוד בשווקים של ארצות-הברית ויפן, נתח השוק וכמות המשתמשים צפויה לגדול משמעותי כאשר תשיק החברה את הגרסה לפלטפורמת האנדרואיד.

לגבי האתר הבית, אין ספק שכרגע העובדה שיש שם רק דף נחיתה ואין אפשרות של זרימת מידע דינמית, או אינטראקציה עם התמונה/צלם/מיקום התמונה מצמצמת מאוד את משך הזמן שגולש שמגיע לאתר יבלה בו. אם אנשי אינסטגרם ייקחו חלק מהאלמנטים שקיימים היום במיני אתר של פרסי הגרמי, ויישמו, למשל, עדכון בזמן אמת של תמונות שמועלות לאתר, יהיה בכך שדרוג רציני לאתר, ויספק למשתמשים סיבה אמיתית לחזור ולבקר בו.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: