מהפך: שיאומי עקפה את אפל וכבשה את המקום הראשון במכירות של שעונים וצמידים

אחרי שהפסידה את המקום השני בטבלת המכירות של הסמארטפונים, אפל מפסידה את המקום הראשון בטבלת המכירות של מכשירים לבישים למתחרה סינית נוספת

מקור: Justin Sullivan, Getty Images Israel

עוד מתחרה סינית מצליחה לעקוף את אפל בסיבוב: כשהענקית מקופרטינו הכריזה על ה-Apple Watch שלה, היא הפיחה רוח חיים בקטגורייה המנומנמת של המכשור הלביש וכבשה את המקום הראשון בטבלאות המכירות בסערה, אבל לפי הדו”ח החדש של חברת המחקר IDC, יתכן וזו נחלת העבר. שיאומי הסינית הצליחה לדלג אל מעל אפל ולהתמקם במקום הראשון בטבלה, ומסמנת את שינוי המגמה בעולם המכשור הלביש.

השוק האסייתי גורר את הקטגוריה מעלה

על פי הדו”ח שסוקר את הרבעון השלישי לשנת 2018, קטגוריית המכשור הלביש נהנתה מגידול משמעותי של 21.7% במסירות (Shipments) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ומסתכמת ב-32 מיליון יחידות. הסיבות העיקריות לגידול הגדול יחסית ברבעון האחרון בקטגוריית המכשור הלביש טמון בהשקות האחרונות של חברות כמו Fitbit, וואווי ו-Garmin ששיחררו מוצרים חדשים, וכמו כן הביקוש הגובר בשוק האסייתי (להוציא יפן), שצמח ב-21.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. דווקא בארצות הברית נצפתה ירידה קלה במכירות של 0.4%, מה שמראה שגם המוצרים החדשים ביותר בשוק לא מצליחים להלהיב את הקהל האמריקאי ולשכנע אותם לרכוש או לשדרג את המוצרים שלהם.

ברבעון הזה כבשה שיאומי את המקום הראשון בטבלה עם 6.9 מיליון מכשירים שנשלחו ללקוחות ולחנויות, גידול שנתי אדיר של 90.9%, מה שמקנה לה נתח שוק של 21.5% ממכירות המכשור הלביש בעולם. הדו”ח מייחס את העליה המטאורית במכירות של שיאומי הודות להשקת ה-Mi Band 3, רצועת הכושר הזולה והמוצלחת של שיאומי, ולעובדה ששיאומי התרחבה לשווקים נוספים ברחבי העולם ולא התמקדה רק בסין.

למרות איבוד המקום הראשון, לאפל אין סיבה לבושה, כיוון שהמחיר המוזל של ה-Apple Watch Series 3 הצליח לפתות לא מעט משתמשים, והיווה את רוב רובן של המכירות של השעונים של אפל. הדגם הרביעי בסדרה, שהושק לקראת סוף הרבעון, היווה רק 20% ממכירות השעונים של אפל. עם זאת, אפל נתנה מגידול מרשים של 54% בהשוואה למכירות השעונים ברבעון המקביל אשתקד.

במקום השלישי בטבלה נמצאת פיטביט, שפעם הייתה שם נרדף למכשור לביש, וברבעון הזה מוצאת את עצמה סובלת מירידה של 3.1% במסירות מכשירים, ונתח שוק של 10.9%. וואווי חיזקה את מעמדה הודות להשקות של מספר מוצרים לבישים וסמסונג ששיחררה את השעון החכם שלה במיתוג חדש תחת השם Galaxy Watch, שזוכה לביקורות חיוביות.

האנליסט ג’יטש אוברני טוען: “רבים מהמוצרים הלבישים הבסיסיים החדשים כוללים פיצ’רים כמו התראות או אינטגרציות פשוטות עם אפליקציה שזולגים אל הטריטוריה של השעונים החכמים. הנתון הזה עזר לספק את הביקוש מצד הצרכנים למוצרים יותר מתקדמים, אך שעדיין מצליחים לשמור על מחירים ממוצעים בשוק אשר סובל מלחץ שנוצר על ידי ספקי מוצרי Low-Cost וירידה במחירי השעונים החכמים”. עם זאת, מזהיר אוברני ממליץ “לשים עין על העלייה של מכשור לביש בסיסי. בעבר, התחום הפך פופולארי בעקבות המחירים הנמוכים והיכולות המצומצמות והמופשטות. ככל שיותר פיצ’רים יתווספו ופער המחירים בין רצועות מעקב בסיסיות ושעונים חכמים יצטמצם, המותגים עשויים להצליח להניע לקוחות מעלה אל קטגוריית השעונים החכמים”.

עוד חושף הדו”ח כי שוק הבריאות הופך לחזית החדשה עבור המכשור הלביש, והחברות מתחרות האחת בשניה כדי לכבוש את השוק. ניתן לראות זאת למשל באפשרות הא.ק.ג הרפואי שהוטמעה ב-Apple Watch החדש של אפל. הרבעון הרביעי של שנת 2018 צפוי להיות סוער בעקבות עונת החגים, שם יתכן ואפל תצליח לכבוש בחזרה את מקומה עם מכירות הדור הרביעי של ה-Apple Watch, שהוא עדיין השעון החכם המתקדם ביותר בעולם.

צילום: גיקטיים

נזכיר כי ברבעון השלישי של שנת 2018, וואווי הסינית עקפה גם היא את אפל בטבלת המכירות של הסמארטפונים והתמקמה במקום השני בטבלה. וואווי הצליחה לצמוח ב-32.9% לעומת אפל שצמחה רק ב-0.5%, זאת על אף השקה האייפונים החדשים של החברה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

7 תגובות על "מהפך: שיאומי עקפה את אפל וכבשה את המקום הראשון במכירות של שעונים וצמידים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ללא שם
Guest

שאיומי מוכרת את הצמידים החכמים שלה ב29 ש”ח… מה הפלא שהם ימכרו בכמויות….

דניאל
Guest

מצד אחד אתה צודק, הרבה יותר פשוט למכור ב29 דולר מאשר ב399.

מצד שני – אם שיואמי הצליחה לייצר מוצר עם יכולות שמספקות את הצרכנים וגם להרוויח במחיר של 29 דולר, אז אפל באמת בצרות בשוק הזה

יאיר
Guest

זה די צפוי שמוצר זול יימכר בכמות גדולה יותר (מבחינת מס’ מוצרים שנמכרים) מאשר מוצר יקר.
אם המוצרים של אפל טובים יותר במספר קטגוריות, אז הם ימשיכו להיות המוצר היוקרתי יותר ללקוחות מוצמצמים יותר. וזה לא מפתיע.
אם האיכות שווה, זה כבר סיפור אחר של תחרות אמיתית.

ליאור
Guest

אתה טועה ומטעה.
כשמדובר על מוצר איכותי אז אנשים כן ימשיכו לשלם יותר – לדוגמא מסכי הטלויזיה של סמסונג (לי ברמה האישית יש בבית סוני) שהאיכות צפייה גבוה יותר ממסכים פשוטים וזה בולט לעין – אנשים רוכשים זאת יותר ויותר.
אפל הם לא הציגו שום חידוש בשנים האחרונות וגם ה”חיקויים” הזולים יותר מגיעים היום עם חומרה באותה רמה ולפעמים ברמה גבוה יותר ולכן במקרה של אפל אין יותר הצדקה למחירים הגבוהים.

יאיר
Guest

לא הבעתי דעה אם המוצרים טובים יותר או לא. כתבתי “אם.. ואם..”.

אלי
Guest

תמיד אמרתי שאפל זה זבל יקר עם שליטה מרחוק על מה נעשה ואיך . אני משלם זה שלי ואני מחליט רוצה ססמה או לא. לדעתי הסיני הגרוע ביותר טוב יותר מאפל היקר ביותר. יוצר במיוחד לכל הפרירים עם הפוזה.

ביקמ
Guest

אין לי כבוד כלל לאפל, עם התנהגותה הביריונית כלפי לקוחות ומפתחים, אבל לאחר שימוש נרחב בשיומי אני חייב לציין שהממשק שלהם כל כך לא ידידותי ולא חכם, שאין סיכוי שארכוש טלפון נוסף שלהם בשנים הקרובות. מצד שני, אני נרתע מביריונים, כך שסביר שארכוש סמסונג, כשאדרש לכך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: