סטארטאפ ישראלי מגייס 4 מיליון דולר כדי לשדרג את החומוס

חברת InnovoPro הישראלית מפתחת תחליפי בשר וחלב עתירים בחלבון, ומודיעה היום על השלמת סבב גיוס של 4.25 מליון דולר

תמונה: Vladimir Godnik, Gettyimages Israel

הוא אחד המאכלים הלאומיים של ישראל ולכל אחד יש את ה-מקום שבו הוא הכי טעים, אבל עכשיו מסתבר שהחומוס גם מקבל פיתוח טכנולוגי מרשים שעומד להגיע לרחבי העולם: חברת InnovoPro (אינוופרו), אשר הצליחה להפיק 70% חלבון מגרגרי חומוס, מודיעה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס של 4.25 מיליון דולר בהובלת ענקית הקמעונאות השוויצרית Migros, היזם אראל מרגלית (יו”ר JVP) ובהשתתפות Bits x Bites הסינית, רן טוטנאור ומשקיעים נוספים מסינגפור וספרד. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס להרחבת הייצור והמכירות, וכמו כן הרחבת הפעילות בשווקים נוספים ברחבי העולם.

שוק תחליפי הבשר והחלב רותח

הטבעונות והצמחונות הם כבר מזמן לא סתם טרנד חולף, כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים להפחית את צריכת הבשר והחלב שלהם, מי מטעמי מצפון ומי מטעמי בריאות ואלרגיות שונות. אבל כאשר הם פונים לשנות את התפריט שלהם, אותם אנשים זקוקים לתפריט עשיר בחלבון ובתחליפים שונים.

החלבון מבוסס גרגרי החומוס של אינוופרו מיוצר בתהליך טבעי וירוק, אשר לא גורר עימו טעמי לוואי, או שינוי ברכיבים האלרגניים. החברה מייצרת מוצרים לשוק תחליפי הבשר והחלב המוערכים במאות מיליארדי דולרים. בין המוצרים שהחברה פיתחה ניתן למצוא יוגורטים, פודינגים, קציציות, נקניקיות, מיונז וחטיפים שונים. כל אלו ללא שימוש בבשר או חלב, ועדיין עם ערכי חלבון גבוהים מאוד.

“העולם לא יוכל להמשיך לצורך בשר וחלב בדרך שאנו צורכים כיום” מסביר אראל מרגלית, שהצטרף להשקעה בחברה: “האוכלוסיה גדלה ונצטרך ליישם פתרונות חדשים לסוגית המזון העולמי. הפיתוח של אינוופרו הוא פריצת דרך עולמית, שישנה את הדרך בה אנו צורכים חלבון. תאגידי המזון מבינים זאת וכבר החלו בשיתופי פעולה לייצר את הדור הבא של המזון בעולם”.

“הביקוש הגובר לחלבון מהצומח ממשיך לשבור שיאים מדי שנה. אנו מאמינים כי פיתוח מוצר טעים, שאינו מהונדס גנטית, נטול גלוטן ולא אלרגני יכול להוות פתרון מושלם לביקוש העולמי הגובר לחלבון מהצומח”. כך לדברי טלי נחושתן, מנכ”לית אינוופרו: “תהליך הפקת החלבון והעמילן מחומוס הוא תהליך ירוק. נקי וידידותי לסביבה. השוק שאליו אנו פונים אינו מוגבל לצמחונים או טבעונים. זהו שוק הרבה יותר רחב, המקיף אנשים השואפים להפחית את צריכת הבשר ומוצרי החלב. צרכנים המחפשים מוצרים ללא סויה, חלב או גלוטן ויחד עם זאת אינם מוכנים להתפשר על הטעם. מדובר באוכלוסייה אדירה בהיקפה, 69% למשל מאוכלוסיית גרמניה. ו-50% מאוכלוסיית בריטניה”.

InnovoPro נוסדה בשנת 2013. טלי נחושתן מכהנת כמנכ”לית החברה, וניצן בן-חיים מכהנת כ-CTO. החברה מעסיקה כ-10 עובדים במשרדיה אשר ברשפון. גיוס זה מביא את סך גיוסי החברה לכ-5.5 מיליון דולר.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "סטארטאפ ישראלי מגייס 4 מיליון דולר כדי לשדרג את החומוס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלמונימוס
Guest

69% מאוכלוסיית גרמניה?! טוב שלא הגזימו. הגרמניים עם הנקניקיות והבירה שלהם רחוקים מלחפש תחליפים לחלב ובשר ומוצרים ללא גלוטן. אולי בברלין, שבה אחוז הלא גרמנים מאד גבוה ביחס ליתר המדינה, וגם אז זה נשמע מופרך. אבל שיהיה בהצלחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: