אחרי וולבו וטויוטה: גם יונדאי משקיעה ב-UVeye שמפתחת "רנטגן" למכוניות
הסטארטאפ הישראלי שעושה "בדיקות רנטגן" לרכבים מצליח להשיג השקעות של מיליוני דולרים מ-3 ענקיות רכב מתחרות
חשבתם ש-"Avengers: Endgame" הוא הקרוסאובר הגדול ביותר של השנים האחרונות? הסטארטאפ הישראלי UVeye הצליח לאגד השקעות מרשימות מ-3 ענקיות רכב מתחרות, כדי להמשיך לפתח את ה"רנטגן" של המכוניות.
התחילה בכלל מתעשיית הביטחון
UVeye כלל לא התחילה בעולמות הרכבים הסטנדרטיים: בשנת 2017 היא בכלל פיתחה מערכת סריקה חכמה שיכול ליצור מודל תלת מימדי של רכבים, ולזהות איומים, שינויים או חפצים מוסתרים ובכך למצוא כל שינוי קטן ברכב – אפילו כשהוא בתנועה. אבל למרות שבחברה טוענים שהפלטפורמה עבדה היטב מבחינה טכנית, הם החליטו לעבור מעולם הביטחון לעולם תחזוקת הרכב. כיום, המערכת של UVeye, המורכבת ממצלמות ואלגוריתמי בינה מלאכותיית, מסוגלת לזהות בעיות מכניות ברכבים. כך, יצרניות רכב, מפעילים לוגיסטיים, משווקים, ציי רכב ואפילו חברות להשכרת רכבים, יכולים לסרוק במהירות את כלי הרכב שלהם ולזהות פגמים חיצוניים וגם פגמים מכניים שעשויים להוות סכנה.
המערכת יכולה להשתלב לאורך כל מחזור חיי הרכב: בין אם בקו הייצור בשלביו הראשוניים, הבדיקות בסוף שלב הייצור, שלבי התחזוקה, מסירה ללקוח ועוד. כך חברות יכולות לוודא שהן שולחות רכבים תקינים ללקוחות רוכשים או לזהות סכנות ותקלות לפני שהן מתרחשות. לטענת החברה, שימוש במערכת שלה יכול להעלות את תפוקת הייצור עד פי ארבעה.
השקעה מעוד ענקית רכב
היום (ג') מודיעה UVeye על השלמת השקעה אסטרטגית מ-Hyundai Motor Company לצד מספר משקיעים נוספים. פרטי העיסקה לא נחשפו, אך מבדיקה של גיקטיים עולה כי סכום ההשקעה הנוכחי עומד על כ-4.5 מיליון דולר. בסך הכל, מאז הקמתה גייסה UVeye למעלה מ-40 מיליון דולר. ב-UVeye מדווחים כי במסגרת ההשקעה, יונדאי תשלב את מוצרי החברה והפלטפורמות שלה במתקנים ברחבי העולם.
הגיוס הקודם של החברה הושלם במהלך שנת 2019, אז גייסה החברה סבב B בהיקף של 31 מיליון דולר בהובלת וולבו, טויוטה וענקית הביטוח W.R.Berkley. כלומר, כעת 3 מיצרניות הרכב מהגדולות בעולם כבר מושקעות ב-UVeye. בשיחה עם גיקטיים מספר מנכ"ל החברה, אמיר חבר, כי למרות ששנת 2020 לוותה ברובה במגיפת הקורונה שפגעה קשות בשוק הרכב, החברה הגיעה להישגים: "החברה הצליחה למנף את פתרונות הסריקה האוטומטית שלה לשוק האמריקאי והיפני ופתחה סניפים מקומיים בניו יורק וקליבלנד, אוהיו. התרחבנו ויצרנו שיתופי פעולה מסחריים עם עשרות לקוחות שהתקינו את המכשור שלנו בשנה האחרונה כולל מכוני יד שנייה, מוסכים, ציי רכב ועוד".
"בשנה וחצי האחרונות שדרגנו את יכולות ה-AI שלנו בכל תחומי הסריקה (צמיגים, גחון וגם גוף הרכב) וגם התקנו במספר אתרים חדשים בעולם הביטחוני", אומר חבר ומוסיף שהחברה ממשיכה את ההתרחבות שלה בימים אלו, ומחפשת לגייס מומחים בתחומי המחשוב והאלגוריתמיקה "על מנת שנוכל להמשיך להצליח ביעדי החברה וליצור קשר עסקי עם גורמים נוספים כמו חברות לוגיסטיקה, ביטוח ועוד". היעד, כך לדברי חבר, הוא להפוך לחברה בינלאומית עם "פעילות ענפה בכל העולם ולשפר את חווית הבדיקה גם אצל יצרניות הרכב, בעלי המוסכים ואתרי המכירה, מנהלי הציים וגם אצל הצרכנים אשר יזכו לשקיפות מלאה וישמרו על תקינות ובטיחות רכבם".
UVeye הוקמה ב-2016 על ידי אמיר חבר, שמכהן כמנכ”ל החברה, אליו הצטרף אוהד חבר כשותף-מייסד. כיום החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים במשרדיה אשר בתל אביב, קליבלנד, ניו יורק, יפן וגרמניה.
הגב
3 תגובות על "אחרי וולבו וטויוטה: גם יונדאי משקיעה ב-UVeye שמפתחת "רנטגן" למכוניות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
חדשות טובות!
עלו והצליחו!
ב"ה
בהצלחה גדולה לחברה, רק שמרו על מרכז בארץ ששם ירוכז מקור הידע והאיכות
עוד המלצה, לא יודע אם אתם עושים או לא אבל במידה ולא אז קחו טיפ אפשר להוסיף במערכת בדיקות שלכם גם השוואת סאונד דו כיווני (מצד מנוע הרכב, ומצד שני שידור גלי רדיו), זה עצמו יכול להעיד על תקלות עמוקות הנסתרות מעיני המצלמה, וניתן על ידי לימוד ai לדעת למקד את מקור הנזק
מוכר מניות גיקטיים שנרכשו בהנפקה פרטית
מאיר 0522530087
https://callil.co.il