רכישה כחול-לבן: Innovid רוכשת את Taykey
הרוכשת, חברת Innovid הישראלית, אחראית על אחת מפלטפורמות פרסומות הוידאו הגדולות בעולם ובעזרת הרכישה היא מתכננת לספק פרסום מדוייק וממוקד יותר
חברת האד-טק הישראלית Innovid (אינוביד) הודיעה היום (ה') כי רכשה את חברת Taykey (טייקי) הישראלית גם היא, שפיתחה טכנולוגיה להתאמה של פרסום לטרנדים ברשתות חברתיות וברשת. החברות לא חשפו את סכום העסקה.
רכישה של טכנולוגיה וקניין רוחני
הטכנולוגיה שפיתחה Taykey מאפשרת למעשה למפרסם להגדיר את קהלי היעד שלו ולדעת בכל רגע נתון מה מעניין אותו ומה טרנדי. המערכת מתממשקת עם פלטפורמות הפרסום הפופולאריות, וכך יכול המפרסם בזמן אמת ובצורה פשוטה להסיט את תקציבי הפרסום שלו להיכן שהקהל נמצא באותו רגע. החברה השיקה במקביל גם פלטפורמת פרסום חדשה שתאפשר למותגים להשתמש בתובנות ובמידע על הטרנדים, לצרכים שיווקיים אחרים, ולא רק לפרסום. החברה הוקמה ב-2009 על ידי עמית אבנר ואיתי בירנבאום והספיקה מאז לגייס כ-32 מיליון דולר ממשקיעות כמו קרן Marker LLC, קרן Sequoia, זרוע ההשקעות של תאגיד SoftBank היפנית וקרן MSR. הגיוס האחרון שלה נעשה ב-2015.
הרוכשת, חברת Innovid עוסקת גם היא באד-טק ופיתחה פלטפורמה המאפשרת למשרדי פרסום לכלול מודעות וידאו אינטראקטיביות. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת למשרדי פרסום שעובדים עבור מותגים ומשווקים לכלול מודעות וידאו אינטראקטיביות לטלוויזיות, מחשבים ניידים, סמארטפונים, טאבלטים וקונסולות משחקים. מאז הקמתה גייסה Innovid כ-50 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון נעשה על פי שווי של כ-100 מיליון דולר.
בשיחה עם גיקטיים מסר עמית אבנר, שותף-מייסד ומנכ"ל Taykey, שהעסקה היתה מאוד מרגשת עבורו: "זו דרך חדשה עבורנו, אבל אני חשוב שזה מקרה של 3=1+1, שבו אנחנו לוקחים 2 חברות ישראליות והופכים אותן לחברה אחת יותר טובה. אנשים אוהבים לדבר על זה שישראל היא מדינה של סטארטאפים ולא של חברות צומחות, אבל אני חושב שזו דוגמה לכך שאנחנו יכולים לצמוח ביחד כישראלים".
Innovid מתכננת לשלב את הנתונים והתובנות שצברה מיותר מ-500 מיליארד צפיות בפרסומות שלה ביחד עם הידע והמומחיות שצברה Taykey ברשתות החברתיות. כחלק מהעסקה היא תיהנה מגישה מלאה לטכנולוגיה של Taykey, למערכת שפיתחה, ליותר מ-14 פטנטים שרשמה בתחום ה-NLP וה-AI ולמספר 'טאלנטים'. עם זאת, לגיקטיים נודע כי כמחצית מעובדי Taykey לא ימשיכו בעבודתם. בתגובה, מסר אבנר: "Innovid תקלוט עובדים גם בניו יורק וגם בתל אביב. חלק מהתפקידים כמו בשיווק ובמכירות הם כפולים ולכן לא יהיו חלק מהרכישה. חשוב להדגיש ש-Taykey מחוייבת לעזור לעובדים אלו למצוא הזדמנויות חדשות ובזה אנחנו ממוקדים עכשיו".
הגב
5 תגובות על "רכישה כחול-לבן: Innovid רוכשת את Taykey"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אז מכירת חיסול עם החזר 0 למשקיעים?
בדיוק
אבנר היה עסוק בפרסום הנוף של ניו יורק ומסיבות באינסטגרם במקום לנהל את החברה. האמת שגם הטכנולוגיה שלהם לא יותר מסבירה, בחברות אחרות אותה טכנולוגיה היא רק חלק קטן מהמוצר הכולל. מכירת חיסול.
עמית בחוסר שקיפות ושקרים ממולחים האופייניים לו הפנה גב לעובדים שרצו איתו 4-6 שנים. we should have known better.
כשאבנר המנכ״ל מכירת חיסול זו התוצאה. לא יותר.