לאף אחד לא אכפת איך אתם נראים כמו גבר ואישה; חוץ ממי שאוסף עליכם מידע

רגע לפני שאתם רואים כיצד תיראו בתור גבר או אישה – שווה שתקראו ותראו אם בא לכם לשתף את התמונות והמידע שלכם עם חברה מרוסיה וגורמים אחרים כמו רשתות פרסום שאתם בכלל לא מכירים

מקור: ”הלימון הויראלי”

אלא אם אתם מרחפים איפשהו ב’חגורת האסטרואידים’ ביחד עם הטסלה של אילון מאסק, סביר להניח שגם הפיד שלכם התמלא בימים האחרונים בתמונות של חברים שלכם עם הכותרת ‘איך היית נראית בתור גבר’ והמקבילה הגברית ‘איך היית נראה בתור אישה’. האשם הוא אפליקציית פייסבוק חדשה שתפסה תאוצה בימים האחרונים והגיעה למאות אלפי ישראלים. אבל מה שרוב רובם של המשתמשים לא יודעים הוא מה קורה לכל התמונות שלהם ולמידע הפרטי שלהם.

מה קורה לתמונות ולמידע שלכם?

מאחורי אפליקציית הפייסבוק הויראלית נמצא דף פייסבוק בשם “הלימון הויראלי”, ששייך לחברת שיווק דיגיטלי בשם GrowLead. בין היתר מפעילה החברה גם עמוד בשם FeedsGuru שנהנה מ-300 אלף חברים ועמוד בשם Mishti ומקימיה הם רועי גרנות ו-ואדים ציפלנקוב, ה-CTO של החברה.

“הלימון הויראלי” מציע משחקונים ושאלונים דוגמת באזפיד האמריקאי ונהנה כרגע מ-27 אלף עוקבים. אפליקציית הפייסבוק החדשה של הדף מציעה לגברים להעלות תמונת פנים שלהם ולקבל תוך מספר שניות תמונה של כיצד היו נראים לו הם היו נשים, וכמובן ההיפך – נשים מוזמנות לראות כיצד הן היו נראות בתור גברים.

מקור: ”הלימון הויראלי”

אפליקציית הפייסבוק של Viralemon דורשת הרשאות כמו גישה לפרופיל שלכם, רשימת החברים, הפיד שלכם והתמונות. כתוצאה מכך המפתחים מקבלים גישה לשם שלכם, תמונת הפרופיל, טווח הגילאים שלכם, המין, השפה שאתם מדברים, המדינה בה אתם גרים ועוד “מידע ציבורי”. מה עושים ב”לימון הויראלי” עם המידע שלכם? ובכן בתנאי השימוש של “הלימון הויראלי” כותבת החברה: “המידע האישי על המשתמשים שלנו הוא חלק אינטגרלי מהעסק שלנו”. בחלק אחר של תנאי השימוש מסבירה החברה שהיא מקבלת ומאחסנת מידע בכל פעם שמשתמש עושה שימוש באפליקציה. בין היתר מדובר על מידע כמו כתובת ה-IP של המחשב, מידע על הדפדפן, מידע על פרופיל הפייסבוק שלכם ואתרים בהם אתם מבקרים. אחר-כך מסייגת החברה שהיא אמנם לא משכירה או מוכרת את המידע לאף אחד – אבל – מודה שיש יוצא מהכלל והם “שותפים מתאימים לפיתוח האפליקציות”. אבל מי הם אותם שותפים?

השרשור הלא-סופי של המידע שלכם

פיתוח של אלגוריתמים לזיהוי פנים ומניפולציות גרפיות הוא תהליך ארוך ויקר, ולא במקרה, המובילות בו הן חברות דוגמת גוגל, שיכולה להקצות לו משאבים כספיים רבים וכמובן מאגר של מיליארדי תמונות שמאוחסנות בשירותי ה-Photos שלה, ומאפשר לאלגוריתמים ללמוד את הפנים שלנו. לכן, עושים מפתחים רבים שימוש ב-API, כלומר ערכות פיתוח שמעמידות לרשותם חברות צד ג’, וחוסכים מהן את הצורך לפתח פיצ’רים מהבסיס.

על פי דיווח בגלובס, GrowLead עושה שימוש ב-API של חברת FaceApp שפועלת מרוסיה. אין לנו סיבה להטיל ספק בכוונות הטובות של “הלימון הויראלי”, אבל בדיקה של תנאי השימוש והצהרת הפרטיות של FaceApp מעלה שהיא עשויה לשמור את התמונות והמידע שלכם. בין היתר כולל המידע ששומרת החברה גם מה שנקרא Metadata, כמו למשל מידע שמאוחסן בתוך קובצי התמונות, ומאפשר לדעת מתי תמונה צולמה, באיזו מצלמה או באיזה מכשיר ועוד. בנוסף, החברה עושה שימוש בכלי אנליטיקס, כדי לאגור עליכם מידע כמו האתרים בהם אתם מבקרים, תוספים שבהם אתם עושים שימוש, למרות שעל פי החברה, “לא הגיוני” שהמידע ישמש כדי לזהות משתמשים ספציפיים.

צילום מסך

מה עושה עם המידע שלכם החברה הרוסית – שאתם בכלל לא זוכרים שאישרתם לה גישה לפרטים או למידע שלכם? על פי האתר שלה, היא משתמשת במידע כדי להתאים לכם פרסומות, לשפר את המוצר שלה, לבדוק ולבחון מוצרים חדשים שלה ועוד. ושוב – גם FaceApp מבטיחה שהיא לא תמכור או תשכיר מידע לצד ג’ – למעט גורמים שהיא תבחר – כמו למשל רשתות פרסום. החברה גם מדגישה שבמקרה של מכירה, מיזוג או פשיטת רגל למשל, כל החומרים, כולל התכנים של המשתמשים, יוכלו לעבור לחברות אחרות – מבלי שלכם תהיה שליטה על זה.

לא שילמתם על אפליקציית הפייסבוק? אתם המוצר

הכלל הידוע אומר ש”אם אתה לא משלם עבור זה, אתה המוצר”. רובנו עושה שימוש במוצרים של גוגל או פייסבוק ומבין שתמורת הערך שהחברות מספקות לנו, אנחנו משלמים במידע האישי שלנו. אבל ספק אם מאות אלפי הישראלים שאישרו גישה לאפליקציית ה”כיצד אני אראה בתור אישה/גבר” מודעים לשרשורים האינסופיים של התמונות והמידע הפרטי והאישי שלו, שעוברים מהאפליקציה התמימה למפרסמים ולמפתחת ה-API ומשם לגורמים צד ג’ ולרשתות פרסום חיצוניות והלאה. כמובן שמעבר לפגיעה בפרטיות, כל חברה מנהלת מאגר נתונים משלה, מה שמגדיל בהכרח את הסיכון לפריצה או דליפה של המידע האישי שלכם.

מ-GrowLead נמסר בתגובה: ״מערכת האתר לא שומרת אף מידע אישי על המשתמשים שלה. החיבור עם פייסבוק נועד למשיכת תמונות הפרופיל של המשתמש שבין כה חשופות לכלל הציבור בפייסבוק.  מטרת האתר היא יצירת תוכן ויראלי וכיפי, וכל עוד גרמנו לאנשים לחייך במהלך היום, עשינו את שלנו.
החברה פועלת על פי דין ותוך כדי קבלת יעוץ משפטי צמוד בכל פעילותה״.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 Comments on "לאף אחד לא אכפת איך אתם נראים כמו גבר ואישה; חוץ ממי שאוסף עליכם מידע"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
moti
Guest

החברה כנראה משתמשת בפרטים כדי ליצור פרופילים פיקטיביים ברשתות חברתיות ואתרי הכרויות חדשים ללא פעילות אמיתית.

עכבר מעבדה
Guest

כתבה הדומה לאדם שביתו הוצף ע”י צונאמי, אבל מפריע לו הדליפה של טיפות גשם מהגג. אחרי שמכרת את המידע האישי שלך הכולל, תווי פנים, טביעת אצבע, גישה למצלמה ומיקרופון 24/7, מיקומך כל היום כל הזמן בדיוק של מטר, תמונות עם המבנה המשפחתי והחברתי שלך,אנשי הקשר שלך, שיחות צאט ומייל תוך התעלמות מהעובדה שהכל נשמר איפשהו, כל זה לא מפריע לך, אבל שחברה קטנה תיקח את הפנים שלך, זה האסון?

משה
Guest

הגזמת עם הדיוק של מטר.
זה יותר מזה… (15 מטר, אולי?)

mr@gmail.com
Guest

hahahah

wpDiscuz

תגיות לכתבה: