InPlay הישראלית מגייסת מיליון וחצי דולר [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית InPlay מפתחת פלטפורמה שמאפשרת לאוהדי כדורגל לנהל צ’אטים בסגנון ווטסאפ ולקבל פיד חדשות ספורט רלוונטי עבורם. עתה מודיעה החברה על גיוס של מיליון וחצי דולר וחתימה על שיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל של צ’לסי

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

על פי ההערכות חיים בעולם כ-2.1 מיליארד אוהדים, שצופים בתדירות זו או אחרת במשחקי כדורגל. כשמצרפים לנתון הזה את היצרים והדיונים שמעורר המשחק, ניתן היה לצפות שלאוהדי הכדורגל בעולם יהיו אינספור אפליקציות ושירותים ייעודיים. האמת, המפתיעה למדי, היא שאין יותר מדי פתרונות כאלו, בוודאי לא אחד דומיננטי. סטארטאפ ישראלי בשם InPlay מאמין שהצליח לייצר את מקום המפגש הוירטואלי המושלם עבור אוהדי קבוצות כדורגל בכל העולם. עתה, מודיע הסטארטאפ על גיוס של מיליון וחצי דולר ממשקיעים פרטיים וחתימה על הסכם שיתוף פעולה עם צ’לסי, אחד ממועדוני הכדורגל הפופולאריים ביותר בעולם.

הווטסאפ של אוהדי הכדורגל

אז מה זה InPlay? השירות החל כמעין ווטסאפ לאוהדי כדורגל. לאט לאט החל השירות להתעדכן ועתה כולל 3 חלקים: הצ’אט – שמזכיר מאוד את הצ’אט של ווטסאפ ובמסגרתו כל משתמש משתייך לקבוצות שונות והוא יכול לתקשר עם חבריו בצ’אט הקבוצתי או בשיחות פרטיות. הקבוצות יכולות להיות פתוחות, כלומר, ניתן למצוא אותן בחיפוש ולהתחבר אליהן ללא בעיה, או קבוצות סגורות, אליהן משתמשים יכולים להצטרף רק לאחר קבלת הזמנה מאחד החברים בהן. מבחינת התכנים, האוהדים יכולים לשלוח אחד לשני הודעות טקסט, תמונות, וידאו וקובצי קול, או אפילו להשתמש בסטיקרים ייחודיים; החלק השני הוא חלק ה-HotWire, כלומר החדשות. בחלק זה מקבל האוהד פיד חדשות וסיפורים שמגיעים מרשתות חברתיות כמו טוויטר, Vine ואינסטגרם וכן מקורות חדשות כדורגל כמו CaughtOffside  ו-Goal.com. כדי להתאים למשתמש את החדשות הרלוונטיות ביותר, פיתחה החברה אלגורים ייחודי, שסורק את זרם הידיעות שמגיעות מקרוב ל-2,000 מקורות שונים ובוחר עבורו את המתאים ביותר. החלק השלישי הוא מה שחברה מכנה Discover והוא מאפשר למשתמשים לבצע חיפושים ולגלות קבוצות רלוונטיות בהתבסס על המקום הפיזי שלהם.

מגייסים כסף ואת ססאר אספיליקווטה

כוכב צ'לסי, ססאר אספיליקווטה. יקדם את הסטארטאפ הישראלי. מקור: By Warrenfish [CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

כוכב צ’לסי, ססאר אספיליקווטה. יקדם את הסטארטאפ הישראלי. מקור: By Warrenfish [CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

היום (ג’) הודיעה InPlay, שהוקמה ב-2013 על ידי מני מיכאלי ודני קשתי על גיוס של מיליון וחצי דולר ממשקיעים פרטיים. בנוסף, הודיעה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת הכדורגל הלונדונית, צ’לסי. במסגרת שיתוף הפעולה, יופקו מוצרי מרצ’נדייזינג משותפים לקבוצה ולחברה, כשבפעילות הקידום של השירות ייקח חלק גם הכדורגלן הספרדי ססאר אספיליקווט שמשחק בצ’לסי. בנוסף, כחלק מהפעילות תארח InPlay מפגש Hangouts בין אוהדים של צ’לסי מכל העולם לבין גיבוריהם בערוצים רשמיים של הקבוצה.

בראיון שערכנו עם דני קשתי מ-InPlay ניסינו להבין האם לא יותר פשוט להשתמש בווטסאפ? קשתי מסביר שבניגוד לווטסאפ, שהיא כלי למסרים בין אנשים שמכירים אחד את השני בלבד, InPlay מחברת בין אנשים שאולי לא מכירים אחד את השני, אבל הם חולקים נושאי עניין משותפים, כמו אהדה לקבוצה, חברות בקבוצת אוהדים מאיזור גיאוגרפי מסוים ועוד. בנוסף, מסביר לנו קשתי, הפלטפורמה שלהם מספקת גם תוכן איכותי בזכות ה-HotWire שמציף למשתמש מידע רלוונטי מאלפי מקורות שונים ומאפשר לו לשתף ידיעות בלחיצה אחת (“פס”) בקבוצות הרלוונטיות וכן, הם מאפשרים לאוהדים להביע את עצמם עם סטיקרים.

אנחנו מתעניינים בטיב הקבוצות שקיימות במערכת וקשתי מסביר לנו שבגדול, קיימים 2 סוגי קבוצות: קבוצות לטווח ארוך – כלומר, קבוצות אוהדים בעלות מכנה משותף שמקיימות אינטראקציה מתמשכת, כמו: “אוהדי צ’לסי בווסטמינסטר”; קבוצות נוספות הן קבוצות אד-הוק, שקמות למטרה מסויימת כמו למשל אוהדים שיוצאים למשחק חוץ של קבוצה, לדוגמה: “צ’לסי נגד פאריס סן-ז’רמן”.

סבב הגיוס הבא כבר על הפרק

כאמור, החברה סיימה עתה סבב גיוס בגובה מיליון וחצי דולר מ-2 משקיעים פרטיים, אולם על פי קשתי, הם שוקדים כבר על הסבב הבא. כרגע, הוא מסביר לנו, כל המאמצים והמשאבים מוקדשים לכדורגל, אולם מבחינתם, InPlay היא פלטפורמה שתוכל לשרת בעתיד קהילות שייבנו סביב אופנה, השקעות כו נושא רחב אחר.

בחברה 24 עובדים כשהעבודה השונה נעשית מסביב לעולם: ניהול המוצר ופיתוח ה-Server Side נעשים בישראל, ופיתוח ה-Client Side נעשה באוקראינה, והשיווק והפיתוח העסקי נעשה על ידי המייסדים בלונדון. אנחנו מתעניינים האם קיים מודל עסקי ל-InPlay וקשתי מסביר לנו שהוא מורכב כרגע מ-3 חלקים: הכנסות מרכישות בתוך האפליקציה (סטיקרים), הפצת משחקים בתוך הפלטפורמה ותשלום פר התקנות של משחקים רלוונטיים ולבסוף, מיתוג של ערוצים רשמיים ושל אירועים.

בהקשר הזה, ב-InPlay מתגאים בשיתוף הפעולה עם צ’לסי, שהובל על ידי יו”ר הקבוצה, ברוס באק. במסגרת הפעילות המשותפת, שנמשכת כבר כחצי שנה, משתפת צ’לסי את InPlay במאגרי האוהדים שלה, כולל בסושייאל, היא מנהלת פעילויות רשמיות בערוצים ממותגים, ומאפשרת ל-InPlay לעשות שימוש בסמלים המסחריים שלה ולהעזר בשחקנים מובילים של הקבוצה. מה האינטרס של צ’לסי? כרגע, רוב ההכנסות של מועדוני הכדורגל הם ביום המשחק; בהתחשב בעובדה שלקבוצה כ-200 מיליון מעריצים מסביב לעולם, מספיק שהיא תראה כחצי דולר בשנה מכל אחד מהם, כדי לייצר מקור הכנסה משמעותי וחדש, ובשביל זה היא צריכה את InPlay.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "InPlay הישראלית מגייסת מיליון וחצי דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יובל
Guest
אפרופו כדורגל, צ’מעו סיפור: (מקור – “אחד מי יודע” – http://goo.gl/zQc7aW) נבחרת ישראל כמעט העפילה למונדיאל 1958 מבלי ששיחקה משחק אחד. כן, גם לנו זה נשמע מוזר בהתחלה, אבל מעשה שהיה כך היה: במונדיאל 1958 היתה נבחרת ישראל בכדורגל על סף העפלה לטורניר מבלי ששיחקה משחק אחד, לאחר שכל הנבחרות מולן הוגרלה סירבו לשחק נגדה: היא העפילה לסיבוב השלישי לאחר סירובן של תורכיה, אינדונזיה ומצרים. בסיבוב השלישי היתה אמורה להתמודד מול סודאן, ובעקבות סירובה היתה אמורה להעפיל אוטומטית למונדיאל בשבדיה. אבל פיפ”א התנגדה לכך שנבחרת תעפיל לטורניר מבלי לשחק כלל במוקדמות וקבעה שישראל תשחק נגד אחת מסגניות בתי המוקדמות של… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: