משאירים טיפ: איך מעצבים מוצר שמושך את המשתמשים?

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק בישראל וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן במגוון תחומים, והפעם – קבלו טיפים ליצירת מוצר משגע, שישמח גם את הלקוח וגם את המשתמשים

מאת ענבל לביא, מנכ”לית קבוצת וובפאלס

ענף ההייטק דורש המון מעובדיו – למידה מתמדת של הטכנולוגיות החדשות, מצוינות, יצירתיות ועוד. אבל הוא גם דואג לתת בחזרה חלק מהידע והניסיון לכל הקהילה הטכנולוגית, כי ברור שכולם מרוויחים יותר מרעיונות חדשים, שיתופי פעולה וטכנולוגיות מוצלחות.

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן, אלה שמשמשים אותן בעבודה היומיומית ושהפכו אותן לחברות מבוססות ומצוינות. בכל פעם תתארח במדור חברה אחרת, שתיתן הצצה לתהליכי העבודה הפנימיים שלה.

יש לכם טיפים מוצלחים נוספים? כתבו אותן בתגובות  

קבוצת Webpals פועלת בתחום של שיווק דיגיטלי מבוסס ביצועים, ואף קיבלה את התג היוקרתי של שותף גוגל, פייסבוק ואינסטגרם. היא הוקמה ב-2007, מעסיקה כ-400 עובדים ופיתחה טכנולוגיה שבאמצעותה היא מתפעלת למעלה מ-2,000 אתרי תוכן מובילים בוורטיקלים שונים. לקבוצה יש כמה חברות בנות, ובהן: Marmar Media ,Dau-up ו-ClicksMob, וכן היא מפעילה מחלקות תוכן, קידום אתרים ומדיה גדולות שעושות שימוש בערוצי שיווק דיגיטלי כדי לטרגט משתמשים ולהפנות אותם אל האתרים או האפליקציות אותם היא מקדמת עבור שותפיה.

הפעם היא חולקת את הטיפים שלה ליצירת עיצוב מוצר שימשוך את המשתמשים:

1. Less is more

במהלך מבחני ה-A/B שאנו עושים לתוצרים, למדנו שעיצוב פשוט ומדויק הוא גם זה שמביא את התוצאות הכי מרשימות. העיצוב נועד לחדד את התהליך שאותו עובר משתמש הקצה ולאפשר לו להתרכז במסרים שאנו רוצים להעביר. אנחנו שואבים הרבה השראה מהעיצוב הסקנדינבי ומאמצים ממנו כמה עקרונות באופן קבוע. למשל, הרבה אוויר בעיצוב, צבעים חלקים וניגודיות גבוהה, שעוזרים להתרכז במה שחשוב, ועל הדרך גם לשים יותר תשומת לב לעבודה המצוינת והקשה שעשיתם.

לא משנה מאיפה אתם שואבים את ההשראה שלכם, זכרו שכל אלמנט עיצובי צריך להיות מוצדק, ולכן אם הוא לא משרת את המטרה עדיף לוותר עליו.

2. מחקר מקדים

אנחנו יודעים, הכל צריך להיות מוכן לאתמול והעבודה לחוצה מאוד. ובכל זאת – הקדישו מספיק זמן למחקר; למדו את המוצר ואת המשתמשים והתחברו לצורך העסקי שעומד מאחורי המוצר. ככל שתהיו בקיאים יותר, כך גם הפתרונות שתציעו יהיו מדויקים ומקצועיים יותר, וכמובן שגם תחסכו זמן על השערות לא מדויקות.

קיימים כמה סוגי מחקרים, אך העיקריים שבהם הם מחקר שוק ומתחרים, שמלמדים לעומק את השוק והגורמים שכבר פועלים בו; מחקר המוצר, שמראה מהן נקודות החולשה/חוזקה של המוצר ואילו פתרונות כבר נעשו בעבר; ומחקר משתמשים או פרסונות, בו מגדירים את המשתמשים העתידיים של המוצר ולומדים טוב יותר את הצרכים שלהם ואת החסמים והחששות, מה שמאפשר להתאים את המוצר בצורה מדויקת יותר לצורכיהם.

3.  שימו לב לפרטים הקטנים

זה אולי נשמע קלישאתי, אבל הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל. אנחנו בעד פרפקציוניזם (גם אם מרוסן), ומאמינים שהשקעת מלוא הזמן הדרוש בפרטים הקטנים ובדיוקים משתלמת בסופו של דבר והופכת את התוצרים מטובים למצוינים. הטיפ שלנו – חפשו את המקומות שבהם אתם יכולים להפתיע את משתמשי הקצה עם פתרונות חדשניים ומדויקים, כאלה שישדרגו את החוויה שלהם ויגרמו להם לזכור את המוצר שלכם ולחזור אליו שוב ושוב.

4. ספרו את הסיפור העיצובי שלכם

אחרי העבודה הקשה הגיע הזמן להציג את העיצוב ללקוח, והשלב הזה לא פחות חשוב מהעיצוב עצמו. בזמן שאתם חוקרים את השוק, את משתמשי הקצה ואת המתחרים אתם עוברים תהליך היכרות מעמיק עם המוצר, מבינים מה דורש שיפור ומגבשים אסטרטגיה שתשדרג אותו. אך הלקוח לא היה שותף לתהליך, ולכן כשתציגו לו מוצר מוגמר יהיה לו קשה להתחבר אליו ולהבין את הסיבות שהובילו אתכם בעבודה.

השקיעו זמן ומאמץ בחיבור הלקוח לסיפור שעומד מאחורי העיצוב שלכם, הסבירו את הרקע להחלטות העיצוביות שעשיתם והשתמשו בהשראות רלוונטיות על מנת לבסס אותן. זכרו שאם הסיפור שלכם לא יהיה כן ומשכנע, תצטרכו לשוב לשולחן השרטוטים.

5. ללכת עד הסוף

הלקוח אישר וכעת העיצוב שלכם עובר למפתח? זו האחריות שלכם ללוות את התהליך עד להשלמתו ולוודא שהוא בוצע כמתוכנן, ואל תתביישו להשתמש במושג Pixel perfect. על מנת להקל על המפתחים, וגם על אנשי QA בהמשך, אנחנו משתמשים בכמה תוכנות המאפשרות לנו להעביר בצורה מאוד מאורגנת את העיצובים של כל המכשירים, עם ההגדרות המדויקות של כל הריווחים, הגדלים, הצבעים והמחשות של מקרי קצה למיניהם.

אנחנו בוובפאלס עובדים על PC (כן, כן, זה מה יש) אבל מצאנו שתוכנת Adobe XD בשילוב  Avocode, ולפעמים גם פלאגין Pixel Perfect, עושים עבודה מצוינת ומאפשרים לנו למזער את שאלות המפתחים כמעט לאפס.

כך או כך, זכרו שהפרויקט לא הסתיים לפני שעשיתם Design Review – תהליך שבו אתם מאשרים שההמחשה תואמת את העיצוב שלכם, ואם תיתקלו במגבלות טכניות תהיו יצירתיים בפתרונות שלכם ואל תוותרו למפתחים בקלות.


Geektime Insider שם את חברות הטכנולוגיה במרכז. בעמוד של כל חברה תוכלו להיחשף לאחורי הקלעים: להתרשם מהמשרדים, לצפות בראיונות וידאו, לקרוא על החברה, על העובדים ועל החוויות שלהם ביומיום ורק אז להחליט אם מדובר במקום שתרצו לעבוד בו.

Geektime Insider

קבלו הצצה מבפנים לחברות המובילות בהיי-טק הישראלי. רוצים גם אתם להופיע בגיקטיים אינסיידר? שלחו לנו מייל ונשתף איתכם פרטים נוספים

הגב

2 תגובות על "משאירים טיפ: איך מעצבים מוצר שמושך את המשתמשים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוקי
Guest

האמת…כתבה על כלום.
רק חסר שבכתבות על המוצרים שאתם מציגים תשימו לינק עם referral לחשבון שלכם

יוני
Guest

יודעים על מה הם מדברים… אהבתי את האתר החדש שלהם!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: