מהו מנהל קהילות ICO וכיצד הוא משפיע על הצלחת ההנפקה?

תחום המטבעות הקריפטוגרפיים פורח, אך רוב הערוצים הדיגיטליים אוסרים על שיווק ופרסום הצעות מטבע ראשוניות. הכירו את מקצוע מנהל קהילות ICO שבכוחו להשפיע על מידת ההצלחה של ההנפקה הראשונית: מה התפקיד הזה כולל, אילו כלים עומדים לרשותו ובמה זה שונה מניהול קהילות רגיל ברשתות החברתיות?

מקור: Pixabay

מאת און יבין, מייסד שותף ומנכ”ל בחברת Cointelligence

ICO – הצעת מטבע ראשונית (Initial Coin Offer) – היא דרך לגיוס הון שתופסת תאוצה בקצב מסחרר. מדובר במטבעות דיגיטליים שמונפקים על בסיס טכנולוגיית הבלוקצ’יין ומוצעים בתמורה להשקעה בחברה, ונראה כי המפתח להצלחה של הנפקה כזו הוא שיווק חכם במספר אפיקים, הן שגרתיים והן יוצאי דופן. אחד הערוצים המוצלחים הוא ניהול קהילת ICO, שלאחרונה הוא מקבל תשומת לב רבה במיוחד לנוכח המגבלות המשמעותיות שמטילות גוגל, פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, מיילצ’ימפ וחברות נוספות על פרסום הצעות מטבע ראשוניות, ולמעשה מהווה דרך חלופית להגעה למשקיעים הפוטנציאליים.

בעולם מושלם, להנפקות מטבע היה מקום אחד שמרכז את כל האינפורמציה על ההנפקות הקרובות ועל מטבעות קריפטוגרפיים באופן כללי. אבל העולם אינו מושלם, ולכל איש מקצוע שמנהל קהילת ICO יש אחריות רבה ואתגר שיווקי מורכב.

מהי בדיוק קהילה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים? באופן כללי ניתן לתאר אותה כקבוצת אנשים שמחוברת בדרכים שונות במרחב הקיברנטי, ומנהל הקהילה הוא שאחראי לגבש אותה, ליצור רמת מחויבות גבוהה ולמקסם את הפוטנציאל שלה באמצעים השונים העומדים לרשותו.

באילו ערוצים פועלים מנהלי קהילות ICO?

למנהלי קהילת ICO אמנם לא נדרשים כוחות על, אבל כן נדרשות מספר איכויות חשובות. הם צריכים להיות מסורים לתפקידם ולעיתים יש צורך בפעילויות 24/7; בקיאים בתחום על בוריו, שכן בעולם ה-ICO רף הידע הנדרש הוא גבוה מאוד, גם לגבי טכנולוגיית הבלוקצ’יין וגם לגבי החברה המנפיקה; בעלי סבלנות אינסופית לענות לכל מי ששואל שאלה בערוצים השונים, מצפה לתשובה מושקעת ולא בהכרח מודע לכך שמנהל הקהילה כבר ענה על אותה שאלה בדיוק לכמה וכמה גולשים אחרים; בעלי יכולות תקשורת גבוהות, גמישות מחשבתית ויכולת “ללהטט” בין אפיקי פעולה שונים באופיים; וכן מנוסים מספיק להפיק את מלוא התועלת האפשרית מכל ערוץ.

הנוכחות הדיגיטלית של מנהל קהילת ICO צריכה להתאפיין בשקיפות וליצור את האמון הדרוש לגיוס הון במגוון ערוצים רחב ככל האפשר, אך כיום כאמור ערוצים פופולריים רבים הטילו מגבלות על שיווק ICO. מה עושים? ראשית צריך לבחור את הערוצים שמתאימים למשל לגודל החברה שמבקשת לגייס הון, לאסטרטגיית השיווק הכללית שלה, לתקציב הפרסום שעומד לרשותו ולפרמטרים נוספים, וכמובן להביא בחשבון כי ייתכנו הבדלים בין מדינה למדינה מבחינת מידת הפופולריות של כל ערוץ פעילות. באופן כללי אלה הן האופציות הבולטות:

טלגרם (Telegram)
מערכת המסרים המיידיים שפיתחו האחים פאבל וניקולאי דורוב, מוכרת בעיקר בזכות ההקפדה על שמירת הפרטיות של המשתמשים ונהנית מפופולריות רבה בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים. בהתאם, טלגרם היא אחד מהערוצים העיקריים בהם פועל מנהל קהילת ICO, שיכול בין השאר לנצל את האופציה של “צ’ט סודי” ואת התקשורת הישירה והמוצפנת עם קהל היעד. כמו כן, האפשרות של קבוצות רבות משתתפים, בניגוד ,לוואטסאפ למשל שמגבילה את כמות המשתתפים לקבוצה אחת ל-256 אנשים, הופכת את טלגרם להרבה יותר אטרקטיבית לעוסקים בתחום הקריפטו.

TELEGRAM ICO

רדיט (Reddit)
אתר תוכן הגולשים המפורסם הוא עוד נדבך מרכזי באסטרטגיית ניהול קהילות ICO. הניצול של רדיט לטובת שיווק ICO הוא אתגר מורכב במיוחד, בעיקר לנוכח הבקיאות המעמיקה של הגולשים באתר והקושי לרכוש את אמונם. יחד עם זאת, השקעה לאורך זמן והקפדה על שקיפות מלאה עשויות להניב תמורה גבוהה.

קווארה (Quora)
על מנת שאתר השאלות והתשובות הפופולרי יתרום לשיווק הצעות מטבע ראשוניות, חשוב ליצור עבורו תכנים איכותיים ולשמור על הדיונים ערים ומעודכנים בקצב נאות. בדומה לגולשים ברדיט, גם אלה שמגיעים ל-Quora הם קהל ידען ותובעני, ולא כדאי לאכזב אותו.

פייסבוק (Facebook)
הרשת החברתית של מארק צוקרברג אוסרת על פרסום מודעות ICO ומטבעות קריפטוגרפיים, אבל אי אפשר להתעלם לגמרי מרשת שמורכבת מ-2.2 מיליארד בני אדם. הפתרון: הקמת דפים, העלאת פוסטים, יצירת קבוצות ותגובות בדפים של קבוצות אחרות בתחום.

טוויטר (Twiter)
הקהילות בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים אוהבות את טוויטר, גם אחרי שהטילה איסור על פרסומים בתחום, שנכנס לתוקף במרץ 2018. איך מושכים תשומת לב ומעבירים את המסרים הרצויים? עם 3 ציוצים ביום והאשטאגים מתאימים.

לינקדאין (LinkedIn)
כמו פייסבוק וטוויטר, גם לינקדאין אוסרת פרסום הצעות מטבע ראשוניות, אבל קהילת הקריפטו מחבבת אותה גם כך, והיא מהווה הזדמנות להגיע באופן מרוכז לאלפי בני אדם שמתעניינים בבלוקצ’יין ובמטבעות דיגיטליים.

סטימיט (Steemit)
אתר תוכן גולשים דומה לרדיט שהופך פופולרי יותר ויותר מבחינת מנהלי קהילות ICO. תוכן מושקע ויצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם משתמשים אחרים הם המפתחות לשימוש יעיל בפלטפורמה הזו.

מדיום (Medium)
אתר בסגנון קווארה שמתאים לפרסום תכנים חשובים ולהעברת אינפורמציה והודעות.

ביטקוין טוק (BitcoinTalk)
מערכת הפורומים המובילה בכל מה שקשור למטבעות קריפטוגרפיים. כדי לשווק בהצלחה הצעת מטבע ראשונית, על מנהל קהילת ICO ליצור מערכות יחסים מחייבות עם הפורומים השונים של ביטקוין טוק. נדגיש כי על מנת להפיק תועלת מהפלטפורמה הזו נדרשים עדכונים שוטפים ועבודה אינטנסיבית יחסית, אולם גם התמורה גבוהה.

ההבדל בין ניהול קהילת ICO לניהול קהילה רגילה

הרוב המכריע של הערוצים הללו הוא למעשה רשתות חברתיות, אז מה ההבדל בין שיווק ברשתות חברתיות, ניהול קהילה “רגילה” ובין ניהול קהילת ICO? בדרך כלל ניהול קהילות “רגילות” מזוהה עם העלאת תכנים לפייסבוק, לאינסטגרם, ללינקדאין ולפינטרסט, וכן לפורומים שונים – מעין איש מקצוע בתחום השיווק שמתמקד במדיה חברתית, מפרסם גם בפורומים ומתייחס לתגובות.

ניהול קהילת ICO, לעומת זאת, מחייב מומחיות רבה יותר בתוכן ומחויבות גבוהה לפעול במספר רב של ערוצים 24/7, משום שחברי הקהילה עשויים להגיע מאזורי זמן שונים לגמרי. בנוסף, מנהל קהילת ICO נדרש להוציא לפועל 2 תהליכים שלמנהל קהילות רגיל אין צורך לבצע: ה-pre-ICO וה-post-ICO.

במסגרת ה-pre-ICO, מנהל הקהילה אחראי על יצירת אמון, הבטחת חשיפה מרבית ומיתוג המוצר. אלה, יחד עם דרכי העברת האינפורמציה ורמת המחויבות בקהילה, יוצרים השפעה ניכרת על סיכויי ההצלחה של גיוס ההון. אך העבודה לא נגמרת עם סיום ההנפקה: גם ל-post-ICO תפקיד חשוב – על מנהל הקהילה לתחזק את הערוצים השונים, להתייחס לתגובות ולשיתופים, לענות על שאלות ולספק כל מידע שנדרש. כדאי להדגיש שלעתים חברות נוטות לא לייחס חשיבות לשימור של רמת אמון גבוהה בקרב חברי הקהילה גם לאחר ה-ICO, אך האמון הוא קריטי להמשך הדרך וכדאי למנהלי קהילות ICO להשקיע את כל המשאבים הנחוצים גם בשלב הזה.

המשוואה פשוטה: מנהל קהילת ICO מצטיין עשוי להיות ההבדל בין הצעת מטבע כושלת למוצלחת. מאחר שמדובר בעולם שעדיין מתהווה, הגדרות התפקיד אינן חד משמעיות והמשימות ותחומי האחריות משתנים מחברה לחברה, בהתאם לאישיות של כל איש מקצוע. בכל מקרה, המהות ומידת ההשפעה הן זהות, וגם אם המגבלות על פרסום ICO הופכות רחבות יותר והתחרות מול הנפקות אחרות הופכת עזה יותר – איש מקצוע שניחן בכל האיכויות הללו, שמקבל את התקציב המתאים והתמיכה הנחוצה, יבטיח הצלחה ארוכת טווח.

אל תפספסו:

הכתבה בחסות Cointelligence

מאת: און יבין, מייסד שותף ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו. בעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט עם התמחות בקידום אתרים, ניהול מוניטין ברשת, ניהול קמפיינים מבוססי תוצאות ועוד.


כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל