משאירים טיפ: כיצד יוצרים חוויית משתמש טובה?

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן במגוון תחומים. והפעם – קבלו טיפים ליצירת חוויית משתמש טובה יותר לכולם

מאת ענבל לביא, מנכ”לית קבוצת וובפאלס

ענף ההייטק דורש המון מעובדיו – למידה מתמדת של הטכנולוגיות החדשות, מצוינות, יצירתיות ועוד. אבל הוא גם דואג לתת בחזרה חלק מהידע והניסיון לכל הקהילה הטכנולוגית, כי ברור שכולם מרוויחים יותר מרעיונות חדשים, שיתופי פעולה וטכנולוגיות מוצלחות.

פנינו לכמה מהחברות המובילות בענף ההייטק הישראלי וביקשנו מהן לתת את הטיפים המנצחים שלהן, אלה שמשמשים אותן בעבודה היומיומית ושהפכו אותן לחברות מבוססות ומצוינות. בכל פעם תתארח במדור חברה אחרת, שתיתן הצצה לתהליכי העבודה הפנימיים שלה.

יש לכם טיפים מוצלחים נוספים? כתבו אותן בתגובות  

קבוצת Webpals פועלת בתחום של שיווק דיגיטלי מבוסס ביצועים, ואף קיבלה את התג היוקרתי של שותף גוגל, פייסבוק ואינסטגרם. היא הוקמה ב-2007, מעסיקה כ-400 עובדים ופיתחה טכנולוגיה שבאמצעותה היא מתפעלת למעלה מ-2,000 אתרי תוכן מובילים בוורטיקלים שונים. לקבוצה יש כמה חברות בנות, ובהן: Marmar Media ,Dau-up ו-ClicksMob, וכן היא מפעילה מחלקות תוכן, קידום אתרים ומדיה גדולות שעושות שימוש בערוצי שיווק דיגיטלי כדי לטרגט משתמשים ולהפנות אותם אל האתרים או האפליקציות אותם היא מקדמת עבור שותפיה.

הפעם היא חולקת את הטיפים שלה ליצירת חוויית משתמש (UX) מצוינת:

1. חוויה מדויקת

המשתמשים מוצפים כיום בהמון תכנים ולא תמיד ידעו לזכור מה קראו או ראו במוצר ספציפי. לעומת זאת, הם תמיד יזכרו את החוויה. לפני עיצוב ממשק המשתמש, שבו וחדדו לעצמכם מהי החוויה המדויקת שתרצו עבור המשתמש שלכם, ותנו לתובנה הזו להוביל אתכם לאורך כל התכנון. למשל, חוויה בעולם תוכן פיננסי יכולה להיות לימוד של תחום מסוים בקלות, או מציאת המוצר המתאים בצורה חכמה; חוויה בעולמות של משחקים כוללת אינטראקציה שמטרתה לעביר את השחקן אתגר או להפתיע אותו, וכמובן עולם ויזואלי עשיר ומסקרן.

2. עקביות

שמרו על עקביות בהתנהגות כדי לייצר חוויה רציפה, כזו שתאפשר למשתמש להרגיש בנוח ולהתקדם ב-funnel ללא חשש, במיוחד כאשר התהליך הוא רב שלבי. ב-funnel ארוך חשוב להקפיד על שקיפות ותיאום ציפיות (למשל, הסבר על מה יקרה בשלב הבא) כדי לתת למשתמש ביטחון ללכת אתכם עד הסוף. מבחינת המפרסם, ל-funnel ארוך יש יתרון גדול, כיוון שיש יותר זמן והזדמנויות לאסוף יותר אינפורמציה על היוזר ולכוון אותו למטרה המיועדת, שמשתנה בהתאם לאסטרטגיית השיווק ויכולה להיות הורדה של אפליקציה, השארת פרטים ליצירת קשר, רכישה ועוד. אך יש גם חיסרון ב-funnel ארוך, והוא חשש מנטישה לפני השלמת המטרה. כאשר העקביות אינה נשמרת סיכוי הנטישה גדלים, והמחיר הוא לא רק איבוד של לקוח, אלא גם פגיעה פוטנציאלית בתדמית המותג אשר עלול להיתפס כמותג לא אמין.

3. הגדירו מדדים להצלחה

מה ייחשב מבחינתכם הצלחה? הבסיס למדידה מוצלחת הוא קודם כל הסכמה עקרונית על המדדים. הגדירו מראש באילו כלים תאספו את המידע על המשתמשים שלכם ואילו אירועים אתם בוחרים כדי למדוד באמצעותם את הצלחת השינוי או המוצר. למשל, אם החלטתם להוסיף וידאו לכתבה – האם חשוב לכם שהקורא יצפה בכל הווידאו, אולי להאריך את זמן השהייה של המשתמש באותו העמוד או שהמדד להצלחה הוא בכלל להעלות את הסיכוי שהמשתמש יבצע רכישה בהמשך הדרך? במקרה הראשון צריך לאסוף מידע על כמה זמן צופים בווידאו, במקרה השני מה שמעניין זו ההשפעה על אחוזי הנטישה (bounce rate) ובמקרה השלישי בכלל צריך למדוד את ה-CTR. אם לא תדעו מה נחשב להצלחה, לא תוכלו לדעת אם הצלחתם.

4. בחנו את עצמכם

המשתמשים יכולים להפתיע אתכם. גם כשתהיו בטוחים מאוד בהחלטות שלכם לגבי החוויה שיצרתם, מומלץ מאוד להיעזר במשתמשים אמיתיים כדי לבחון שימושיות ולבצע בדיקות A/B. אל תסמכו על תחושות בטן ואפילו לא על מקרים קודמים, ואנחנו מדברים מניסיון. במקרה אחד חזינו שהנחה משמעותית במחיר תשפיע בצורה דרמטית על המכירות, אך המכירות לא עלו באופן משמעותי; לעומת זאת הבלטה של פיצ’ר במוצר שהיה משמעותי יותר עבור הלקוחות, כן השיג את המטרה. עם לקוח אחר עשינו השקעה אדירה בקריאטיב, אך הגולשים בכלל ציפו לקבל מסר חד וברור, ולא סרטון אפקטים מרשים. בשווקים אחרים הבנו שתהליך ארוך יותר הוא גם יעיל יותר למכירה, כי הלקוח עובר חוויה, מקבל יותר כלים ואינפורמציה ולכן בשל לקבל החלטה.


Geektime Insider שם את חברות הטכנולוגיה במרכז. בעמוד של כל חברה תוכלו להיחשף לאחורי הקלעים: להתרשם מהמשרדים, לצפות בראיונות וידאו, לקרוא על החברה, על העובדים ועל החוויות שלהם ביומיום ורק אז להחליט אם מדובר במקום שתרצו לעבוד בו.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

1 תגובה על "משאירים טיפ: כיצד יוצרים חוויית משתמש טובה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Bullshit
Guest

The art of stating the obvious

wpDiscuz

תגיות לכתבה: