הכירו את BioGaming, פיזיותרפיה באמצעות הקינקט [Microsoft Azure]

Biogaming היא חברת סטארטאפ ישראלית המציעה פתרון משחקי כדרך לטיפול שיקומי. האם המהפכה ברפואה השיקומית כבר כאן?

תמונת יח"צ

תמונת יח”צ

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית Windows Azure @ Startup Nation שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק. רוצים שניוזגיק יכתוב גם עליכם במסגרת הסקירה השבועית של Windows Azure @ Startup Nation? כל מה שעליכם לעשות הוא למלא את הטופס בלינק הבא ולשלוח אלינו

שם: Biogaming

פיץ’ במשפט: מפתחת טכנולוגיית ריפוי בתחום הפיזיותרפיה, באמצעות משחקי מחשב המבוססים על בקר הקינקט של מיקרוסופט.

שימוש ב-Azure: חברת Biogaming בחרה להשתמש בפלטפורמת הענן של Windows Azure במתכונת השירות (SaaS) ויצרה שרתים, מסדי נתונים ואפליקציות ווב תוך שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר מבית החברה.


פיזיותרפיה הוא תחום ברפואה העוסק באבחון, מניעה ושיקום בעיות במערכת התנועה בגוף. במידה ויצא לכם לעבור טיפול פיזיותרפי בעבר או שמא אתם מכירים מישהו שעבר טיפול פיזיותרפי, מדובר ברוב המקרים בתהליך ארוך וקשה אשר מצריך שתי תכונות בולטות אשר אינן קיימות אצל רוב האנשים כאשר מדובר בשיקום בעיות רפואיות: התמדה ומשמעת עצמית.

בנוסף למפגשים אצל הפיזיותרפיסט וקבלת טיפולים שונים בבתי החולים ובמכוני הפיזיותרפיה השונים, טיפול הפיזיותרפיה מצריך ביצוע תרגילים באופן עצמאי בבית המטופל, בפיקוח תקופתי של המטפל אחר התקדמות המטופל. הבעיה המרכזית בשגרת טיפולים מסוג זה, היא שהמטופלים אינם ששים לבצע את “שיעורי הבית” הניתנים להם על ידי המטפלים, בעיקר כי מדובר בפעולות משעממות ומכאן גם חוסר החשק המרכזי לבצע אותן.

להפוך את ההליך למשחק

כתוצאה מכך, הטיפול, ברוב המקרים, לוקח זמן ארוך משמעותית מהרגיל ובסוף הטיפול התוצאה המתקבלת אינה משביעת רצון. הנטייה הטבעית של המטופלים היא לשקר ולהגיד שהם ביצעו את הטיפול, למרות שבפועל הם לא ומכאן התוצאות המאכזבות. מכאן ניתן להסיק, שמקור הבעיה הוא בכלל בדרך הטיפול ובמוטיבציה של המטופל להמשיך את הטיפול באופן עצמאי בבית.

את הבעיה הזו מגיעה לפתור חברת סטארטאפ ישראלית רעננה בתחום הרפואה והגיימינג בשם Biogaming. החברה מפתחת משחקים מבוססי-משתמש, אשר מטרתם היא הפעלת המשתמש לצורך שיתוף פעולה מלא מצידו במהלך הטיפול העצמאי בבית, באמצעות גרימת תחושת הנאה ממשחק, תוך תקשורת עקיפה עם המטפל באמצעות המשחק.

חברת Biogaming הוקמה בספטמבר 2011 על ידי המייסדים דודי קליין, איתן מאג’ר וליאור פריד. החברה גייסה קרוב למיליון דולרים בסבב גיוס ראשון מחברת ההשקעות TheTime ומשקיעים פרטיים נוספים. החברה מעסיקה כ-15 עובדים ויושבת בחממת TheTime שברמת החייל, תל אביב.

[flagallery gid=90 name=Gallery]

בכדי להבין יותר טוב את דרך פיתוח המוצר ואת הרעיון אשר מאחוריו עומדת החברה, ריאיינו את מנכ”ל ומייסד החברה, דודי קליין.

כיצד הגעתם אל שוק הרפואה השיקומית בכלל ולרעיון הזה בפרט?

הרעיון התחיל לפני כמה שנים, כאשר קרוב משפחה, שגם הוא שותף בחברה עבד בכל מיני חברות וארגונים שמטרתם היא בניית תוכניות אימון עבור אנשים עם מוגבלויות. לפני 3 וחצי שנים, במסגרת העבודה שלו, הוא קיבל את קונסולת המשחקים Wii Fit. יחד עם דוקטור אלון קלרון הם גילו כי הפידבק אשר מגיע מהמשתמשים כתוצאה מהמשחק בקונסולה מניע אותם להמשיך ולהתאמן מפני שהחוויה היא שונה, אינטראקטיבית, המשתמש רואה את עצמו ולא שם לב שלמעשה הוא נהנה מהטיפול, אך מצד שני הקונסולה לא התאימה לאנשים בעלי מוגבלות פיזית.

מה קרה לאחר מכן?

הוא הגיע אל המטופלים בחברה בה הוא עבד ואמר להם לנסות את המשחק, הפידבקים היו מעולים וכולם רצו לקנות את הקונסולה. ברגע שהבנו את זה, הדרך למחקר קליני על המטופלים הללו הייתה קצרה והתוצאות הראו שבמספר פרמטרים ישנו שיפור מובהק בהשוואה בין מי שכן שיחק עם הקונסולה למי שלא שיחק איתה. חשוב להזכיר, שלקונסולה אין שום יכולות ריפוי מיוחדות.

מה הבעיה בדרך הטיפול הנוכחית?

נכון לעכשיו, המטופלים מקבלים שיעורי בית – דף עם תרגילים אשר הם צריכים לבצע מספר פעמים ביום לאורך זמן מסויים על מנת להיות בריאים. במציאות – הם לא עושים את זה. למה? כי זה משעמם, הם שוכחים, אין להם זמן וכו’. ברגע שמצאנו את הפקטור שמנתק את המחשבה מהשעמום והופך אותו להנאה, ברגע שניתקנו את התובנה של המטופל מכך שהוא למעשה עושה ‘שיעורי בית’, הוא לא צריך לעשות, הוא רוצה לעשות, דוגמא קלאסית של Win Win עבור שני הצדדים.

אז כיצד אתם פותרים אותה?

החלטנו להכניס את העולם של ‘מציאות מדומה’ אל תוך הפיתרון שלנו. פתרונות כאלו קיימים כבר כמה שנים, אך הבעיה היא שהם עולים המון כסף, גם לקליניקות ולבתי החולים השיקומיים וגם למטופלים. צריך להבין שמדובר בציוד יקר בעלות של מיליוני יורו בתוספת עלויות של כוח אדם ושינויים מערכתיים: מהנדס, איש מקצוע, חדר מותאם אישית למערכת.

במה שונה הדרך שלכם מדף עם שיעורי בית בעצם?

ברגע שהמטופל משחק, הוא חש הנאה, כי כולם אוהבים לשחק. במקביל, הוא מתקדם בטיפול. מה שקורה בעצם, נוצר מעגל – המטופל ממשיך לשחק, ממשיך להתקדם בטיפול להרגיש יותר טוב ומכאן מגיעה המוטיבציה להמשיך לשחק ולהמשיך לבצע. המטופל מגיע לתובנה שהוא לא רק משחק, אלא משחק ועושה ולכן הוא רוצה להמשיך ולשחק.

מהו קהל היעד העיקרי שלכם?

בגדול קהל היעד העיקרי שלנו הוא ארצות הברית, בעיקר מכיוון שסוג המוצר מתאים לאוכלוסייה האמריקאית, גם מבחינת התרבות וגם מבחינת הרגולציה, שם זמן ההגעה לשוק הוא מהיר הרבה יותר. למרות זאת, אנחנו כן עובדים בארץ עם ארגונים כגון קופת חולים כללית וקליניקות פרטיות.

נכון לעכשיו, אנחנו מתחילים בתקופה הקרובה שלב של ניסויים קליניים בארצות הברית וטסטינג מצומצם בארץ. בין שיתופי הפעולה שרקמנו בארצות הברית ניתן למצוא את בתי החולים השיקומיים הבכירים במדינה: Rehabilitation Institute of Chicago ו-Eisenstein Group. בארץ אנו עובדים בעיקר עם קליניקות פרטיות בכדי לראות כיצד דרך הטיפול משפיעה על החולים שלהם.

המטפל והמטופל בקשר ישיר דרך האפליקציה

לאפליקציה אשר מציעה החברה ישנם שני צדדים, הצד המטפל והצד המטופל, כאשר הצד המטפל הוא ממשק קליני טהור, מעין ממשק ניהול המכיל את כל התרגילים, האינדיקציות העולות מהטיפול, המושגים הרפואיים וכו’. לעומת זאת, הצד המטופל מקבל משחק, אשר משלב בתוכו את התרגילים שניתנו לו על ידי המטפל.

על פי החברה, המשחק מותאם למשתמש, בצורה אוטומטית על ידי האפליקציה, על פי תוכנית האימונים של המטופל. המטפל מזין את הנתונים הנדרשים למשחק. לאחר מכן, כל הנתונים, באמצעות האלגוריתמים שפיתחה החברה מתאימים משחק באופן אישי אל המטופל. במהלך המשחק, המשימות נוצרות לפי הוראות המטפל ולפי הנתונים האישיים של המטופל ותוכניות האימון שלו. לדוגמא, אם המטופל צריך להרים את הרגל השמאלית שלו 10 פעמים באוויר בזווית של 30 מעלות במהלך 2 דקות, המשחק ינחה את המשתמש לעשות זאת באופן אוטומטי בתוך המשחק, כחלק ממנו.

[flagallery gid=89 name=Gallery]

המטפל, מצידו, מקבל את כל הנתונים ישירות אל המחשב ויכול לדעת אם המטופל תרגל, כיצד הוא תרגל, מתי תרגל, ונתונים נוספים הרלוונטיים לתהליך הטיפול כגון האם הגב נשאר ישר במהלך פעולת הרמת הרגל, יציבות הגוף ועוד ממצאים המתקבלים על ידי החיישן. בדרך זו, המטפל יודע אם המטופל מבצע את התרגילים כמו שצריך או מפשל.

בנוסף לכך, האפליקציה מעניקה למטופל משוב בזמן אמת על הדרך בה הוא משתתף במשחק ובטיפול. כמו כן, האפליקציה יודעת, במידה והמשתמש לא מתרגל את התרגיל כמו שצריך, לתת לו תרגיל חלופי שיתאים את עצמו יותר טוב למטופל בכדי להגיע לתוצאות המבוקשות.

הרכישה של המוצר נעשית על ידי חברות הביטוח ולא על ידי הלקוחות כתרופה, המטפלים רושמים את המוצר למטופלים כתרופה, והמחיר משולם על ידי חברות הביטוח. מה שמניע את חברות הביטוח את הרצון לקנות את המוצר, הוא למעשה הידיעה שהמוצר עובד ומקטין את מספר האנשים אשר יצטרכו להגיע לטיפולים יקרים כתוצאה מהמחלות הללו.


בחסותWinAzure_rgb_Cyan_S_Cyan_S


Windows Azure, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, מאפשרת לכם לבנות ולנהל יישומים במהירות ברשת מרכזי הנתונים המנוהלים של החברה.

הפלטפורמה מאפשרת לבנות יישומים באמצעות כל מערכת הפעלה, שפה או כלי וניתן לעשות בה שימוש בדרכים רבות ומגוונות – החל מהרצת מכונות וירטואליות לפיתוח ובדיקה, ועד לבניית אתרי אינטרנט וניהול והפצת מדיה.

למידע נוסף אודות Windows Azure

לבלוג של Windows Azure בעברית

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה על "הכירו את BioGaming, פיזיותרפיה באמצעות הקינקט [Microsoft Azure]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Avner Kantor
Guest

איזה מגניב!!! איך אפשר לקבל דמו של האפליקציה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: