כך תגרמו לכולם לדבר על הסטארטאפ שלכם [מדריך]

מדריך פרקטי ליצירת תוכן ויראלי. ההצלחה טמונה בהבנה של הסיבות לשתף אותו.

תמונה: flickr, cc-by, Mary Ann Clarke SCott

תמונה: flickr, cc-by, Mary Ann Clarke SCott

החברה שלנו כותבת תכניות שיווק לסטארטאפים מז’אנרים שונים מאוד אחד מהשני, עם תקציבים בגדלים שונים מאוד. איכשהו, לא משנה מה תחום עיסוקה של החברה ומה גודל התקציב, בטיוטה הראשונה שהם שולחים המילה ויראלי נמצאת בכל מקום שבו צריך להיות תקציב מדיה.

בחלק א’ של המדריך ציינתי למה זה לא מומלץ והסברתי את היסודות של פרסום ויראלי – איך מגדילים באמצעותו את תקציב השיווק באופן אפקטיבי, איך מפיצים אותו, ומדוע זה כלי רלוונטי לכל תוכן שיווקי שאתם מייצרים ולא רק אם אתם מכוונים לייצר סרטון שירעיד את הרשת. בפוסט הזה אעסוק, כמובטח, בדרך לייצר תוכן כזה. “רגע, אתה הולך ללמד אותנו לפרסם באמצעות סקס וחתולים?” לא, אני לא. אלה שני נושאים שאני ממש לא מבין בהם, תשאלו את אשתי. אני אנסה להסביר איך אתם יכולים להגדיל את החשיפה הטבעית של התוכן השיווקי שלכם בלי להיות אנשי קריאייטיב דגולים.

המניע: תראה איזה אדיר אני

מחקרים רבים העלו סיבות שונות ומגוונות הגורמות לאנשים לשתף תוכן בכל מיני ערוצים, אבל על הסיבה העיקרית אין מחלוקת – הרצון להצהיר על עצמך משהו. זאת אומרת שאנשים לא משתפים את מה שהם אוהבים או את מה שהם תומכים בו, אלא את מה שהם רוצים שיחשבו שהם אוהבים או תומכים בו. מילת המפתח היא הזדהות – יצירת אינטראקציה עם תוכן נובעת לרוב מהרצון של המשתמש להזדהות איתו באופן ציבורי.

דיסקליימר: זה פוסט פרקטי-מעשי שאינו אקדמי. בעצם אתם כבר רגילים לסטנדרט הזה משר האוצר.

המטרה: זה בדיוק מה שרציתי להגיד

אנחנו נוהגים לחלק שיתופים לארבעה סוגים עיקריים:

1. דעה: שיתופים המביעים הסכמה או חוסר הסכמה עם תוכן מסוים.

2. הבעה עצמית: שיתופים הנגזרים מחייו האישיים של המשתמש.

3. אקטואליות/מידע: שיתופים בנושאים שעל סדר היום או כאלה שמכילים מידע שהמשתמש חושב שהינו בעל ערך לחבריו.

4. טעם: שיתופים שמטרתם להציג את טעמו של המשתמש. זה הסוג הפופולרי ביותר.

כמובן שיש תכנים שיושבים על יותר מבסיס אחד, אבל הרעיון הוא שאם אתם יודעים מהי נקודת החיבור של הקהל שלכם לתוכן, יהיה לכם קל יותר לייצר תוכן ששווה אינטראקציה. הטבלה למטה תעזור לכם להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהסוגים. הדוגמאות הן לתוכן שיווקי של האפליקציה הדמיונית Fashion app – אפליקציה לדירוג הלבוש של חבריכם.

תוכן המכוון לשיתופים מבוססי טעם הוא הפופולרי ביותר כשמדובר בשיווק. הסיבה לכך היא שהוא כמעט חסר מגבלות לעומת האחרים – מספיק קשר מינימלי בין התוכן לבין המסרים האמיתיים שאתם רוצים להעביר. כמו בדייט.

תמונה: flickr, cc-by, DuReMi

תמונה: flickr, cc-by, DuReMi

תובנות: מכירים את זה ש?

אין ספק שהומור הוא הז’אנר הפופולרי ביותר בשיתופים מבוססי טעם. רק שזה קל להגיד וקצת קשה לעשות. יש תחום אחד של הומור שלא צריך בשבילו להיות גאון קומי – תובנות. תובנה היא ככל הנראה הדרך הבטוחה ביותר לייצר שיתוף. תכנים המבוססים על תובנות טובות יכולים להיות באיכות כתיבה בינונית ועדיין להצליח לזכות באינטראקציה גבוהה מהמשתמשים. אם קשה לכם להיכנס לראש של תובנות אתם יכולים להשתמש בפתיחת הסטדנאפיסט “מכירים את זה ש?” – כל המשך למשפט הזה יכול להוות יסוד לתוכן מבוסס תובנה.

אין הכוונה לנסח כך את המשפט, אלא ככלי בדיקה שהנושא המדובר הוא באמת תובנה. הכוח של תובנות טובות הוא שהן מייצרות הזדהות ברמה הכי בסיסית. ככל שתובנה יותר מדויקת ורווחת יותר, כך השווי הויראלי שלה בקרב קהל היעד גבוה יותר. על תובנה טובה אחת שאפשר לנסח במשפט קצר, אפשר לבנות הרים וגבעות, קמפיינים שלמים. אם לדוגמא, לגמרי במקרה, אתם חברה שמשווקת סטארטאפים, התובנה שסטארטאפיסטים קונים דומיינים לפני שהם מפתחים רעיונות יכולה לשמש בסיס לסרטון שיווקי שלם.

16

מאיצי שיתוף: יש חיילים בקהל?

עכשיו כשאתם יודעים למה הקהל שלכם ישתף את התוכן שיצרתם, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר עמדות. הדבר הראשון והבסיסי ביותר הוא זריעה איכותית, כפי שהסברתי בחלק א’ של המדריך. הנה עוד טיפים שאפשר להשתמש בהם כדי לטייב את התוכן:

1. מכנה משותף מובהק – תוכן שמיועד לקבוצה ספציפית מספק תחושה של ביחד ולפעמים אף תחושת עליונות. הטריק הוא למצוא מכנה משותף מובהק מצד אחד ורחב ככל הניתן מצד שני. זה יכול להיות מכנה משותף ברור כמו יהודים, מוזיקאים או קירחים, אבל גם כשהתוכן מכוון למכנה משותף שאינו מוגדר זה עובד נהדר. דוגמא טובה יכולה להיות בדיחה מאוד מתוחכמת שהמכנה המשותף המובהק שלה הוא שמי שמבין אותה חכם.

2. בולטות גרפית – טוב, זה לא לגמרי מאיץ שיתוף, אבל זה הופך כל שיתוף ליותר אפקטיבי. וידאו שהתמונה הממוזערת שלו צבעונית ובוהקת קופץ יותר לעיניים בים המידע. פוסט שנכתב לצד תמונה של אישה יפה יקבל יותר תשומת לב מסטטוס חסר תוכן גרפי. בקיצור, זה כמו עם בני אדם, כשמישהו יפה פתאום מעניין אותנו להכיר אותו לעומק.

3. הרמה להנחתה – תוכן שמעודד יצירה מחדש. אמירה כמו “המשטרה לא בסדר” תייצר הרבה פחות אינטראקציה מסיפור על שוטר שחנה באדום לבן כדי לקנות סיגריות.

המשכיות: אבל כבר עשינו משהו בסגנון

אם משהו עבד לכם בפעם הראשונה, אל תפחדו לנסות אותו שוב ושוב. בעניין הזה פרסום ויראלי לא שונה מכל פרסום אחר – חזרתיות מחדירה מסרים. אם הרבה אנשים שיתפו תוכן שיצרתם זה אומר שעליתם על נוסחא שעובדת עבורכם והקהל שלכם אוהב. זה מה שהקהל רוצה לקבל מכם וזה כנראה מה שהכי קל לכם לתת. תנו אותו.

הערה קטנה לסיום: למעט בתוכן עם אג’נדה או קשר אישי, המילה “שתפו” לא עובדת. מסתבר שקריאה לפעולה זה דבר נהדר בפרסום כל עוד לא מדובר על המילה “שתפו”. אף אחד לא משתף כי כתבו לו את זה ליד התוכן.

הכתבה בחסות Tross Media

חברת טרוס מדיה מתמחה בשיווק סטארטאפים.

גולת הכותרת של החברה היא מחלקת האנימציה הייחודית שלה המורכבת מטובי המוחות בישראל. החברה מפיקה סרטוני מוצר לסטארטאפים רבים בארץ ובחו"ל וכן לחברות היי-טק, חברות תקשורת ועוד. מומחי החברה מספקים שירותים מקיפים לסטארטאפ – יצירת אסטרטגיית שיווק ורכש מדיה, אפיון ועיצוב UI לאפליקציות, מיתוג ושפת מוצר, בניית פיצ'ים ומצגות למשקיעים. טרוס מדיה מציעה תכנית מימון ייחודית לסטארטאפים לפני סבב גיוס ראשון, בה החברה מממנת חלק מעלות העבודה והחזר המימון מותנה בהצלחת הגיוס.

בין לקוחות החברה: עשרות רבות של סטארטאפים, eBay, בזק בינלאומי, בנק מזרחי טפחות, פלאפון ועוד.

יניב טרוס

מנכ"ל Tross, חברה המתמחה במימון המונים, שותף ב-Crowdfunders' Fund המשקיעה בחברות Hardware B2C. מאמין באנשים ומספרים, וורקוהוליק.

הגב

3 תגובות על "כך תגרמו לכולם לדבר על הסטארטאפ שלכם [מדריך]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עינת
Guest

אותי איבדת ברגע שהכנסת את לפיד כדוגמא; בין אם התכוונת להחמיא או לכתוב בציניות.

י ג
Member

תודה!!!
כתבה מעולה!!!

שיתפתי ;)

יזמקו
Guest

מחכים indeed

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל