יונדאי תפסיק לפתח מנועי בנזין; מעבירה את המהנדסים לפיתוח רכבים חשמליים

לא שהיינו צריכים עוד הוכחה לכך שהעתיד חשמלי, אבל עכשיו אנחנו רואים עד כמה הוא קרוב

צילום: גיקטיים

נדמה שאין אחד שעוד לא הבין, שרכבי הבנזין עומדים להפוך בעתיד הלא-מאוד רחוק לנחלת העבר. אבל מי שחיפש הוכחה לכמה העתיד הזה קרוב, יכול לקרוא את הדיווח החדש מקוריאה על יונדאי, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.

״המעבר לחשמל הוא בלתי נמנע״

ה-Korea Economic Daily טוען כי הניח את ידיו על אימייל פנימי שנשלח לעובדי יונדאי מטעם פארק צ׳ונג-קוק, ראש מחלקת המחקר והפיתוח החדש יחסית ביונדאי, שהודיע להם כי ״פיתוח המנועים שלנו הביא אותנו להישגים מדהימים, אבל אנחנו צריכים לשנות את המערכת כדי ליצור פיתוחים עתידיים המבוססים על נכסי העבר שלנו״, פארק הוסיף: ״כעת, המעבר לחשמל הוא בלתי נמנע״.

על פי הדיווח, אחרי כ-40 שנות פיתוח של מנועי בנזין, יונדאי סגרה בפועל את מחלקת פיתוח המנועים הללו עם תחילת 2022. העובדים לא נשלחו לחפש עבודה חדשה, אלא הועברו למחלקות פיתוח מקבילות של רכבים חשמליים, בעוד מרכז המחקר והפיתוח הקיים יתעסק יותר בפיתוח סוללות ומוליכים-למחצה. צ׳ונג קוק הוסיף כי ״המשימה המיידית שלנו היא לפתח רכבים פורצי דרך שיוכלו לשלוט בשוק העתידי״.

המהלך הזה הוא לא רק בגדר רעידת אדמה עבור המותג יונדאי, כיוון שהוא כולל את כל קבוצת יונדאי שכוללת מותגי רכב דוגמת Kia ו-Genesis. על פי Statista, יונדאי מחזיקה בנתח שוק גלובלי של 5.4% משוק הרכב, מה שמעמיד אותה במקום ה-3 (נכון ל-2020), ובניכוי מותגים אחרים של הקבוצה כמו Kia שמחזיה ב-3.3%. חלק לא קטן מיצרניות הרכב האחרות כבר הציבו לעצמן (ולמשקיעים) שנת יעד לחישמול של כל מבחר כלי הרכב שלהן ובחלקן אף הודיעו על יעד עתידי להפסקת ייצור רכבי בנזין.

המהפכה הבלתי נמנעת

ישנם עוד לא מעט סימנים לכך שמהפכת הרכבים החשמליים היא פשוט בלתי נמנעת. פורד ו-GMC, שמייצרות את כמה ממפלצות הדלק הגדולות והפופולאריות בעולם, כבר הודיעו על גירסאות חשמליות בשם Hummer EV וה-F-150 Lightning. שני הרכבים מסמלים את העובדה שאף מותג לא מתכנן להישאר מאחור בכל הנוגע לגירסאות חשמליות – אפילו לא אלו שהם פחות או יותר הסמל האולטימטיבי לזיהום והעולם הישן של רכבים.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

7 תגובות על "יונדאי תפסיק לפתח מנועי בנזין; מעבירה את המהנדסים לפיתוח רכבים חשמליים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

כל החברות מעבירות את פיתוח המנועיל לחשמלי אבל הבעיה לא במנועים אלה בסוללות, מהירות וצורת הטעינה

חנוך
Guest

במצב של היום – סוג הסוללות ותהליך הטעינה – אם לכולם יהיו רכבים חשמליים אז אף אחד לא יסע כנראה. זה יפתור אולי את בעיית העומס בכבישים.

חומי
Guest

הייתי בהונגריה במפעלים הקוריאניים ליצור סוללות לרכב. כולם ממוקדים על הקטנת הסוללה, הגדלת הטווח, ופיזור חום יעיל. עשור מעכשיו לא תזכרו בכלל שהיתה בעיית טווח חום משקל ורעילות. הסוללות עוברות מהפכה כל כמה שנים.

שרון
Guest

אם נצטרך להטעין את הרכב באותה כמות שאנחנו מטעינים את הנייד היום
המצב יהיה קטסטרופה,

רוב
Guest

צודק, וגם המחיר שלהם, צריכים להיות משתלמים.
למשל להחליף לטסלה את כל הסוללות עלותו היא 80 אלף שקל, זה לא דבר זול.

skyline
Guest

מחיר הסוללה פר KWH ירד ב 80% ב-8 שנים האחרונות.
ישנה הקעה משמעותית בפיתוח הסוללות מצד המון חברות.
בשימוש נכון, הסוללה של טסלה נשמרת טוב מאוד לאורך מאות אלפי קילומטרים.
מעבר לזה, הסוללה לא מפסיקה לעבוד פשוט כמכלול וזהו…הסוללה מורכבת מ-"בלוקים" ואם אחד מהם יפסיק לעבוד, ניתן להחליף רק אותו (או לקבל שהחלק היחסי של הבלוק הפגוע ירד מהטווח).
בנוסף, לאחר 5-10 שנים שתהיה בעיה בסוללות, מחירן יצנח עוד יותר.
אתם יכולים לעשות חיפוש בגוגל עם מילות החיפוש: "סוללה 320000" וכנסו לכתבה הראשונה על טסלה.

תומר
Guest

לא יקרה, כי עם הטלפון אתה מבלה גם בשירותים ובמקלחת, או לפחות 16 שעות ביום.
עם רכב, שימוש של 2 עד 3 שעות בממוצע, אלא אם כן הרכב זה העבודה שלך. סיפור אחר!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: