הגיעו לפיד: הפרסומות באינסטגרם כבר כאן

בתום תקופת ניסיון בה השתתפה קבוצה נבחרת של מותגים בארה׳׳ב, הפרסום באינסטגרם מתרחב ל-30 מדינות בעולם, בהן גם ישראל

מקור: Instagram For Business

מקור: Instagram For Business

הגיע הרגע. כאילו שפיד האינסטגרם של כולנו לא מוצף בתמונות של בלוגריות אופנה, שפים או סלבריטאים למיניהם, המחזיקים ׳לגמרי במקרה׳ מוצר מסוים שזוכה לתיוג בעזרת האשטאג בתחתית התמונות, הפרסומות מגיעות באופן רשמי גם למשתמשי אינסטגרם בישראל, בצורה גלויה למדי.

צאו לי מהפיד

שיטת הפרסום באינסטגרם מבוססת על תשתית המודעות בפייסבוק, מה שמאפשר למפרסמים למקד את התוכן השיווקי שלהם בצורה יעילה במיוחד, ולהגיע לאנשים הנכונים על סמך תחומי עניין בין אם מדובר באופנה, ספורט, מכוניות או בישול. עד עכשיו במידה ומפרסמים רצו להפנות לקוחות פוטנציאלים לדף הפייסבוק, עמוד האפליקציה או החנות הווירטואלית, נאלצו לעשות זאת בדרכים עקיפות, מסורבלות ולא מאוד אפקטיביות כגון הפנייה לעמוד הפרופיל בו נמצא הלינק.

שיטת הפרסום החדשה לעומת זאת, מכילה כפתור ״Call to action״, המאפשר למשתמשים לקרוא וללמוד עוד על המוצר בלחיצת כפתור. אותן מודעת פרסומיות החלו כבר להופיע בניוז פיד של ישראלים רבים, כאשר בין המפרסמים הראשונים ניתן להיתקל בפנטן ישראל, עם פרסומת לשמפו בצורה וויזואלית למדי, שטראוס שמציגה מתכונים לחג ובזק בינלאומי. בניגוד לפרסום החצי סמוי שהיה נהוג עד כה בישראל, לצד אותן מודעות מופיע גם הכיתוב ״Sponsored״, בצורה ברורה אמנם, אך לאו דווקא מורגשת עבור כולם.

בנוסף לאותן מודעות, אינסטגרם מאפשרת כעת למפרסמים להציג קטעי וידאו באורך של עד 30 שניות, בעוד שמשתמש מן המניין מוגבל לוידאו של עד 15 שניות בלבד, לצד קישורים להתקנת יישומים חדשות או ישירות לחנות. כמו כן, מציגה החברה גם כלי בתשלום בשם ‘Marquee’, הפותח בפני מפרסמים את האופציה להרחיב את קהל היעד הנחשף לתמונות והסרטונים שלהם לזמן מוגבל, קצת כמו ׳Boost׳ בפייסבוק.

השאלה המעניינת היא מה תהיה האפקטיביות של אותן מודעות באינסטגרם, שכן משתמשים רבים נוהגים לדפדף במהירות על הפיד שלהם, ולגלול את התמונות עד אשר יתקלו בתמונה שתתפוס את עיניהם ותגרום להם לעשות את ה׳לייק׳ (לב) הנחשק. הבעיה היא שמכיוון והתוכן השיווקי מוטמע עמוק בתוך ממשק האפליקציה עצמה, בלתי אפשרי לחסום את אותם תכנים. אז מה בכל זאת ניתן לעשות? אופציה די פשוטה היא פשוט לגלוש באפליקציה בעזרת גרסת הדסקטופ שלה, שכן מבדיקה שאני ביצעתי וגלילה לא קצרה בכלל, אותן פרסומות סירבו להופיע הן כאשר חוסם הפרסומות היה מנוטרל והן כאשר פעל כשורה.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: