הפעם זה חתום: הפרסומות בדרך לאינסטגרם

לאחר שנה שקטה בה המשתמשים נחשפו לכמות מתונה וכמעט בלתי מורגשת של פרסומות, חוזה חדש ומשמעותי עליו חתמה הרשת החברתית מאיים לשנות את המצב.

שיתופים מחברים או פרסומות במסווה? מקור: יח"צ

שיתופים מחברים או פרסומות במסווה? מקור: יח”צ

לאחר שהיה נדמה כי אינסטגרם קצת שכחה מהעובדה שעליה להרוויח כסף מכמות המשתמשים שלה, מסתמן כי זה סוף סוף קורה והפרסומות מגיעות לפיד שלכם. בניגוד לדיווחים והצהרות קודמות בנושא, הפעם יש סיבה לחשוש – עסקה שנחתמה עם אחת מחברות הפרסום הגדולות בעולם, Omnicom.

הכתובת הייתה על הפיד

על פי הדיווח, המגיע מאתר Ad Age, העסקה שסגרה אינסטגרם עם חברת הפרסום עומדת על כ-100 מיליון דולרים לחוזה של שנה אחת. בעוד שהחברות אכן אישרו את קיומה של העסקה, הן לא הסכימו לחשוף את הסכומים המדוברים, אך גם בלעדיהם המשמעות היא שהמשתמשים עומדים לקבל פיד מעט שונה וממוסחר הרבה יותר מזה שהיו רגילים אליו עד היום.

ג’ים סקוויקס, מנהל תפעול השוק באינסטגרם, הבהיר כי החוזה הנוכחי לא ישנה את אסטרטגיית הפרסום של החברה, כאשר בדומה למודל אותו החלה החברה לבדוק לפני כשנה המשתמשים צפויים להתחיל לקבל סרטונים ותמונות ממותגים מוכרים. עוד ציין סקוויקס כי התמונות הממומנות יופיעו כחלק מהפיד של המשתמשים בצורה מצומצמת ורק על ידי מותגים שכבר יש להם נוכחות חזקה באינסטגרם.

בשונה מפיד התמונות אותו למדו המשתמשים להכיר, תמונה ממומנת תשאר לפרק זמן ארוך יותר משאר התמונות, ככל הנראה גם במידה והמשתמש ירענן את הפיד שלו או יכנס אליו מספר פעמים ביום. עם זאת, החברה מבהירה כי למרות שמדובר בפרסומת – היא תדאג לשמור על האיכות הגבוהה של המדיה במטרה לשמור על חווית השימוש והצפייה של המשתמשים כפי שחווים אותן היום.

על מנת לגרום ל-150 מיליון המשתמשים הפעילים המעלים כ-55 מיליון תמונות מידי יום להאמין שהמהלך אכן נועד לתרום להם, ציינה החברה כי צוות מטעמה יעבוד עם המותגים שיבחרו לפרסם בפלטפורמה שלה, על מנת לייצר, לבחור ולעצב את התמונות בצורה הטובה ביותר.

מה יגידו המשתמשים?

בעוד שסביר להניח שהמשתמשים לא יקבלו את ההחלטה הנוכחית בשתיקה, אין ספק שהגיע הזמן שאינסטגרם (וכתוצאה מכך פייסבוק) תמצא את מודל הרווח המתאים לה ולמשתמשיה בצורה הטובה ביותר. אי אפשר להמנע מהרצון של כל חברה או מוצר להרוויח מהאינטרקציה המתרחשת מידי יום בפלטפורמה שלה והיתרון כאן הוא שאינסטגרם רוצה לעשות זאת בצורה המינימלית ביותר שניתן, ככל הנראה במטרה לא לעצבן את המשתמשים.

האם מהלך זה יגרום למשתמשים לעזוב את הרשת החברתית? אם אתם שואלים אותנו, סביר להניח שהתשובה היא לא. כעת רק נותר לראות כיצד תבחר החברה לשלב את הפרסומות בפיד, עד כמה (אם בכלל) יפריעו לחווית השימוש וכמובן, עד כמה הפרסומות יתאימו למשתמשים הגלובליים של החברה הממוקמים מחוץ לארצות הברית ומהווים 60 אחוזים מסך משתמשי האפליקציה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "הפעם זה חתום: הפרסומות בדרך לאינסטגרם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חנן
Guest

אני אישית אעזוב

תמיל'ה
Guest

תפנימו שללא פרסומות לא יכול להתקיים המצב של מידע חופשי, אפליקציות ללא תשלום והנאה מכל הבא ליד בחינם. מישהו ומשהו צריך לממן את כל זה.

asd
Guest

לאן?

asd
Guest

חן, התמונה שלך מקצועית ומרעננת. בכל פעם שאני צופה בה אני מבין שמדובר בכתבת מקצועית ורצינית מהמעלה הראשונה.
ממליץ לך גם לשים כובע ליצן על הראש (בלי קשר לפורים) – זה יעלה כאן את הרמה בהחלט.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: