מתל אביב לאילת ב-7 דקות: פרוייקט ה-Hyperloop יושק לראשונה בישראל [1 באפריל]

הנסיעה הראשונה מתל אביב לאילת מתוכננת לצאת לפועל ביולי 2015, וצפויה לארוך 7:06 דקות בדיוק. את הפרוייקט מוביל היזם הישראלי שי אגסי יחד עם אילון מאסק ובשיתוף צוות יפני

קרדיט תמונה: המסמך של אילון מאסק

קרדיט תמונה: המסמך של אילון מאסק

האם בעיית התחבורה הציבורית בישראל עומדת להיפתר אחת ולתמיד? לגיקטיים נודע, כי פרוייקט ה-Hyperloop, פרי יוזמתו של היזם הסדרתי והמיליארדר אילון מאסק, מנכ״ל חברת Tesla ו-SpaceX האמריקאיות יושק לראשונה בישראל בשיתוף פעולה מיוחד עם משרד התחבורה, בטר פלייס וחברת Taigo היפנית בפרוייקט שעלותו מוערכת בכ-10 מיליארד דולר. ה-Hyperloop תשיק את מסלול הנסיעה הראשון שלה מתל אביב לאילת ביולי 2015, לקראת עונת התיירות המקומית, אשר צפויה להיות עמוסה במיוחד במבקרים שיגיעו להתנסות בכלי התחבורה החדיש והמעניין.

ישראל תחילה

על פי המידע שהגיע לגיקטיים, באוגוסט 2010 החלו שיחות חשאיות בין משרד התחבורה לאילון מאסק, אשר מעריך מאוד את ישראל כמעצמת סטארטאפים מתקדמת ואף הספיק לבקר בתל אביב 12 פעמים במהלך השנתיים האחרונות במטוסו הפרטי לצורך ביקורים חשאיים ולשם פיקוח על התקדמות הפרוייקט. יש לציין, כי על פי הגורמים, שר התחבורה, ישראל כץ עודכן על התקדמות הפרוייקט אך לא היה בסוד הדברים. השיחות נעשו בצינורות חשאיים שהופעלו על ידי מנכ״ל משרד התחבורה דאז, יעקב גנות.

עוד נודע לגיקטיים, כי הפרוייקט ינוהל בישראל על ידי שי אגסי, מנכ״ל בטר פלייס לשעבר, עליו התעקשו במשרד התחבורה להיות בעמדת מוביל הפרוייקט מטעם ממשלת ישראל במהלך המשא ומתן מול מאסק. בצוותא, הסכימו במשרד התחבורה, יחד עם מאסק על מינויה של חברה יפנית נוספת שתיקח חלק מההיבטים הטכנולוגיים של ביצוע הפרוייקט. החברה נבחרה אישית על ידי מאסק בתהליך בחירה חשאי שבוצע ביפן תחת ערפל כבד ובשיתוף פעולה מלא עם השלטונות היפנים.

פוסט זה פורסם כחלק ממתיחת ה-1 באפריל 2014 וכל קשר בינו לבין המציאות (לצערנו), מקרי בהחלט.

קרדיט תמונה: צילום מסך, גיקטיים

המייל שנשלח ממשרד התחבורה אל מאסק. קרדיט תמונה: צילום מסך, גיקטיים

על פי גורמים אשר היו בסוד תהליך הבחירה, בסופו של התהליך בחר מאסק בחברת הסטארטאפ היפנית Taigo, בראשה עומד אישימוטו טדהירו (Ishimoto Tadahiro). בעוד אגסי, יחד עם משרד התחבורה היו אחראיים בתקופה האחרונה על תכנון ופריסת התשתיות מתל אביב לאילת, טדהירו היה אחראי על בניית האב-טיפוס הראשוני של תרמילי ה-Hyperloop ועל ניסויי הכלים הראשונים של הפרוייקט, שכאמור עברו בהצלחה גדולה והתבסס, פחות או יותר על המסמך אותו פירסם מאסק באוגוסט 2013, בידיעה כמובן שהפרוייקט כבר קורם עור וגידים בישראל.

לוח הזמנים: 100 נוסעים כל 30 שניות

עוד נודע לגיקטיים, כי בעוד הנסיעות הראשונות ייצאו בנוכחות נהג מפקח, בתום תקופת הבטא של הפרוייקט, אשר צפויה להסתיים בסביבות נובמבר 2015, הנסיעה תהיה אוטומטית לחלוטין וללא נוכחות נהג מפקח כלל. את המסלול המדוייק של ה-Hyperloop ומיקום התשתיות מעדיפים הגורמים לא לפרסם בשלב זה אך אנו יודעים כי הפרוייקט נמצא תחת אבטחה כבדה בשיתוף פעולה יוצא דופן בין יחידות מיוחדות ששותפים לה כמעט כל הגורמים הנוגעים למערכת הביטחון בישראל.

התרמילים של ה-Hyperloop יהיו מורכבים מזוג צינורות פלדה ארוכים עם פאנלים סולאריים המותקנים על גביהם ותרמילי רכיבה קטנים בתוכם שישמשו לנשיאת נוסעים בשלב הראשון, אך גורמים המקורבים לפרוייקט סיפרו לנו כי בעתיד תרמילי משא יוכלו להשיא אף רכבים ומשא כבד אחר. לו״ז הנסיעות של ה-Hyperloop יתבסס על נסיעה של ״תרמיל״ בן 10 נוסעים, כאשר כל 30 שניות כ-10 תרמילים כאלו יעזבו את התחנות שלהן ויגיעו תוך זמן מדויק של 7:06 דקות מתל אביב לאילת, 24 שעות ביממה. מסלול דומה יעשו התרמילים בדרך חזור מאילת לתל אביב, כאשר זמן הנסיעה יוארך בשנייה אחת בלבד ויעמוד על 7:07 דקות, זאת מפני שבאופן מעשי, מסלולי התרמילים לשני הכיוונים אינם צמודים אחד לשני.

קרדיט תמונה: המסמך של אילון מאסק

קרדיט תמונה: המסמך של אילון מאסק

קוואדקופטרים במקום דיילות

המהירות הגבוהה מתאפשרת הודות לתנועה של ה-Hyperloop בתוך צינורות בלחץ נמוך, אשר יקטין את החיכוך ויאפשר הגעה למהירות מירבית של 1,280 קמ״ש, למרות שבפועל התרמילים לא יגיעו למהירות הזו, שכן מדובר במרחקים קצרים במיוחד. עוד נודע לגיקטיים, כי בצוות היפני עמלו על בנייתו של צבא ייחודי של Drones, קוואדקופטרים-דיילים המבוססים במקור על הקוואדקופטרים מסדרת AR Drone 2.0, המפותחת על ידי חברת הטכנולוגיה הצרפתית Parrot, אשר יגיעו עם זרועות מיוחדות ויגישו לנוסעים שתייה קלה, קפה ועוגות על פי הזמנה אישית, זמן קצר לפני תחילת הנסיעה. כמו כן, לפני הנסיעה יוצעו לנוסעים הסובלים מבחילות טבליות סודיום כלורי. סכום הנסיעה צפוי להיות יקר יותר מזה הקבוע היום לנסיעה בתחבורה ציבורית אם כי פער המחירים, כך מבטיחים יוזמי הפרוייקט, יהיה קטן.

ממידע שהועבר לגיקטיים, נוסעים המעוניינים לקחת חלק בפרוייקט ישירות בשלב הבטא שלו, שכאמור צפוי להתחיל ביולי 2015, יוכלו לעשות זאת על ידי הרשמה בדף אינטרנט ייעודי, אשר יופץ באמצעי התקשורת השונים בארץ לצד קמפיין פרסומי רחב היקף שיכלול שלטי חוצות, פרסום ברדיו, בטלוויזיה, ובבאנרים באתרים גדולים בארץ ומחוצה לה.

מאילון מאסק, אישומוטו טדהירו, משרד התחבורה ושי אגסי טרם התקבלה תגובה.

פוסט זה פורסם כחלק ממתיחת ה-1 באפריל 2014 וכל קשר בינו לבין המציאות (לצערנו), מקרי בהחלט.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

32 תגובות על "מתל אביב לאילת ב-7 דקות: פרוייקט ה-Hyperloop יושק לראשונה בישראל [1 באפריל]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוני כץ
Guest

1 באפריל – וכל הכבוד על הכתבה המקורית

אסף
Guest

1 באפריל. נסיון נחמד.

aprol
Guest

april fools?

גיא
Guest

לא אמין… 1 באפריל.

יהודה
Guest

ב1 באפריל אין שום בעיה להציג שהפרויקט יעבוד ביולי 2015 .
אפשר אפילו להתחייב שהרכבת התחתית בת”א תעבוד בעוד 3 חודשים.
ועוד משהו קטנטן …. הרעיון מעולה והלוואי שאכן היה מתממש ובלו”ז הכתוב. :-)

ליאור
Guest

חה חה חה חה חה חה …

גיחי
Guest

מצחיק מאוד.

אסף
Guest

הלוואי כתבה כזו גם לא ב1 באפריל

אזרחית
Guest

צינורות פלדה? הבדואים בנגב יגנבו אותם תוך יממה.

פתי
Guest

לולא התגובות, שכחתי ש1 באפריל וממש האמנתי… (יות נכון רציתי להאמין שזה נכון)

עופר
Guest

וואו, מדהים
וכל זה תוך שנה
אולי אם היית כותב שעה במקום 7 דקות מישהו היה קונה את זה

alex
Guest

חחחח ראשון באפריל

עומר
Guest

Suspension of disbelief required 2015 to be 2035

עמרי
Guest

לכל המקניטים, שי אגסי תותח על כל הכבוד !!

טל
Guest

1 באפריל וזה

זהר
Guest

1 באפריל

בקידמת הטכנולוגיה.....בכל השאר מאחורה
Guest
בקידמת הטכנולוגיה.....בכל השאר מאחורה

אם לא היה כתוב ב2015 זה היה הרבה פחות מחשיד , כל מסילת רכבת באורך 30 קילומטרים לוקח 3-4 שנים עד שעושים אז קו לאילת שיעשו תוך שנה בארץ ? לפחות 10-20 שנה וגם זה לא , ראה ערך רכבת תחתית בתל אביב.
ישראל מדינה מפותחת רק בתחום הוירטואלי לא בתחום המציאותי.

עופר כהן
Guest

חלום , רק שלפי נתוני המהירות והמרחק לאילת הנסיעה היתה צריכה לקחת כ30 דקות ולא 7 .

1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל ,1 באפריל .

בוראט
Guest

כתבה נפלאה רק עם כל הקרדיט שמופיע למטה על הכתב שכחו לציין שהוא ממש גרוע במתמטיקה. אם מהירות המקסימלית של הכלי הזה היא 1280קמ”ש כמו שכתוב והמרחק מת”א לאילת הוא 280ק”מ. זה אומר שבמהירות המקסימלית של הכלי ייקח לו להגיע מת”א לאילת ב-14 דקות. אבל בכתבה גם כתוב שהכלי לא ייסע אף פעם במהירות המקסימלית מה שאומר שהטיול יתארך אפילו יותר. וזה מבלי להכנס למה קורה לבן אדם כאשר הוא מאיץ מ-0 ל-1280קמ”ש בזמן קצר.

עופר
Guest

כל אלו שכתבו 1 באפריל (כן, לכל אחד היה חשוב לכתוב אפילו שזה כבר היה כתוב מיליון פעמים קודם) לא ציינו כמה “ביצי פסחא” שהוטמנו בכתבה:

אישימוטו (או אישומוטו באחד המקומות) – כאילו… “איש עם אוטו”….
חברת סטארטאפ יפנית? לא פחות ולא יותר? היא זו שתבנה את הפרויקט השאפתני?
משרד התחבורה מתעקש על שי אגסי?

ועוד ועוד.

יוסי ב
Guest

מילא 7 דקות
מילא 2015
מילא בישראל
אבל אגסי?

רון
Guest

זה היה יכול לעבוד אם לא הייתם רושמים “בטר פלייס”… גם היא לא קיימת יותר וגם שי אגאסי כבר לא איתם….

1 באפריל
Guest

נו באמת.

מיכאל
Guest

כן… הבעיה היא שזה יעבוד רק בכיוון אחד – בירידה.
בעליה זה כבר סיפור אחר לגמרי.

a aa aha ahava
Guest

אז מה, אתם כאילו מגניבים כזה? מין צחוק כזה של גיקים?

semicolon;
Guest

אשכרה האמנתי לזה… :(
עם אלון מאסק גם צבא של קואדרופטרים לא נשמע מופרך.

מה זה אחד באפריל?
Guest
מה זה אחד באפריל?

הממשלה לא מסוגלת לבנות בתים לדיור בר השגה אז רכבת כזו הם יבנו? אין סיכוי!

דני
Guest

היום : אחד באפריל.
אם הייתם מציינים בכתבה שזה יתחיל לפעול בעוד 10 שנים (ולא ביולי 2015) – הייתי מאמין.

IdoL
Guest

10 בבוקר ביום שלמחרת, נראה לי שאפשר להעיף את זה מהכותרת הראשית.

x
Guest

זה נשמע כמו מדע בדיוני… ועוד בישראל ???

שי
Guest

זה עצוב כמה שישראל עלובה בתחום הזה
חזרתי עכשיו מיפן ורכבות כאלו כבר טסות שם
יותר מ20 שנה
ופה זה טוב למתיחה של 1 באפריל….
מדינה שמשגרת לווינים ומובילה בהייטק
מדוע שלא תשקיע גם בתחום התחבורה ?
זה באמת לא מובן

פמפי לאב
Guest

הבעיה מתחילה אחרי שבע דקות … ברגע שהגעת לאילת. הדרך לשם לא בעיתית
מה יש לעשות באילת?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: