”אילון מאסק צדק לפני 5 שנים… המציאות השתנתה”: Innoviz תנפיק בנאסד”ק לפי 1.4 מיליארד דולר

מפתחת ה-LiDAR מראש העין תונפק בנסדא”ק ברבעון הראשון של 2021. אינוויז צפוייה לגייס במסגרת ההנפקה 350 מיליון דולר

עובדי Innoviz. מקור: Innoviz

מפתחת מכשירי ה-LiDAR הישראלית אינוויז הודיעה היום (ו’) כי היא בדרך להנפקה בנאסד”ק על פי שווי של 1.4 מיליארד.

שווי של 1.4 מיליארד דולר

אינוויז מפתחת חיישני LiDAR מסוג High Definition Solid State, כלומר ללא חלקים מכניים, אשר אמור לספק תמונה מדויקת למדי של סביבת הרכב, שזקוק לה כדי להבין את כל הסובב אותו ולקבל החלטות בהתאם. לעומת טכנולוגיות קיימות בשוק, החיישן של אינוויז אמור להציג טווח ורזולוציה משופרת תוך מזעור של היקפי המוצר ותמחורו שיאפשר ייצור המוני ואימוץ על ידי יצרניות הרכב.

היום (ו’) הודיעה החברה כי תנפיק בבורסת נאסד”ק האמריקאית לפי הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר – בעסקה שצפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה. ההנפקה תעשה במודל SPAC, כלומר מיזוג עם חברת שלד בורסאית קיימת – במקרה הזה Collective Growth. במסגרת ההנפקה הזו צפויה אינוויז לגייס 350 מיליון דולר, כש-150 מיליון דולר מתוכם במזומן ועוד 200 מיליון דולר במסגרת השקעת PIPE, כלומר עסקה שמאפשרת לחברה ציבורית להזרים הון בלי לעבור את הליך ההנפקה לציבור של ה-SEC.

בשיחה עם גיקטיים מסביר אורן רוזנצוייג, מייסד משותף, סמנכ”ל מוצר ומכירות בחברה, כי כי הבחירה בהנפקת SPAC נובעת מהיתרונות של השיטה: “ספאק הוא כלי מימוני מצוין – בכדי להגיע בצורה מהירה למשקיעים טובים וכדי להפוך לחברה ציבורית, מכיוון שחלק מהתהליך כבר נעשה על ידי קבוצת ה-SPAC. נוצר קשר חזק עם הצוות של Perception Capital, שהוביל את העסקה הזאת ביחד עם גוף ההשקעות Antara, גופים שיביאו ערך מוסף לחברה”.

מה המטרה של הזרמת הכספים הזו? פיתוח? שיווק? לאפשר לכם, לעובדים ולמשקיעים לממש את האחזקות?

רוזנצוייג: “כל הכספים הולכים לחברה, אף משקיע או יזם לא מממש החזקות. המטרה היא להמשיך להגדיל את הצוות בכדי לתמוך ביותר לקוחות ולפתח את הדורות הבאים של המוצר”.

שלושת המייסדים של אינווויז: מימין: אורן בוסקילה, עומר כילף, אורן רוזנצוויג, מקור: Innoviz

”הקורונה יצרה אתגרים תפעוליים משמעותיים עבורנו”

עומר כילף, מייסד משותף ומנכ”ל החברה, מספר בשיחה עם גיקטיים כי החברה אינה יכולה לחשוף הצעות רכישה: “בחרנו בהנפקה מכיוון שהיא נותנת את הכלים הטובים ביותר בכדי להפוך לחברה המובילה בתחום שלנו”

האם הקורונה לא עיכבה אתכם? הרי חלקים גדולים בעולם הטילו סגרים והנסועה בכל העולם צנחה.

כילף: “הקורונה יצרה אתגרים תפעוליים משמעותיים עבורנו, בעיקר מכיוון שהיינו בתחילת העברת הייצור לקו חדש בגרמניה בלי יכולת לשלוח מהנדסים לתמוך בכך. למדנו להתמודד עם עבודה מרחוק ופיתחנו שיטות עבודה חדשות. סה”כ לא היתה האטה בהתקדמות הפיתוח והייצור שלנו ב-2020, ובתחומים מסוימים אפילו היתה האצה. גם מבחינת עבודה מול לקוחות, מכיוון שכל העולם חווה את הקורונה כולם התאימו את עצמם לעבודה בשיחות וידאו, והעבודה מול לקוחות לא נפגעה”.

אילון מאסק צדק לפני 5 שנים, עכשיו המציאות השתנתה

יצרניות הרכב וחברות טכנולוגיית הרכב השונות נעזרות בטכנולוגיות שונות כדי לאפשר לרכב “לראות” את הנעשה סביבו. בעוד שחלק מהיצרניות מתבססות על ה-LiDAR, חברות אחרות דוגמת טסלה ומובילאיי מעדיפות מצלמות ייעודיות. אילון מאסק, יו”ר טסלה, אף נחשב לאחד המתנגדים הבולטים לטכנולוגיה ולא חושש לבקר אותה.

אילון מאסק כינה בשנה שעברה את ה-LiDAR כ”בדיחה” ואמר: “מי שמסתמך על LiDAR הוא גמור. ליידרים הם חיישנים יקרים ולא נחוצים”. תנו לי לנחש שאתם חולקים עליו…

כילף: “אילון מאסק צדק לפני חמש שנים, כי בזמן שבו הוא פיתח את הרכב שלו, לא היה לידאר במחיר שאיפשר ייצור סדרתי. המציאות השתנתה והצורך לא. נהיגה אוטונומית מלאה דורשת יתירות מלאה ועכשיו הלידאר שלנו מאפשר את היכולת לשלב סנסור באיכות מאוד גבוהה ובמחיר שמאפשר חדירה לשוק ולא רק לרכבי יוקרה. אנחנו מכוונים למחיר שיאפשר שילוב בכל הרכבים”.

מה האתגר הכי גדול שעומד בפני אינוויז עכשיו?

רוזנצוייג: “האתגר הגדול ביותר הוא תמיכה במספר פרויקטים גדולים מול יצרניות רכב במקביל ופיתוח הדורות הבאים של המוצר”

לפני 5 שנים היה נדמה שב-2020 רכבים אוטונומיים כבר ישייטו בכבישים. מתי לדעתך התרחיש הזה יקרה? האם זה עניין של טכנולוגיה? רגולציה? תפיסה?

רוזנצוייג: “הפער נמצא בעלויות ובשלות התוכנה. רכבים אוטונומיים באופן מלא דורשים הרבה מאוד בדיקות פיתוח וזה גם לוקח הרבה מאוד זמן. הלידאר שאנחנו מספקים פותר את הבעיה הראשונה ומקל על הבעיה השנייה. לידאר באיכות וברזולוציה גבוהה מאפשר הבנה קלה יותר של הסביבה ומפשט את התוכנה. אני מאמין שבשנים הקרובות נהיגה אוטונומית תגדל משמעותית”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

5 תגובות על "”אילון מאסק צדק לפני 5 שנים… המציאות השתנתה”: Innoviz תנפיק בנאסד”ק לפי 1.4 מיליארד דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Black-eyed pea
Guest

ללא חלקים מכניים זה באמת יהיה מטורף. כרגע בטח יש חלקים מכניים. הם אולי לא זזים, אבל מכניים nontheless.

Musk
Guest

אינוויז מפתחת חיישן בטכנולוגיית MEMS, Micro Electro Mechanical System, קל להבין שזאת מכניקה. בגודל קטן יחסית אבל מכניקה.

ההוא משם, אי שם
Guest
ההוא משם, אי שם

בתחום הליידרים כשאומרים ללא חלקים מכניים, מנסים בעצם לומר ללא חלקים נעים, כשבליידר מתכוונים לפלאש ליידר או למערך ויקסלים וחיישנים.
אינוביז לא עונה לאף אחת משתי ההגדרות, יש להם 4 מראות שנעות לרוחב שדה הראייה.
לכן לא ברורה לי ההתעקשות המטופשת שלהם לכנות את עצמם סוליד סטייט ליידר, במין נסיון קצת לערבב את מי שפחות מבין.
סה”כ מדובר על חברה מעולה עם צוות מדהים ומוצר מצויין, לא צריך לעשות כל מיני שטיקים של שיווק.

קגרר
Guest

כי יש מתחרות שנמצאות הרבה לפניהם, ועכישו הציבור צריך להשקיע, אז מייפים את המציאות

אהרון
Guest

די עם השטויות. Rgb מספיק לנהיגה. תראו אותי, 2 עיניים וכבר 10 שנים על הכביש

wpDiscuz

תגיות לכתבה: