”חברות מתגאות בכמות הנתונים שהן אספו על משתמשים. לא אנחנו”

גם סוני משתתפת בסבב הגיוס הגדול של Identiq שהצליחה לאסוף 47 מיליון דולר לפלטפורמת אימות המשתמשים המעט משונה שלה

תמונה: Identiq

הסטארטאפ הישראלי Identiq (אידנטיק) הודיע על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 47 מיליון דולר בהובלת Insight Partners ו-Entrée Capital. עוד השתתפו בסבב Vertex Ventures, Oryzn Capital, ו-Slow Ventures, וכמו כן גם אמדוקס וסוני, שהשקיעה באמצעות קרן ההשקעות שלה, Sony Innovation Fund.

תנו לנטפליקס להיות הסנגורים שלכם

כשאתם נכנסים לאתר כלשהו כצרכנים, בעיקר בפעם הראשונה, אתם צריכים לעבור מסכת מילוי טפסים ואימות נתונים כדי שהאתר יוכל לוודא את הזהות שלכם ולדעת שאתם לא הגעתם כדי לרמות אותו. אז במקום שתצטרכו להיתקע עם תהליכי הזדהות מעיקים, Identiq בנתה רשת מבוזרת של אתרים אחרים שכבר יודעים שאתם גולשים לגיטימיים ואמיתיים. באמצעות פרוטוקולים קריפטוגרפיים, חברי הרשת יכולים לאשר את זהותכם ברגע, מבלי לחשוף פרטי אחד עליכם.

בעוד כל חברה מנהלת את רשימת המשתמשים שלה בעצמה, כאשר היא רוצה לאמת פרטים של משתמש חדש היא מבצעת קריאה קריפטוגרפית לרשת של איידנטיק, המתבצע על בסיס הוכחה-באפס-ידיעה. אימות המשתמש מגיע אל ספק השירות, מבלי שהוא אפילו יודע מי הן החברות שסייעו בתהליך האישור.


בשיחה עם גיקטיים מסביר איתי לוי, מנכ”ל ומייסד שותף ב-Identiq כי הפתרון של החברה מבוסס על עקרונות מתמטיים וקריפטוגרפיים מוכחים בתחום של חישוב רב משתתפים בטוח: “זוהי דרך מאד חזקה אבל גם מאד כבדה חישובית למציאת הפלט של פונקציה כלשהי, מבלי שמגלים את ערכי הקלט לפונקציה”. לטענתו, עד כה לא השתמשו בטכנולוגיות הללו למניעת הונאות או אימות זהויות לאור המורכבות שלהן, ואיידנטיק הצליחה לשפר אותן בצורה שלא הייתה אפשרית קודם לכן.

איידנטיק מתמודדת בין היתר גם מול ענקיות כמו גוגל עם SSO, אך לטענת לוי, מדובר בפתרונות “לא מספקים”: “ראשית הוא מייצר חיכוך בזמן פתיחת החשבון, בייחוד עבור משתמשים שאינם בעלי חשבון בגוגל, דבר המחייב את בעל האתר לתחזק מספר אפשרויות שונות להרשמה לשירות… בנוסף, פתרון SSO עוזר רק לצורך הכניסה לאתר. הוא אינו מסייע לבעל האתר לאמת את פרטי המשתמש עצמו, כגון כתובתו, מספר הטלפון שלו, או פרטי כרטיס האשראי שלו, שהם בעלי חשיבות גבוהה לכל אתר שרוצה לוודא שיש לו לקוחות אמיתיים”.

רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו לגיקטיים אינסיידר

ומה בנוגע לפרטיות המבקרים באתרים? איך אתם שומרים עליה?

לוי: “אנחנו חיים בתעשיה בה חברות מתגאות בכמות הנתונים שהן אספו על משתמשים. לא אנחנו. אנחנו לא מעוניינים בנתונים על הלקוחות… לאיידנטיק אין בכלל מאגר נתונים! אנחנו לא אוספים, אוגרים או מאחסנים כל מידע פרטי… הפרוטוקול מאפשר לחברות לוודא שהמידע שקיבלו ממשתמש חדש תואם למידע שכבר ידוע כנכון ומדוייק לחברות אחרות ברשת תוך שימוש בטכנולוגיות הצפנה וטכנולוגיות משפרות פרטיות Privacy Enhancing Technologies כדוגמת חישוב רב משתתפים בטוח”.

ולמה לא ללכת על בסיס טכנולוגיית בלוקצ’יין? 

לוי: “בלוקצ’יין היא טכנולוגיה מצויינת, ובדקנו אותה כאשר הקמנו את החברה והערכנו שימוש בטכנולוגית שונות. לצערנו גילינו שבלוקצ’יין לא מתאים בגלל דרישות הפרטיות. שמירה על מידע פרטי דורשת צמצום במספר המקומות והעותקים שהמידע נמצא בהם, ולא שמירה של הנתונים ביומן ציבורי עם העתקים רבים (distributed public ledger), כפי שעובדות טכנולוגיות הבלוקצ’יין… בלוקצ’יין הוא מבנה נתונים שאינו ניתן לשינוי (immutable) – המידע שבו לא נשכח לעולם. נוצרת כאן סתירה נוספת לדרישות הפרטיות כמו אלו שב GDPR, שמגדירות כי לכל אזרח יש את הזכות להישכח והזכות לתקן מידע לא מדויק שנאסף עליו”.

סוני כבר בפנים

מהחברה נמסר כי היא כבר גייסה גם כמה חברות Fortune 500 כלקוחות לרשת, והצליחה ללכוד את תשומת ליבה של סוני, ענקית האלקטרוניקה, שהשקיעה כאמור בסבב הגיוס הנוכחי. גן טסושיקאווה, מנכ״ל וראש מחלקת ההשקעות בקרן החדשנות של סוני מטעם IGV, אמר: “הגישה החדשנית של Identiq לאימות זהויות משנה את כללי המשחק עבור חברות הפועלות באינטרנט. הפתרון מאפשר להן למנוע מנוכלים, המתחזים למשתמשים אמיתיים, מלנצל לרעה את השירותים שלהן מחד, ובו זמנית לאפשר חווית לקוח טובה וחלקה ללקוחותיהן האמיתיים. כל זאת תוך כדי הגנה מרבית על פרטיות המשתמשים. אנחנו נרגשים להצטרף ולתמוך בחזון ובהמשך הצמיחה של Identiq”.

רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו לגיקטיים אינסיידר

Identiq נוסדה ב-2018 על ידי איתי לוי, מנכ”ל ומייסד שותף, אורי ארד ועידו שילון. עד כה גייסה החברה כ-52 מיליון דולר, ולדבריה, תשתמש בכספי הגיוס להאצת צמיחת הרשת שלה, מה שיאפשר לה להציע שיפור כיסוי ונתונים מדויקים יותר.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

1 תגובה על "”חברות מתגאות בכמות הנתונים שהן אספו על משתמשים. לא אנחנו”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שלא יודע
Guest

מעניין. ואם אני חדש ברשת ואין עלי אימות? אני נחשב מסוכן? ולהיפך, מה קורה אם מקצועני ההונאה פותחים אתרים מיוחדים לצורך “הלבנה” של הזהויות שלהם, ומצטרפים לרשת האימות? איך מוודאים שהם לגיטימיים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: