משחקולוגיה – הגמר

אייקון מביא לנו חידושים גם בתחום הטכנולוגי – מרקו נגד חתול סמוראי, משחק קצב רוק וזריקת עגבניות ומשחק לשני עכברים, הפיינליסטים של תכנית משחקולוגיה בבית ברל

ביום ראשון שעבר הגעתי לאייקון לא רק ככתב או שחקן משחקי תפקידים, אלא גם כגיימר מושבע וחובב משחקי הפנאי (casual). האירוע המרכזי ביום שהגעתי היה טקס הגמר של התכנית למשחקולוגיה במכללת בית ברל. חניכי התוכנית הציגו את המשחקים שפיתחו במהלך השנה בלובי הסינמטק וההתרגשות היתה רבה. זיו קיטרו, אחד ממרצי התכנית סיפר: “התכנית למשחקולוגיה של בית ברל היא הראשונה והותיקה ביותר בארץ. היא מתחילה את שנתה השישית וכוללת צוות מרצים מיומן, כולם אנשי תעשייה שמביאים את תשוקתם לנושא ואת הניסיון הרב כדי ליצור תעשייה נמרצת ותוססת של משחקים בארץ. בוגרי התוכנית משנים קודמות משתלבים בחברות קיימות ואף מקימים סטודיואים עצמאיים המשרתים חברות ואנשים פרטיים.”

מרקו VS דורה

סביב אחד המחשבים המציגים משחקים הצטברה כמות גדולה של אנשים שצפו בהדגמה, והקול המוכר שבקע מן הרמקולים ישר משך אותי לגשת ולהציץ. משראיתי את הדמויות על המסך, נזכרתי למי שייך הקול המוכר – לפנינו הציגה את המשחק השחקנית המדובבת יפה גבאי – האישה שמאחורי הקול של מרקו בסרט המצויר הלב. הקבוצה הציגה את המשחק בו הדמויות מהילדות שמחממות את לבבות כולנו, מככבות במשחק מכות מהיר במיוחד.

יצא לי לשוחח עם יוצרי המשחק: אורדן חמצני (מעצב ומפיק המשחק), אנטוני בוד (האנימטור והגרפיקאי) ועידו אדר (מתכנת) שהם יחדיו מהווים את Glacial Wolfs Studios. המשחק פותח על ידי השלושה במסגרת תוכנית “משחקולוגיה” של מכללת בית ברל.

“Cartoon Showdown הוא משחק מכות פרודי האוסף את הדמויות המצויירות שגדלנו עליהן כגון: מרקו, גב’ פלפלת, הדחליל מארץ עוץ ואחרים, ומציב אותן מול הדמויות החדשות שהשתלטו על זמן מסך הטלויזיה שלנו כמו דייגו, בוב ספוג ושאר חברים, בעולם חדש לגמרי שהמצאנו למשחק,” מספר חמצני בהתרגשות. “גילינו שהקהל הישראלי מאוד אוהב להתחבר לעבר ואל אותם דברים נוסטלגים בילדותנו שליוו אותנו כחלק מהתפתחותנו וכך בעצם עלה רעיון המשחק. המשחק תומך בריבוי שחקנים ובעתיד הקרוב נוסיף את אפשרות המשחק לשחקן בודד, משחק הרפתקאה (אוסף קרבות – מ.ו.) ואנו מתכננים להוסיף גם דמויות נוספות.” כמו כן, סיפר חמצני שמטרת המשחק היא לסייע לשחקנים לתרגל הקלדה עיוורת על ידי לחיצות מהירות על כפתורי המשחק שמשתנים מדי פרק זמן.

רוקרים קופצים על גיימינג

במסגרת תכנית המשחקולוגיה ולראשונה בישראל, להקת רוק ישראלית החלה מפתחת לעצמה משחק מחשב, שהינו לדעתי אחת הדרכים המוצלחות ביותר לקידום הלהקה. אחרי יותר מעשור של נוכחות בסצנת הרוק הישראלית, החליטה להקת סטנגה לנסות את כוחה בתחום הגיימינג. את המהלך מוביל מתופף הלהקה, תום גולן, שסיים את לימודי התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בבית ברל. בפיתוח המשחק לקחו חלק גם דר גולן (סולן הלהקה) על העיצוב הגראפי ויואב מצ’ולסקי (בסיסט הלהקה) בתכנות.

מטרת המשחק היא פגיעה בדמויות קופצות, המבוססות על דמויות חברי הלהקה, בהתאם לקצב השירים שגם הם, באופן לא מפתיע, מבוססים על שירי האלבום הראשון של הלהקה. לדברי המפתחים, במקור יועד המשחק לאתר של הלהקה, אבל עם התקדמות העבודה עליו הוחלט להתאים את מנוע המשחק כך שיוכל “לקלוט” כל שיר או ג’ינגל בהתאם לדרישת הלקוחות.

עכבריים

צוות דקס, על שם היכולת להשתמש בשתי הידיים באופן דומיננטי (Ambidexterity), הציג משחק לאימון המוח על ידי שיפור השימוש בשתי הידיים בו זמנית ששמו Sheepish. הצוות המורכב מיעל רוסקיס (מרפאה בעיסוק), איתמר שטורם (פיתוח) ורואן שבתאי (ניהול פרוייקט) וההברקה להשתמש בשני עכברים כממשק משתמש הגיעה מחברתם לכיתה תמי גדות.

יעל מסבירה כי שיפור שיתוף הפעולה בין שתי הידיים תורם לפעילויות יומיומיות רבות משאנחנו שמים לב והשלושה מכוונים את המשחק לשיפור איכות החיים של כל שחקן באשר הוא, וגם מיעדים אותו למוסדות שיקומיים ונפגעי שבץ אשר יפיקו ממנו ערך רב בתהליך השיקום.

הסיפור משחק הוא על רועת צאן שמובילה את עדר הכבשים לשטחי מרעה ירוקים. על השחקן לעזור לה במשימה, תוך שימוש בכלב הרועים הנאמן שלה. “עברה עלינו שנה חשובה ומהנה בבית ברל, עם סגל מרצים מצויין ממנו ספגנו מוטיבציה רבה וידע רחב. אנחנו בהחלט מתכוונים לקחת את זה קדימה, עם המוצר הנוכחי ובמשחקים הבאים, ולהשתלב בזירת המשחקים,” סיפרו חברי הצוות.

מיכאל ויצמן

מורה לאנגלית בהשכלתו, שוטר מג"ב בשירותו הצבאי (כן שוטר בגן ילדים). פריק של טכנולוגיה, סלולר וכל דבר דיגיטלי. בזמנו הפנוי מכתיבת שורות אלו משחק איירסופט.

הגב

4 תגובות על "משחקולוגיה – הגמר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
yael_haksh
Guest

חברה’ מוכשרים ביותר והציגו פרויקטים מעולים.
סקירה של עוד כמה משחקים של בוגרי התוכנית השנה שלא הוזכרו כאן בקישור הבא:
http://www.gamestudies.co.il/wordpress/?p=449

אריאל
Guest

לא יאמן כמה זה הרגיש חובבני. אני לחלוטין בקטע של לחזק את תעשיית המשחקים המקומית והתוכנית אולי באמת טובה, אבל לא תמיד אפשר לעשות משהו פומבי לאנשים מבחוץ.
היה בדיוק משחק אחד שנראה רציני (זה עם רשת הלייזרים), וכל השאר היה פשוט מביש.

קובלסקי
Guest

אריאל אותי לימדו, במקום להטיל ביקורת, עשה עצמך יותר טוב – קצת פירגון.

Smile and wave Kowalski, smile and wave! (c)

אריאל
Guest

להעלב ממה שאמרתי זה כמו שאדריכל יעלב מזה שאומרים שהבניין שלו לא יפה אחרי חודשיים עבודה.
הראיתם (אני מנחש שאתה חלק מזה?) משהו לא בשל ולא מוגמר לציבור הרחב. למה? אתה כנראה מכיר את הסטנדרטים שיש למשחקים היום.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: