אקזיט בימי קורונה: HYPR נרכשה על ידי המתחרה האמריקאית

”במקום להלחם זה בזה על עסקאות ענק, החלטנו לכבוש את השוק ביחד”, מסבירים בהייפר, שהפעילה מרכז פיתוח ישראלי עם 13 עובדים

תמונה: Pexels

אם אתם עוקבים אחרי דמויות כלשהן באינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות השונות, קשה שלא לשים לב לכמות ה”משפיענים” (או אינפלואנסרים, בלעז) שמצליחים למנף את מספר העוקבים שלהם ולהפוך אותו למנוע הכנסות. חברת HYPR הישראלית יצרה את “הגוגל של המשפיענים” שמאפשר לחברות למצוא את המשפיענים המתאימים ביותר עבורם, וכעת היא מודיעה כי היא נרכשת על ידי חברה אמריקאית שעד לפני זמן מה הייתה המתחרה שלה.

האחת שמה דגש על אוטומציה, השניה על מערכת יחסים אישית

המערכת של HYPR מאפשרת לחברות לחפש משפיענים על פי מילות חיפוש, האשטאגים ונושאים, ולסנן אותם על פי ההעדפות שלהם כמו מין, מיקום, גיל ומאפיינים דמוגרפיים אחרים, כל זאת כדי למצוא את המשפיענים המתאימים ביותר עבור הקמפיין של החברה. האלגוריתם שהחברה פיתחה מאפשר מיפוי וסיווג אוטומטי של המשפיענים ברחבי הרשת, וניתוח של הקהלים שלהם. לאחר שחברה מוצאת את המשפיענים המתאימים לה, המערכת מאפשרת ניהול של הקמפיין דרכה, משלב הפניה, למשא ומתן מול המשפיען ועד לשלב הביצוע עצמו והערכות של ביצועי הקמפיין אצל כל משפיען.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

HYPR נוסדה ב-2013 על ידי גיל אייל, מנכ”ל החברה, וגיא תמיר, CTO החברה, ועל פי נתוני PitchBook, גייסה מיום הקמתה כ-10 מיליון דולר. כעת מודיעה חברת Julius Works האמריקאית על רכישת HYPR תמורת סכום שלא פורסם. על פי PitchBook, שווי החברה בגיוס האחרון עמד על כ-20 מיליון דולר.

בשיחה עם גיקטיים חושף גיא תמיר, CTO ב-HYPR, כי הרכישה היא רכישה מלאה, במזומן ובמניות: “שתי החברות מתאחדות ליצירת יישות חזקה ומשמעותית בתחום ה-Influencer Marketing… במקום להילחם זה בזה על עסקאות ענק, החלטנו לכבוש את השוק ביחד”. לטענת תמיר, הייפר הייתה חברה רווחית עוד בטרם הרכישה, ושתי החברות ייצרו כעת הכנסיות שנתיות של מעל ל-10 מיליון דולר.

תמיר מסביר כי למרות שגם ג’וליוס מספקת מוצר לחברות שרוצות להפעיל משפיענים, ישנם הבדלים מהותיים ביניהן. בעוד ג’וליוס מנתחת את הפרופיל של משפיען ומאפשרת ניהול מערכת יחסים אישית עימם, הייפר שמה דגש על אוטומציה, ופניה למספר רב של משפיענים בו זמנית. בנוסף, מדגיש תמיר כי הייפר מחזיקה במאגר של יותר מ-12 מיליון משפיענים, וכי השילוב בין שתי החברות יהפוך אותן לשחקניות משמעותיות בשוק. ג’וליוס צפויה לשלב את הפלטפורמה של הייפר בפלטפורמה שלה במהלך השנה הקרובה.

תמיר חושף לגיקטיים כי גישושי העסקה החלו בטרם הקורונה, אך פרטיה הסופיים נסגרו בשיא המשבר, אשר לא השפיע על הרכישה ותנאיה. עד לרכישתה, הפעילה הייפר מרכז פיתוח בישראל שהעסיק 13 עובדים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "אקזיט בימי קורונה: HYPR נרכשה על ידי המתחרה האמריקאית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
זהבה המורה לc++
Guest

גיא תמיר תעשה לי ילד!

מורדכי
Guest

כל הכבוד!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: