אחרי טויוטה, גם יונדאי משקיעה ב-Autotalks הישראלית

הטכנולוגיה של Autotalks רוצה לשפר את הבטיחות הכוללת בכביש באמצעות תיאום באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל

הצוות במרכז הפיתוח בישראל. קרדיט: דניאל דנילוב

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי החליטה להשקיע בסטארטאפ הישראלי Autotalks המפתח פתרונות לתקשורת בין כלי רכב במטרה למנוע את תאונת הדרכים הבאה. סכום ההשקעה המדויק לא פורסם, אך הוא עומד על מספר מיליוני דולרים. בעקבות ההשקעה, תהפוך יונדאי לשותף OEM אסטרטגי של החברה הישראלית.

גייסה קרוב ל-80 מיליון דולר

Autotalks (אוטוטוקס) מייצרת שבב לתקשורת בין רכבים אשר מאפשר לאלו להחליף מידע גם כשהם נוסעים במהירות גבוהה ומוסתרים האחד מהשני. אותו שבב מכיל מערכת אבטחת מידע רב שכבתית שאמורה להבטיח שהרכב יתייחס רק למידע אמין שיתקבל. אותו מידע מעובד ברכיב המוצג לנהג במידת הצורך. טכנולוגיית ה-״Vehicle to everything״ – V2X של Autotalks תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים, לבצע תיאום בין רכבים לרכבים ״רגילים״ וכן בין רכבים לתשתיות דוגמת רמזורים באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים.

לכל חיישן דוגמת מצלמות, רדארים, LIDAR, לייזר רדאר ועוד יש מגבלות –  בתנאי מזג אוויר שונים, שדה ראייה לקוי או תנאי תאורה קשים. הטכנולוגיה של אוטוטוקס, שצפויה להיפרס באופן מסיבי בשנים הקרובות, משלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בעיקר במצבים בהם אין לנהג קו ראייה עם האוביקט, למשל בתנאי תאורה גרועים או מזג אוויר קשה.

קודם להשקעה הנוכחית של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות שעומד על כ-80 מיליון דולר. בין משקיעי אוטוטוקס מצויים קרן ההשקעות Mirai Creation, בה המשקיעה הגדולה ביותר היא טויוטה; Samsung Catalyst Fund (SCF), Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui & Co. Global Investment, Amiti Fund, Liberty Israel Venture Fund ודלק מוטורס. 

החברה הוקמה ב-2008 על ידי און הרן וניר ששון ומעסיקה כ-100 עובדים בישראל (כפר נטר) ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. בין היתר, הפתרון שלה נבחר ע”י DENSO היפנית, היא מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים ופועלת ביחד עם סמסונג וחברות נוספות בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים. 

״ההשקעה מיונדאי תסייע למימוש מפת הדרכים הטכנולוגית של אוטוטוקס וכן תתמוך בלקוחות ובשותפים שלנו בכל רחבי העולם. ההשקעה אף תסייע לנו לצמוח ולגייס מהנדסים מעולים הלהוטים לפתח טכנולוגיות רכב חדשניות המצילות חיים כבר עכשיו״, אמר חגי זיס, מנכ״ל החברה. 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "אחרי טויוטה, גם יונדאי משקיעה ב-Autotalks הישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו בכיר מהתחום
Guest
מישהו בכיר מהתחום

נועד לכישלון.

יאאק
Guest

אני מסכים איתך לגמרי!
הרי אף אחד לא יסכים שיותקן שבב במכוניתו האוסף מידע כלשהו, ביחוד לא את מד המהירות וכל שאר הפרמטרים אותם האנשים התמימים העובדים בחברה הזו רוצים לאסוף אונליין מהאוטו.

נועד לכישלון, לא ייאמן שהשקיעו 80 מיליון דולר בחברה המפתחת תוכנה-חומרה שהיא הכי אנטי פרטיות ששמעתי עליה אי פעם.

Hagai
Guest

גארדדרייב?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: