משאירים טיפ: כיצד לשווק נכון מוצרי B2B?

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן במגוון תחומים. והפעם – Hibob חולקת טיפים לשיווק מוצרי b2b

מאת שרון ארגוב, Vp growth ב-Hibob

ענף ההייטק דורש המון מעובדיו – שעות עבודה ארוכות, למידה מתמדת של הטכנולוגיות החדשות, מצוינות, יצירתיות ועוד. אבל הוא גם דואג לתת בחזרה חלק מהידע והניסיון לכל הקהילה הטכנולוגית, כי ברור שכולם מרוויחים יותר מרעיונות חדשים, שיתופי פעולה וטכנולוגיות מוצלחות.

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן, אלה שמשמשים אותן בעבודה היומיומית ושהפכו אותן לחברות מבוססות ומצוינות. בכל פעם תתארח במדור חברה אחרת, שתיתן הצצה לתהליכי העבודה הפנימיים שלה.

יש לכם טיפים מוצלחים נוספים? כתבו אותן בתגובות  

חברת Hibob פיתחה פלטפורמה בענן לניהול ארגוני עבור חברות בצמיחה. מטרת המערכת היא לייעל הטיפול האדמינסרטיבי בעובד לאורך חייו בצורה קלה ונוחה לשימוש, וכן מייצרת כלי ניהול מתקדמים עבור המנהלים בארגון. באמצעות כלים חברתיים, חבילת הטבות תפורה אישית למידות העובד, מערכת ניתוח ביצועים וכלים נוספים, היא מסייעת לחברות לגייס את העובדים הטובים ביותר ולשמר אותם. הפעם היא חולקת את הטיפים שלה לשיווק בתחום ה-B2B:

1. דאטה

מרקטינג זה מדע של מספרים, אחוזי המרה וניסיונות מדודים בצורה שיטתית, ולכן חשוב להיצמד לדאטה באדיקות ובפנאטיות. עוד בתחילת הדרך מומלץ לבנות מערכת מדידה אמיתית, רחבה ויעילה, אבל חשוב לדעת את הגבולות שלכם – אם אפשר, גייסו אנליסט; ואם לא – קחו מומחה שיבנה את שיטות מדידה ברורות במערכות הנכונות. (Tracking system)

2. A/B Test Everything

תמיד תקצו אחוז מסוים מהתקציב לניסיונות, לאופטימזיציה ולחיפוש אחר ערוצי הפצה יעילים וטובים יותר, ותמיד תקפידו לדעת מה אתם בוחנים כדי שתצליחו להגיע למסקנות אפקטיביות.

3. CTA – Multiple Call To Action

אפשרו ללקוח הפוטנציאלי מספר דרכים להיות בקשר – לראות דמו, לדבר עם איש מכירות, ללמוד יותר על נושא מסוים, או כל דרך שתאפשר לו להתחבר אתכם ולפתור את הבעיה שלו. ה-cta הוא ללא ספק משהו שמומלץ לשנות ולבחון כל הזמן.

4. השתמשו בלינדקאין

94% מהחברות שמוכרות מוצרי B2B מעידות שהן עובדות עם לינקדאין. לוקח זמן לפצח את זה, אבל ללינקדאין יש מוצרים מגוונים ושיטות רבות שאפשר לבחון (טסטים זוכרים?) – המטרה שלכם שם, ללא ספק, והיא מצפה לקבל מידע, הצעות ופניות בנושאים עסקיים בלינקדאין, ולא באף רשת חברתית אחרת.

5. רכשו מיומנות של אימייל מרקטינג

בעולם ה-B2B הוכח כי אימייל הוא אחד הערוצים האפקטיביים ביותר להבאת לידים, ולכן חובה לפתח מומחיות של אימייל מרקטינג  – סגמנטציה, תוכן, כותרת , עיצוב. בנו משפך (funnel) שמבוסס על המיילים האלה, ודאגו לספר סיפור מעשיר שייצור ויראליות ורצון להתחייב. כן, גם כאן a/b testing הוא חשוב וקריטי.

6. עם מי אתם מדברים בארגון?

חשבו היטב על הפרסונה לה את מוכרים בארגון: מי הקונה אבל גם מי מחזיק בתקציב? פעמים רבות יהיה נכון לפנות במוצרים שונים, במסרים נבדלים ואפילו בערוצי מדיה מגוונים למקבלי ההחלטות השונים בארגון. התאימו את הקמפיין לכל אורכו לפרסונות השונות בארגון ובמקביל עבדו ליצירת אימפקט משמעותי. חשוב לזכור שפעמים רבות האיש שלכם בארגון צריך למכור אתכם לגורמים אחרים בו, וכדאי מאוד לחשוב אילו כלים אתם יכולים לייצר כדי לסייע לו בכך.


Geektime Insider שם את חברות הטכנולוגיה במרכז. בעמוד של כל חברה תוכלו להיחשף לאחורי הקלעים: להתרשם מהמשרדים, לצפות בראיונות וידאו, לקרוא על החברה, על העובדים ועל החוויות שלהם ביומיום ורק אז להחליט אם מדובר במקום שתרצו לעבוד בו.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

להגיב

תגובה אחת

  1. אנשוב הגיב:

    הי בוב, תודה רבה!
    גיליתם לי את אמריקה ממש

תגיות לכתבה: