מסע הקניות של ענקית הטיפוח: רוכשת עוד סטארטאפ ישראלי בתוך פחות מחודש

רשת האיפור IL MAKIAGE רוכשת את NeoWize, סטארטאפ שנעזר בבינה מלאכותית על מנת להציע לרוכשים אונליין חווית קניות מותאמת אישית

מימין לשמאל: שירן הולצמן אראל – סמנכ׳׳ל מוצר גלובלי ומייסדת המותג בארה׳׳ב, ועומר נבו ויואב כפרי, מייסדי NeoWize

חברת הטיפוח הישראלית-אמריקאית IL MAKIAGE ממשיכה במסע השופינג שלה, הפעם עם רכישת NeoWize הישראלית. החברה מסייעת לאתרי מסחר אונליין לשדרג את חווית המשתמשים שלהם, ועל הדרך להגדיל את סל הקנייה שלהם, באמצעות התאמה אישית של המוצרים המוצגים בפניו. פרטי העסקה לא נחשפו, אך מאז הקמתה גייסה החברה הישראלית פחות ממיליון דולר.

חווית מותאמת אישית – כבר מהביקור הראשון באתר

הטכנולוגיה של NeoWize (נאווייז) מושתת על אלגוריתמים מבוססי למידת מכונה פעילה (Active Machine Learning) ביחד עם דאטה, כשמטרתה היא להציע פרסונליזציה לחנות המקוונת, ולוודא שבפני כל משתמש מוצגים פריטים שרלוונטים ספציפית עבורו. לפי החברה, חווית קניות מותאמת אישית מעלה את פוטנציאל המכירות ב-10%-30%. ההתאמה האישית הזו באה לידי ביטוי בכל מקום שבו מוצגים מוצרים הנמכרים בחנות – בין אם בעמודי הקטגוריה, החיפוש, מוצרים משלימים ובניוזלטרים שנשלחים לרשימת התפוצה.

אם הקונספט נשמע לכם מוכר זה לא במקרה, שכן השוק די מוצף בטכנולוגיות דומות, כשאחת מהן מגיעה מ-Dynamic Yield הישראלית שנרכשה השנה תמורת 300 מיליון דולר על ידי מקדונלד׳ס. נקודת החוזקה של NeoWize באה לידי ביטוי בכך שהם מתמקדים דווקא במשתמשים חדשים, אותם יוזרים עליהם אין כמעט מידע, ולכן קשה מאוד להציע להם חוויה מותאמת אישית. המערכת שהם פיתחו אמורה להשיג בכמה שפחות זמן את כמות המידע הנזקקת על מנת להתאים לאותם משתמשים חדשים את המוצרים הנכונים. איך? במקום להציג רק את המוצרים הנמכרים והפופולאריים ביותר, הם גם מציגים מוצרים שעשוויים ללמד אותם כמה שיותר מהר את המידע שחסר להם על אותו משתמש (סגנון לבוש, טווח מחירים שמעניין אותו, קטגוריה רלוונטית).

כנראה שהאקזיט הנוכחי יכניס קצת פחות מיליונים לחשבון הבנק של היזמים מזה של Dynamic Yield, בעיקר לאור העובדה שמאז הקמתה היא גייסה רק 750,000 דולר מממספר אנג׳לים פרטיים, מה שאומר שרשימת המרוויחים יחסית מצומצמת. כמו כן, NeoWize לקחה חלק באקסלרטור הנחשב Y Combinator במסגרתו קיבלה מענק בסך 120,000 דולר, והייתה לדבריה רווחית. החברה הוקמה על ידי עומר נבו ויואב כפרי ומעסיקה כיום כ-4 עובדים, כשכולם צפויים להשתלב בחברה הרוכשת. שני המייסדים יצטרפו לצוות הטכנולוגי של IL MAKIAGE, ולצד העבודה תחת הכובע החדש הם ימשיכו לשרת את הלקוחות הקיימים, ויפתחו מוצרים חדשים, הסביר נבו.

נראה כי קונספט הרכישות מצא חן בעייני IL MAKIAGE, שכן לפני כחודש הודיעה הרשת על רכישת הסטארטאפ הישראלי Misbeez. החברה פיתחה אפליקציה המאפשרת להזמין שירותי טיפוח מקצועיים On-Demand ישירות לבית או למשרד. בעוד שכאן מדובר בשילוב די מתבקש, רכישת מוצר טכנולוגי הוא צעד שלאו דווקא היינו מצפים מחברת קוסמטיקה לעשות. עם זאת, לדברי נבו, החיבור בין השתיים היה מאוד טבעי. ״החזון של IL MAKIAGE עבור שיפור קניות אונליין בעזרת דאטה התאים בצורה מדהימה לחזון ולטכנולוגיה שלנו. ברגע שהתחלנו לדבר הרגשנו שיש חיבור ושנוכל לעשות המון בעבודה משותפת״.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

אין תגובות

התגובות לפוסט סגורות.

תגיות לכתבה: