4 טיפים פשוטים שיהפכו אותך למנהל מוצר טוב יותר

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן במגוון תחומים. והפעם – Hibob חולקת טיפים למנהלי מוצר

מאת גלעד בונג׳ק, VP Product ב-HiBob

ענף ההייטק דורש המון מעובדיו – שעות עבודה ארוכות, למידה מתמדת של הטכנולוגיות החדשות, מצוינות, יצירתיות ועוד. אבל הוא גם דואג לתת בחזרה חלק מהידע והניסיון לכל הקהילה הטכנולוגית, כי ברור שכולם מרוויחים יותר מרעיונות חדשים, שיתופי פעולה וטכנולוגיות מוצלחות.

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן, אלה שמשמשים אותן בעבודה היומיומית ושהפכו אותן לחברות מבוססות ומצוינות. בכל פעם תתארח במדור חברה אחרת, שתיתן הצצה לתהליכי העבודה הפנימיים שלה.

יש לכם טיפים מוצלחים נוספים? כתבו אותן בתגובות  

חברת HiBob פיתחה פלטפורמה בענן לניהול ארגוני עבור חברות בצמיחה. מטרת המערכת היא לייעל הטיפול האדמינסרטיבי בעובד לאורך חייו בצורה קלה ונוחה לשימוש, וכן מייצרת כלי ניהול מתקדמים עבור המנהלים בארגון. באמצעות כלים חברתיים, חבילת הטבות תפורה אישית למידות העובד, מערכת ניתוח ביצועים וכלים נוספים, היא מסייעת לחברות לגייס את העובדים הטובים ביותר ולשמר אותם. הפעם היא חולקת את הטיפים שלה להצלחה בניהול מוצר:

1. אמפתיה, לא רק דאטה

אחד הדברים הכי חשובים למנהלי מוצר הוא חוש אמפתיה מפותח, ואם זה לא בא טבעי אז שיבוא מאולץ.  כנאמר, ״צאו מהבניין״ ולכו לפגוש את המשתמש בסביבתו הטבעית. כשניהלתי אפליקציית העברת מסרים לצוותי עבודה, יצאתי לסדרת מפגשים עם משתמשים והופתעתי לראות שחלק ניכר מהם עובדים בסביבה רועשת, לאוזניהם אטמים, הטלפון בכיס החולצה ועל ידיהם כפפות עבות המקשות על הקלדה ופתיחה של המכשיר. פתאום צליל הנוטיפקציה שלנו, שהיה נשמע צורם במשרד שקט וממוזג, לא נשמע כלל; ואם כבר מישהו שמע אותו, אז ההתייחסות לטלפון הייתה כמטרד שמצריך הפסקה של פעילות גופנית והקלדה של סיסמאות מעיקות. ההארה הזאת הובילה לכמה מהפיצ׳רים הכי פופולריים שלנו ולא היינו מסוגלים להגיע אליה ממספרים וגרפים בלבד.

2. תקשורת עם מהנדסים ובכלל

“לא היה לי די זמן לכתוב לך מכתב קצר יותר” – בלז פקסל

חלק לא מבוטל מעבודת ניהול המוצר היא תקשורת עם המון בעלי תפקיד שונים בחברה. מנהל מוצר טוב חייב לדעת לפשט – לפשט בעיות, לפשט פתרונות, לפשט חוויות משתמש ולפשט כיוונים אסטרטגיים. היכולת לפשט נועדה להתאים את המסר לקהל שצורך אותו. בכל צוות יש כאלה שאוהבים לקרוא מסמכים, כאלה שמעדיפים תמונות, וכאלה שבכלל רוצים הצגה של הכיוון בעל פה ועדיף בפנטומימה. אין אמצעי תקשורת מנצח אחד – כל אמצעי תקשורת הוא כשר ואפשר גם להשתמש בכמה במקביל, כל עוד התוצאה היא שאתם מקלים על הצד המקבל לעכל את המידע.

3. ספרו סיפור טוב

– ״אולי נוסיף גם לוח שנה לאפליקציית המחשבון?״
– ״הכי חסר באקסל זה סטוריז״
– ״אין ספק שצריך גם לבנות בוט על גבי סלופארק״

המוצר (וגם הברנד, האתר, והרבה חלקים אחרים) צריכים לספר סיפור טוב והדוק, שקשור לחזון של החברה. כאשר אין נרטיב, לא רק שהמוצר נראה כמו אסופת פיצ׳רים רנדומלית, אלא גם קשה יותר לתעדף בין פיצ׳רים נוספים, במיוחד כאלה שנשמעים ״מגניבים״. כדי לבנות את הסיפור, חייבים לענות על שאלות מהותיות כגון מי הם הלקוחות? מה הם באו לפתור? מהו העולם שבו הם חיים? ורק לאחר מכן ניתן לבחון את ההחלטות המוצריות בראי החזון והנרטיב.

4. אופטימיזציה למה?

לכל מוצר יש רשימה אינסופית של רעיונות לשידרוגים, תוספות ושיפצורים שאפשר להוסיף. הרשימה הזאת רק הולכת וגדלה, והלחץ נעשה משמעותי ומוחשי יותר במיוחד אחרי שהמוצר פגש כמה לקוחות. אז מה עושים? הכל שאלה של יעדי החברה בנקודת זמן כלשהי. האם צו השעה הוא להביא עוד לקוחות או שמא לחזק את הקיימים? האם אנחנו רוצים לשפר את שולי הרווח?

הגדרת היעד וה-KPI שאותו מודדים היא קריטית; היא מאפשרת לקבל החלטות קשות בתכנון ולוודא במהלך הדרך שהמאמצים שלנו אכן מניבים את התוצר שאנחנו מכוונים אליו. יחד עם זאת, חשוב לוודא שעוקבים גם אחרי Countermetric, שייתן תמונה מאוזנת למטריקה הראשית. לדוגמה, אם היעד הראשי שלנו הוא הגדלת סל הלקוחות, חשוב לוודא שהאקטיבציה לא נופלת או ששיעור העזיבה לא קופץ בצורה לא מבוקרת.


Geektime Insider שם את חברות הטכנולוגיה במרכז. בעמוד של כל חברה תוכלו להיחשף לאחורי הקלעים: להתרשם מהמשרדים, לצפות בראיונות וידאו, לקרוא על החברה, על העובדים ועל החוויות שלהם ביומיום ורק אז להחליט אם מדובר במקום שתרצו לעבוד בו.

Geektime Insider

קבלו הצצה מבפנים לחברות המובילות בהיי-טק הישראלי. רוצים גם אתם להופיע בגיקטיים אינסיידר? שלחו לנו מייל ונשתף איתכם פרטים נוספים

הגב

3 תגובות על "4 טיפים פשוטים שיהפכו אותך למנהל מוצר טוב יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלל
Guest

אוסף ססמאות ריקות מתוכן

קובי
Guest

חסר עצה 5:
תאפיינו מוצר טוב,
אל תאפיינו פיצ’רים לא טובים, כי זה לא טוב

ירון
Guest

אחד הגנריים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: