אחרי טויוטה, גם יונדאי משקיעה ב-Autotalks הישראלית
הטכנולוגיה של Autotalks רוצה לשפר את הבטיחות הכוללת בכביש באמצעות תיאום באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל
יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי החליטה להשקיע בסטארטאפ הישראלי Autotalks המפתח פתרונות לתקשורת בין כלי רכב במטרה למנוע את תאונת הדרכים הבאה. סכום ההשקעה המדויק לא פורסם, אך הוא עומד על מספר מיליוני דולרים. בעקבות ההשקעה, תהפוך יונדאי לשותף OEM אסטרטגי של החברה הישראלית.
גייסה קרוב ל-80 מיליון דולר
Autotalks (אוטוטוקס) מייצרת שבב לתקשורת בין רכבים אשר מאפשר לאלו להחליף מידע גם כשהם נוסעים במהירות גבוהה ומוסתרים האחד מהשני. אותו שבב מכיל מערכת אבטחת מידע רב שכבתית שאמורה להבטיח שהרכב יתייחס רק למידע אמין שיתקבל. אותו מידע מעובד ברכיב המוצג לנהג במידת הצורך. טכנולוגיית ה-״Vehicle to everything״ – V2X של Autotalks תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים, לבצע תיאום בין רכבים לרכבים ״רגילים״ וכן בין רכבים לתשתיות דוגמת רמזורים באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים.
לכל חיישן דוגמת מצלמות, רדארים, LIDAR, לייזר רדאר ועוד יש מגבלות – בתנאי מזג אוויר שונים, שדה ראייה לקוי או תנאי תאורה קשים. הטכנולוגיה של אוטוטוקס, שצפויה להיפרס באופן מסיבי בשנים הקרובות, משלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בעיקר במצבים בהם אין לנהג קו ראייה עם האוביקט, למשל בתנאי תאורה גרועים או מזג אוויר קשה.
קודם להשקעה הנוכחית של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות שעומד על כ-80 מיליון דולר. בין משקיעי אוטוטוקס מצויים קרן ההשקעות Mirai Creation, בה המשקיעה הגדולה ביותר היא טויוטה; Samsung Catalyst Fund (SCF), Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui & Co. Global Investment, Amiti Fund, Liberty Israel Venture Fund ודלק מוטורס.
החברה הוקמה ב-2008 על ידי און הרן וניר ששון ומעסיקה כ-100 עובדים בישראל (כפר נטר) ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. בין היתר, הפתרון שלה נבחר ע”י DENSO היפנית, היא מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים ופועלת ביחד עם סמסונג וחברות נוספות בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים.
״ההשקעה מיונדאי תסייע למימוש מפת הדרכים הטכנולוגית של אוטוטוקס וכן תתמוך בלקוחות ובשותפים שלנו בכל רחבי העולם. ההשקעה אף תסייע לנו לצמוח ולגייס מהנדסים מעולים הלהוטים לפתח טכנולוגיות רכב חדשניות המצילות חיים כבר עכשיו״, אמר חגי זיס, מנכ״ל החברה.
הגב
3 תגובות על "אחרי טויוטה, גם יונדאי משקיעה ב-Autotalks הישראלית"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
נועד לכישלון.
אני מסכים איתך לגמרי!
הרי אף אחד לא יסכים שיותקן שבב במכוניתו האוסף מידע כלשהו, ביחוד לא את מד המהירות וכל שאר הפרמטרים אותם האנשים התמימים העובדים בחברה הזו רוצים לאסוף אונליין מהאוטו.
נועד לכישלון, לא ייאמן שהשקיעו 80 מיליון דולר בחברה המפתחת תוכנה-חומרה שהיא הכי אנטי פרטיות ששמעתי עליה אי פעם.
גארדדרייב?