Imonomy הישראלית מציעה לכם להרוויח מתמונות המוצבות באתר שלכם [סטארטאפ]

חברת הסטארטאפ הישראלית מאפשרת לאתרי תוכן להטמיע פלטפורמה שמוסיפה תמונות רלוונטיות ללא זכויות יוצרים ואף מאפשרת להם להפוך אותן למודל רווח.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

בכל אתר אליו אנו גולשים, בין אם מדובר באתר מכירות, אתר חדשות או אפילו אתר מתכונים, אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בו הוא התמונות. המשתמשים כיום אוהבים להתקל באלמנטים ויזואלים לצד הטקסט, בין אם הם תורמים להצגת המוצר או המתכון המדובר, לבין אם מדובר בתמונת אילוסטרציה שנועדה להעביר את התחושה בכתבה.

חברת הסטארטאפ הישראלית Imonomy מעוניינת לעזור לאתרים להעשיר את התכנים שלהם באמצעות הוספת תמונות מתאימות לטקסטים השונים, אך גם להפוך את התמונות למודל מוניטיזציה שיעזור לבעלי האתר להרוויח מהכתבות השונות.

הרווח בעיני המתבונן

הבעיה אותה Imonomy מעוניינת לפתור מתחלקת לשני אלמנטים שונים. הראשון הוא לאפשר לאתרי תוכן להוסיף אוטומטית תמונות הרלוונטיות לטקסט הכתוב, במיקומים אסטרטגיים בדף. ההוספה מתבצעת בצורה אוטומטית לחלוטין, כך שבעלי האתרים אינם צריכים לחפש תמונות רלוונטיות או לדאוג לזכויות היוצרים בעת השימוש בהן. לאחר שהתמונות התווספו לאתר, מגיע האלמנט השני והעיקרי אותו מציעה החברה: היכולת לייצר הכנסה מהתמונות הללו.

החברה מסבירה כי במהלך השנים האחרונות חלה ירידה בהכנסה פר משתמש בשיטות הפרסום הסטנדרטיות, שכן לגולשים יש “עיוורון” (או חוסם פרסומות) כשזה מגיע לבאנרים, פרסומות טקסט או שלל הפרסומות המסורתיות שלמדנו להתרגל ולהתעלם מהן.

תמונות, מצד שני, הפכו לאחד מהאלמנטים העיקריים באינטרנט ולעיתים אף מהווים את הסיבה בגללה המשתמש נכנס לכתבה מסויימת מלכתחילה. כתוצאה מכך, הבינה החברה שמדובר על מיקום אסטרטגי לפרסום – והחליטה להפוך את התמונות לאינטרקטיביות עוד יותר.

בפועל, החברה מציעה מספר אפשרויות פרסום שונות המתגלות רק כשהמשתמש עובר עם סמן העכבר על פני התמונה. כך לדוגמה, התמונה מסוגלת להסתובב ולהציג את הפרסומת “בחלקה האחורי”, תמונה אחרת מקפיצה באנר תחתון בעת מעבר עם העכבר, תמונה שלישית מקפיצה חלון פופאפ עם הצעות רלוונטיות וכדומה.

במידה ואתר התוכן אינו זקוק לתוספת של תמונות, אך כן מעוניין לייצר הכנסה מהשימוש בתמונות הקיימות שלו, החברה מאפשרת ליישם את מודל הפרסום שלה על גבי התמונות הקיימות. כך, מאפשרת את ייצור ההכנסה גם אם לקוחותיה משתמשים רק “בחצי” מהפתרון שמציעה.

תמונה ומודעות רלוונטיות לטקסט. מקור: Imonomy

תמונה ומודעות רלוונטיות לטקסט. מקור: Imonomy

לומדים את המשתמשים

Imonomy נוסדה ב-2012 על ידי אורן דרור ועמית חלאוה, שניהם עובדים לשעבר ב-Yedda שנרכשה על ידי AOL. כחלק מעבודתם בחברה הקודמת, הבינו שקיים צורך לקבלת גישה לתמונות לאתרי תוכן שונים, בעזרתן יכולים לשפר את זמני השהייה של הגולשים ולהוריד את שיעורי הנטישה.

לאחר שעזבו את עבודתם, החלו בבניית מנוע המסוגל לנתח תוכן טקסטואלי מאתרי תוכן שונים, כגון אתרי חדשות, בלוגים וכל אתר המכיל טקסט כלשהו. הרעיון של השניים היה להשתמש במנוע על מנת לעזור למשתמשים למצוא תמונות הניתנות לשימוש חופשי או חינמי, בצורה אוטומטית לחלוטין.

לאחר שייצרו את המוצר הראשוני, הכניסו את מודל המוניטיזציה לתמונות, במטרה לאפשר לא רק לחברה עצמה להרוויח מהתהליך, אלא להציע מודל הכנסות גם לאותם אתרי תוכן. נכון להיום החברה עובדת עם כ-10 אלף Online Publishers, הכוללים בלוגים, אתרי חדשות, פורטלים וכדומה. בין השמות המוכרים יותר בקרב לקוחותיה של החברה ניתן למצוא את AOL, CBS, ArticlesBase ועוד.

לאור העובדה שמדובר על פתרון הנמצא מול עיניהם של המשתמשים, אין זה מפתיע שקיימות מספר חברות המציעות שירותים דומים בשוק, בין אם בתחום הוספת התמונות האוטומטית לבין אם בתחום הפרסום. החברה מסבירה כי כל אחת מהחברות הללו מתמקדת בנישה מעט שונה, כאשר המיקוד שלה הוא הניתוח הסמנטי לצד התמונות החינמיות. האלמנט “המנצח” לדבריה, היא אפשרויות הפרסום על גבי אותן תמונות חינמיות.

פרסומות לדוגמה, לחצו להגדלה.  מקור: Imonomy

פרסומות לדוגמה, לחצו להגדלה. מקור: Imonomy

שירות כפול לרווחת כולם

בראיון לגיקטיים הסביר אורן דרור, מנכ”ל החברה, כי Imonomy מעוניינת להעניק את המוצר שלה בחינם ואינה רוצה לגבות על כך כסף, אך עדיין זקוקה למודל רווח. השילוב בין שירות התמונות למיקום אסטרטגי לפרסום הוא מבחינתה הקלף המנצח, העוזר להשאיר את כל הצדדים – בעלי התכנים, המפרסמים והחברה עצמה, מרוצים.

עוד מוסיף דרור כי כל מה שבעלי האתרים צריכים לעשות על מנת להתחיל להשתמש במערכת הוא להוסיף סקריפט, שבתמורה הופך את תהליך ההוספה וההצבה של התמונות בדף לאוטומטי. המאגר של החברה מכיל עשרות מיליוני תמונות חופשיות לשימוש, כאשר אלה מאוחסנות על גבי השרתיהם שלהם, במטרה שיהיו זמינות לאורך זמן ולא ישבשו את חווית הקריאה באתר.

מאחורי הקלעים, החברה עובדת בצורה ישירה עם המפרסמים ובאמצעות ניתוח הטקסט מסוגלת להתאים את הפרסום הרלוונטי לכתבה עצמה. כלומר, במידה והמשתמשים נכנסו לקרוא על נעליים חדשות שיצאו לשוק, כלי חדש בתחום הבישול או אפילו ביקורת על ספר או סרט מומלצים, המערכת של החברה תוכל להציע להם את המוצרים הרלוונטים למכירה, פשוט באמצעות ריחוף מעל התמונות המצורפת.

כפי שניתן להסיק, המודל העסקי שלה מבוסס על חלוקת רווחים (RevShare). כלומר, כל אתר המיישם את שירותי החברה מקבל את כל מה שיש לה להציע בחינם, כאשר הרווח המגיע מהפרסומות מתחלק ביניהן. אורן מצהיר כי מיום הקמת החברה היא נמצאת בקצב גידול מדהים, ואף צופה לשלש את נתח השוק שלה עד סוף 2014.

נכון להיום החברה מתמקדת במשתמשי הווב, אך מתכננת בעתיד להשיק גם את מוצר המובייל שלה. בכל הנוגע לתמיכה בשפות, בעוד שהחברה אינה מציעה ניתוח של השפה העברית, תומכת באתרים השפות ספרדית, צרפתית וכמובן אנגלית.

החברה גייסה עד היום 400 אלף דולרים, מכ-7 משקיעים פרטיים הכוללים את ינון אקסל, לשעבר מנכ”ל קסמבה שנרכשה על ידי LivePerson תמורת 40 מיליון דולרים, לירון רוז וטל שקד, ממייסדי AfterDownload שנרכשה על ידי IronSource תמורת 28 מיליון דולרים.

נתוני החברה. מקור: צילום מסך

נתוני החברה. מקור: צילום מסך

למרות הכל, פרסומות

בואו נודה בכך: אף אחד מאיתנו לא אוהב פרסומות ברשת. סביר להניח שלרוב המשתמשים שאתם מכירים יש לפחות את תוסף Adblock מותקן, אם לא עוד תוכנות ושיטות שנועדו להסיר כל אחת מהפרסומות המופיעות בעמודים השונים. לכן, הכרה עם רשת שנועדה לדחוף עוד פרסומות בעוד איזור באתר עלולה לעורר קודם כל סלידה.

עם זאת, חשוב להבין שהאתרים האהובים עליכם, אליהם אתם נכנסים מידי יום על מנת להתעדכן במידע, מתכונים או אפילו טרנדים חדשים באופנה זקוקים למודל הכנסה על מנת להתקיים. אתר הארץ מתנסה עם מודל תשלום שנוטה בעיקר לעצבן את רוב המשתמשים, כך שאף אחד מהאתרים עדיין לא הצליח לעלות על הנוסחה האידיאלית שתרצה את כולם אך עדיין תהיה רווחית לשני הצדדים.

אם אתם שואלים אותנו, נראה כי הפתרון של החברה נראה כמו פשרה הוגנת. לצד העזרה המדוברת שמציעים לאתרי תוכן, הפרסומות מופיעות רק במידה והמשתמשים גוללים עם העכבר על גביה. נכון, סביר להניח שהגלילה על גבי התמונה תתבצע מבלי שתשימו לב, אבל מהדוגמאות שמציגה החברה נראה כי גם במידה ומדובר על פופאפים, הם אינם גורעים משמעותית מחווית הקריאה, כאשר ברוב המקרים לא שמים לב אליהם בכלל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: