סוף סוף תחרות לטסלה? יונדאי השיקה בישראל את איוניק 5 החשמלית

עם עיצוב מאוד לא שגרתי, מרחב פנימי ענק, סוללה די עוצמתית, ועמדות טעינה ביתיות בחינם, ב-hyundai רוצים לכבוש את השוק הישראלי עם ה-IONIQ 5. בואו נעשה לכם סדר בדגמים השונים

צילום: גיקטיים

בחודשים האחרונים נדמה שאיפה שלא תסתכלו על הכביש, אתם רואים רכב חשמלי, שזה אומר בעיקר שאתם רואים טסלה. עכשיו, סופסוף מגיעה לישראל מי שעשויה להיות ה”טסלה קילר”: IONIQ 5 של חברת יונדאי. אמנם המותג כבר נמכר בישראל, אבל הפעם לא מדובר בפלאג-אין היבריד, אלא לרכב חשמלי לכל דבר ועניין, ויש לזה לא מעט יתרונות. היכונו למלחמה בתחום הרכב החשמלי.

הרבה מקום מאחור

ה-IONIQ 5 מגיעה עם עיצוב די לא שגרתי שכולל לא מעט השפעה מפיקסל-ארט, בין אם באורות האחוריים, ואפילו בפלסטיקה והבדים שנמצאים בפנים הרכב. ואם כבר אמרנו פנים רכב, ה-IONIQ 5 מגיעה עם בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים, מה שאומר שהיא מאוד מרווחת מבפנים, ומאוד מרווחת גם בגזרת תאי המטען עם תא מטען מכובד ביותר של 531 ליטרים. אם תקפלו את המושבים תקבלו נפח כולל של 1,591 ליטרים. כמו ברכבים חשמליים רבים, גם באיוניק 5 החדשה תמצאו תא מטען קדמי (או Frunk) בנפח 57 ליטרים – שיהיה.

2 מסכים ענקיים עם תמיכה בסמארטפון שיש לכם

הדאשבורד של ה-IONIQ 5 מחולק לשני מסכי מגע בגודל 12.25 אינץ’. הראשון משמש בעיקר כתחליף ללוח מחוונים, והשני מתפקד כמערכת מולטימדיה. הרכב תומך גם ב-CarPlay של אפל וגם ב-Android Auto, כך שלא משנה באיזה צד של המתרס אתם, תוכלו לחבר את הסמארטפון שלכם בשקט (אם כי לא באופן אלחוטי).

בקונסולה שנמצאת בין מושב הנהג למושב הנוסע תמצאו לצד מחזיקי הכוסות גם שתי יציאות USB (בנוסף לשתיים נוספות שמחכות בקדמת הרכב), ובדגמי ה-Elite תקבלו גם משטח טעינה אלחוטי במתח של עד 15W שכולל גם מנגנון קירור, כך שבתקווה הסמארטפון שלכם לא יתלהט בתהליך – אבל אנחנו נצטרך לבדוק את העניין במציאות ואנחנו מבטיחים לדווח. כבונוס לא רע בכלל, את הקונסולה אפשר להזיז עד 14 ס”מ לאחור, כך שגם מי שנמצא במושב האחורי יוכל להשתמש בה.

סוללה עוצמתית שמסוגלת אפילו לטעון רכבים אחרים

צילום: גיקטיים

ה-IONIQ 5 מגיעה עם סוללת 800 וולט, מה שאומר שניתן להוריד את הזרם הנדרש לטעינה ולשמר אותה לאורך זמן גם בטעינה של עד 350 קילוואט (אם כי לא תמצאו תחנות שכאלו בארץ נכון לעכשיו). היא מגיעה עם סוללה בקיבולת 72.6 קוט”ש, ולדברי יונדאי, המכונית מציעה טווח נסיעה של כ-481 ק”מ (אבל זאת כמובן רק הצהרת היצרן, ולא בהכרח תואם את המציאות) ומסוגלת להגיע מ-1 ל-100 ב-7.4 שניות, אם זה מעניין אתכם. המהירות המירבית היא 185 קמ”ש, אז אל תצפו לנצח איתה במירוץ המחתרתי הבא שתפקדו. ההספק שלה, בהנעה אחורית, עומד על 217 כ”ס.

אבל האיוניק 5 לא יודעת רק להיטען, אלא גם לספק חשמל. תוכלו לחבר מתאם (שנמכר בנפרד) לשקע הטעינה, ובצד השני שלו יחכה לכם שקע חשמלי קלאסי, שתוכלו לחבר אליו פחות או יותר כל מכשיר שתרצו (עד 3.5kW), ואפילו… רכבים חשמליים אחרים.

ועם כל מה שציפיתם מרכב חשמלי

כיאה לרכב חשמלי, גם ה-IONIQ 5 מצוידת במנגנון בלימה רגנרטיבי. כלומר, כשאתם מרימים את הרגל מדוושת ההאצה, הרכב בולם והאנרגיה הקינטית של הבלימה לא הופכת לחום והולכת לאיבוד, אלא מומרת חזרה לאנרגיה שתטעין את הסוללה ותאט את הרכב במקביל. באיוניק 5 תקבלו 3 רמות שונות של בלימה שכזו, ורמה נוספת שנקראת i-Pedal ובעצם מאפשרת לרכב לבלום לחלוטין עם הבלימה הזאת, מה שאומר שאתם תיאורטית יכולים כמעט לשכוח מדוושת הבלם (ומטיפולים לבלמים).

צילום: גיקטיים

האיוניק 5 החדשה מגיעה עם פחות או יותר כל מערכות הבטיחות והשיוט המודרניות: בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב נסיעה, מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב בשטחים מתים, מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה, מערכת זיהוי סימני עייפות אצל הנהג ועוד.

המחירים באיזורי טסלה אבל יש גם הטבות

ה-IONIQ 5 תימכר בישראל ב-4 גירסאות שונות: גירסת ה-Prestige שתימכר ב-189,900 שקלים; גירסת ה-Supreme שמגיעה עם אותו מפרט בתוספת גג פנורמי עם כיסוי פנימי. כך שבניגוד לרכבים אחרים (אהם, אהם, טסלה), תוכלו לסגור אותו ואולי לחסוך התלהטות מיותרת של הרכב בימי הקיץ הרותחים. גירסת ה-Supreme תימכר במחיר של 199,900 שקלים.

מי שיבחר בגירסה המתקדמת יותר, ה-Elite, יקבל עוד לא מעט שדרוגים: מלבד חישוקי סגסוגת 20 אינץ’ (שאני חייב להודות שהם יפהפיים), תחכה לכם גם מערכת חנייה אוטומטית; יכולת הוצאה והכנסה של הרכב לחניה באופן אוטומטי; מצלמות צידיות שיחשפו לכם את כל האיזורים המתים; משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון; ולקינוח, הדום נשלף לרגליים, כך שאם תגיעו לתחנת טעינה (או סתם כשאתם מחכים שהילדים יסיימו את החוג), תוכלו פשוט פחות או יותר להשכיב לחלוטין את מושב הנהג ולתפוס תנומה קלה. גירסת ה-Elite תימכר במחיר של 216,900 שקלים.

היבואנית, כלמוביל, נכנסת ראש בראש בטסלה ותספק במסגרת כל רכישת רכב גם עמדת טעינה ביתית כוללת התקנה, חבילת טיפולים ל-3 שנים (או 45,000 ק”מ), ו-5 שנות אחריות (או עד 100,000 ק”מ). “אנחנו מודים לטסלה. היא הקלה עלינו בחדירה של הרכב החשמלי. בנחשקות ובחלום האמריקאי פתחה לנו דלת רחבה וזה הגיע אלינו בטיימינג מדהים”, אמר דוידי פיאמנטה מנהל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל. עם זאת, תתכוננו לבעיית מלאים דומה מאוד לזו של טסלה, כיוון שבכלמוביל הסבירו לנו שיונדאי תוכל לספק עד 1,000 רכבים עד לסוף השנה הנוכחית.

קונה חשמלית – החל מ-142 אלף

מי שפחות חושק במשפחתית כמו האיוניק 5, יוכל גם לרכוש את ה-KONA החשמלית הקטנה שמגיעה עם סוללה בקיבולת 39.2 קוט”ש, טווח נסיעה מוצהר של 305 ק”מ, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’ בנוסף ללוח מחוונים דיגיטלי, וזאת במחיר של 142,900 שקלים.

ההזמנות של כל הרכבים החדשים של יונדאי יתחילו כבר מחר, ה-29.7 ובקרוב מאוד תדעו בדיוק מה חשבנו על ה-IONIQ 5, אחריּ שבילינו איתה לא מעט שעות על הכביש.

הכתב הינו אורח חברת כלמוביל באירוע ההשקה של IONIQ 5

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

30 תגובות על "סוף סוף תחרות לטסלה? יונדאי השיקה בישראל את איוניק 5 החשמלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קובי
Guest

תפסיקו להיות כתבי רכב!!!

מושון
Guest

עגלה לעומת הטסלה

ביצועים מבישים

נו באמת
Guest

כי הביצועים מאוד עוזרים לך בפקקים.

סמי ברקוביץ
Guest

לפי ההיגיון הזה אתה תסתפק ברכב עם מהירות מקסימלית של 60 קמ”ש עם האצה למאה ב15 שניות?

מולי גולי
Guest

איך תאיץ למאה קמ”ש ב15 שניות אם המהירות המקסימלית היא 60קמ”ש?ף יא חמור

רון
Guest

איפה התחרות כאן?
הם צריכים לחתוך 50אלף במחיר כדי שבן אדם יבין שהוא מקבל פחות אבל משלם פחות.
באותו מחיר כמו הטסלה אם כזה הבדל בביצועים הם ידוגו אטלי פראירים מזדמנים.

מעוניין ב
Guest

כלמוביל חי על כסף של פנסיורים, רוב הרוכשים בגילאי 60 ומעלה אני מדבר על רכב חדש

עופר
Guest

כל הכבוד ליבואן, אבל היכן הדגם עם הנעה 4×4 שיצא בקוריאה, היכן האטרקציה התמחירית, בסיאול מחירו של הרכב נמוך מאוד ורמת הגימור פשוט מדהימה. אולי היבואן מחכה לראות מה היבואן של קיה ייבא לישראל, גם לקיה יש תשובה מעניינת . לא פחות חשוב, יונדאי הציגו בקוראה עמדות טעינה ב 800 וולט המסוגלות להטעין תוך 5 דקות עשרות אחוזי טעינה, בלי עמדות טעינה מהירות הנושא של רכב חשמלי לא יצליח בישראל.

אמיר
Guest

מה לגבי הקרינה ברכב שלא כ”כ מדברים עליה?

מהנדס מחשבים
Guest

לצערי הרב הנושא הזה בהחלט מושתק
גם בסניף של טויוטה לא ענו לי על השאלה תשובה ישירה.. תמיד תשובות מתחמקות

youtube
Guest

How Much EMF Radiation Do Teslas Expose You To? (YouTube search)

הייקר
Guest

לא הבנתי. ביוטיוב אפשר למצוא את כל הסיבות שבעולם מדוע העולם שטוח, למה קורונה לא קיימת, ואיך ביל גייטס מחדיר לנו צ’יפים לגוף. אז גם נמצא שם סרטונים על קרינה נוראית שבוקעת מהטסות של טסלה. נו שויין…

חח חח
Guest

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

חח חח
Guest

חחחחחחח ח׳חחחחחחח

שמעון
Guest

איפה התחרות בכלל? יונדאי זה צעצוע לילדים ליד טסלה

אלירן
Guest

יונדאי במחיר של טסלה? חחחח

אחד שיודע
Guest

יונאי עושה לטסלה בית ספר

אחד
Guest

יונדאי עושה לטבלה בית ספר

תומר
Guest
לא יודע למה יש כל כך הרבה אידיוטים פה בתגובות. גם לטסלה וגם ליונדאי יש את היתרונות של כל אחד, שכל אחד יעשה את ההעדפה שלו. זה מעולה שיונדאי מצליחה להתחרות בטסלה, ואפילו בישראל אחרי שזו יבואנית מביאה ולא החברה עצמה…אולי נראה גם ירידות במחיר אצל טסלה. בכללי אני חושב שחצי מהאידיוטים פה שהתחילו לרדת על טסלה לא מבינים בשיט למה טסלה יותר טובה בחלק מהפרמטרים. אלה בטח אותם אנשים שחשבו שטסלה תמכור כמה מאות רכבים גג בישראל כל השנה הזאתי…. יפה מאוד, אבל זה נראה כמו כתבה ממומנת כי לא הזכירו לרגע את היתרונות והחסרונות של כל אחד, במיוחד… Read more »
אחד_העם
Guest

ברור שטסלה טובה יותר… אם זה לא ברור אז יש לך מה להשלים…
מבחינת מחיר יכל להיות תחרותי… אבל זה לא ממש קרה.
זה כמו שיגידו לך: שזהב 18K ו 24K עולה אותו דבר, במה תבחר?

עמית
Guest

לא יודע מי יותר טובה אבל אני בטוח שהכניסה של טסלה לארץ רק עשתה טוב לתחרות.
אם לא טסלה, היונדאי הזאת היתה עם תג מחיר הרבה יותר גבוה.

איציק
Guest

יונדאי חשמלית ? לא תודה. אני אשאר עם הקורקינט.

אחד_העם
Guest

אוקיי

אלי
Guest

נו באמת? טיפולים בחינם ל45 אלף ק״מ? לטסלה אין טיפולים לרכב! (וכנראה גם ליונדאי!) סתם גימיק של היבואן

סטארטאפיסט
Guest

מי המסכן שיקנה יונדאי במחיר של טסלה? אפילו אם יש לה כמה יתרונות (נגיד), למה לא לרכוש את החוויה והמותג לעומת רכב בינוני ומשעמם?

איל
Guest

הם מודים לטסלה “שעשתה להם את העבודה” מזכיר לי את הבדיחה על הנמלה שרוכבת על גב של פיל דוהר ומתפארת שהם עושים אבק.

איל
Guest
ועכשיו קצת רצינות. רכב נראה יפה חיצונית. פחות אהבתי את הפנים. יותר מדי כפתורים. עיצוב קצת של סרט מצוייר. בטריה יותר גדולה מאשר של טסלה עם טווח דומה. המשמעות יותר חשמל לק”מ וטעינה פחות מהירה. איפה עמדות הטעינה של יונדאי ? טסלה נותנת טעינה חופשית (בינתיים) ומהירה. איפה איזכור לחיבור לאינטרנט. את המזגן של הטסלה שלי אני מפעיל חמש דקות לפני שאני מגיע לרכב. תענוג ! בכלל ראיתי סרטון של הרכב עם הסברים אודות הכפתורים השונים. כל כך הרבה כפתוריאדה וסיבוכיות של המסכים. אני שואל את עצמי בתור נהג של טסלה, מה יונדאי לא למדו את הלקח. יש להם דוגמא… Read more »
אלי
Guest

פחחח

חובב טסלה
Guest

רכב מאוד מרווח ומפנק.
ההשוואה כמובן למודל y .
אין שום ספק שאלפי אנשים יעדיפו את ה 5 על ה 3.
גדול יותר, נעים יותר ותא נוסעים איכותי מה 3.
אם המודל y תתומחר לא יותר מ 230k , רוב האנשים יעדיפו את המודל y , אבל זמני אספקה ואוכלוסיה מסורתית , מבוגרת וכן כזאת שאוהבת ללכת עם משהו מוכר יעדיפו את האיוניק.
עד סוף 2022, יהיו על כבישי ישראל מעל 30k רכבים חשמליים ולכן התחרות רק התחילה.
מעניין מי ייתן באמת רכב שובר שוויון מתחת ל 100k ואז נראה עמדות טעינה בכל פינה.

מישהו
Guest

איוניק ב 200K??? מישהו בכלמוביל החליק על בננה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: