לידקויין הישראלית השלימה גיוס ICO בגובה 50 מיליון דולר תוך 26 דקות

הסטארטאפ הישראלי LeadCoin פיתח רשת מבוססת בלוקצ’יין שמאפשרת לעסקים לסחור בלידים האיכותיים שלהם. לאחר מכירה מוקדמת, נפתח היום ה-ICO של החברה ותוך פחות מחצי שעה היא השלימה גיוס של 50 מיליון דולר והפסיקה את המכירה

מקור: LeadCoin

הפתגם הידוע אומר ש”האשפה של האחד היא האוצר של האחר”, וזה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי LeadCoin (לידקוין). הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת לעסקים למכור לידים לא שמישים עבורם ולקנות מעסקים אחרים לידים רלבנטיים בזמן אמת ובהתבסס על בלוקצ’יין. עתה מסיימת החברה את ה-ICO, תהליך הנפקת המטבע שלה, ומסכמת גיוס של 50 מיליון דולר תוך 26 דקות.

לידים לא שימושיים של אחד הם הלידים הכי טובים של האחר

עסקים בכל העולם משקיעים מעל ל-200 מליארד דולר בשנה במשיכה של מבקרים לאתרי האינטרנט שלהם ונעזרים לצורך כך מודעות אונליין, קמפיינים ברשתות החברתיות ומאמצים רבים אחרים כדי למשוך טרפיק לאתר, כאשר לקוחות שמחפשים שירותים ומוצרים מקליקים על המודעות ומגיעים לאותם אתרים. אולם למרות הדואופול החזק של פייסבוק וגוגל ששולט בתחום ולמרות ההשקעה האדירה ברכישה של טרפיק, הרי שאחוזי ההמרה של העסקים הם נמוכים: רק 3% מהלקוחות שמגיעים לאתר ויוצרים קשר עם העסק הופכים בסופו של התהליך הארוך ללקוחות משלמים. 97% מהלקוחות הנרשמים (המכונים בתעשייה “לידים”) נותרים ללא שימוש בגלל שקיים פער בין השירות או המוצר המוצעים ע”י העסק והצרכים של הלקוח הפוטנציאלי.

Leadcoin מאפשרת לצרכנים ולעסקים למכור את המידע שלהם וכך עסקים, שמחפשים לקוחות חדשים, קונים לידים רלבנטיים כשהליד עדיין “חם”. כך למשל לקוח שזקוק לשירות או למוצר ברגע זה אבל הגיע לעסק הלא נכון משודך מיד עם עסק אחר שמחפש לקוחות בדיוק כמוהו.

>> כל מה שרצית לדעת על בלוקצ’יין וקריפטו במקום אחד <<

הטוקן של LeadCoin, מטבע ה-LDC, מאפשר לעסקים למכור את הלידים הלא שמישים שלהם ובאמצעותו לרכוש לידים חמים מעסקים אחרים. העובדה שכל מוכר מקבל בתמורה ללידים שמכר טוקנים של LeadCoin שערכם עולה ככל שהרשת גדלה, מהווה עוד תמריץ לשיתוף של לידים. כל מי שמחזיק בטוקן של LeadCoin יש לו אינטרס בצמיחה של הרשת ולכן הטוקניזציה גם מעודדת שיתוף נרחב יותר של לידים. בנוסף, החוזים החכמים של האתריום מאפשרים לכל עסק לעצב את מבנה העסקה לפי הצרכים הייחודיים שלו. למשל עסקים יכולים לקבוע את מודל התמחור של הליד שיכול להיות סטטי, דינמי – לפי תנודות השוק, או מודל של קבלת אחוז ברווחים העתידיים בעסקה. המודל העסקי של החברה מתבסס על גביית עמלה מכל עסקה שמתבצעת ברשת שלה.

LeadCoin נוסדה ב-2017 ע”י שמוליק גריזים שהקים ועמד בראש של 3 חברות שעסקו ב-SaaS, עיצוב ווב ושיווק דיגטלי, ביניהן Webydo. במטה החברה שממוקם ברמת גן מועסקים כ-12 עובדים. התכנון של LeadCoin היה לגייס 50 מיליון דולר עד ה-11.3, אולם כאמור תוך 26 דקות גוייס כל הסכום. אייל רוזן, ה-CMO של החברה, מסר לגיקטיים כי ההון שגייסה החברה ישמש בעיקר לשיווק ולפיתוח המוצר. עם זאת, בחברה סירבו לפרט כמה מתוך הסכום הזה גוייס במסגרת המכירה המוקדמת וכמה במכירה הפתוחה לקהל הרחב.

שמוליק גריזים, מייסד LeadCoin, מסר בתגובה: “אנחנו ממנפים את היתרונות של טכנולוגיית הבלוקצ’יין  כדי לייצר אלטרנטיבה רווחית ויעילה יותר מזו הקיימת בתעשיית הפרסום באינטרנט כיום”.

LeadCoin היה אחד מהסטארטאפים שהציגו בכנס הבלוקצ’יין של גיקטיים

יניב פלדמן

יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד. מייסד שותף אתר גיקטיים

הגב

10 תגובות על "לידקויין הישראלית השלימה גיוס ICO בגובה 50 מיליון דולר תוך 26 דקות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
David
Guest

הזוי.. אם הם היו עושים בדיוק אותו דבר אבל בלי המילה בלוקצ’יין בפנים, הם היו מגייסים סיד של מיליון דולר. זה מרקטפלייס ללידים וכל עוד אין הוכחת היתכנות להיצע וביקוש של לידים במערכת, אין פה שום דבר שמצדיק סכומים כאלה. בהצלחה בכל אופן.

Moshe
Guest

צודק. זה הזוי הסרטון מסביר למי שמאד מבין בעולם הבלוק יין. אבל לא יעבור מסך אצל אנשים רגילים שבאמת צריכים להשתמש בשירות

אחד שיודע
Guest

עוד הונאה מבית חוגג =)

יוני
Guest

זה נשמע מעניין אבל משהו בשורש של המודל לא מסתדר לי, עניין הלידים נהיה סופר רגיש בעשור האחרון להסכמת הצרכן לקבל פרסום שהוא לא ביקש (ספאם). זה ידוע למשל שקניית אימיילים, זה משהו שפשוט לא עובד.. אז לא ברור לי למה במקרה הזה משקיעים מאמצים את המודל הזה?

jklkk
Guest

אז מה אם הם אמרו שהם גייסו 50 מיליון מישהו יכול לאמת את זה?
אולי משה שם 30 ולקח חזרה רק בשביל להגדיל את הנפח.
בקיצור נראה מה יקרה איתם..

גל.
Guest

אין בעיה לאמת את זה. זה טרנזקציות בבלוקצ׳יין

טלפון בלוקצ\'יין
Guest
טלפון בלוקצ\'יין

באתר Ctechשל כלכליסט באנגלית מופיע אותו סיפור הזוי באנגלית עם התמונה של האדון מר משה חג’ג’ מרוחה על חצי עמוד והוא מוגדר של בתור “יועץ” של העוקץ החדש

גל.
Guest

הרעיון נחמד, והשימוש בבלוקצ׳יין נכון.
הבעיה היא אחרת – אין שום הצדקה בעולם לגייס 50M$ בשביל כזה פרוייקט.
זהו פרוייקט שאמור לגייס סדר גודל של 300K$ בסיד ואחרי זה אולי 1-3$.

הבעיה עם ICO היא שחברות קטנות מגייסות סכומי עתק ואין להן צורך או הצדקה בסכומים הללו. צריך מנגנון פיקוח על ICOs.

עד אז – 99.9% מהICOs הן הונאה.

אם אחד העובדים של LeadCoin קורא את הפוסטים – בוא תסביר לנו מה החברה הולכת לעשות עם 50 מיליון דולר (ואל תנסה לחרטט כי זה לא יעבור).

Roni
Guest

שימו לב איך משקיעי הון סיכון ממורמרים מגיבים כאן. אלה משקיעים ששותפים בקרנות קטנות ובינוניות שעבדו שנים כדי לגייס קרן שלמה של 20 עד 50 מליון דולר. פחות ממה שסטארטאפ מגייס היום בשעתיים בico.

Now, that’s a real disruption!

יהושפט שונא האייפונים
Guest
יהושפט שונא האייפונים

יש הרבה ico שהם הלבנת כספים, בעצם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: