כך תשתמשו נכון במשפך השיווק בקמפיינים של דיוור אלקטרוני

כאשר אנשי השיווק מקבלים מהבוס או הבוסית דרישה להביא עוד המרות, קמפיין דיוור אלקטרוני הוא האפשרות הראשונה שעולה בראש, ולא סתם – מדובר בדרך הטובה ביותר לתקשר ישירות עם הנמענים וללוות איתם כל הדרך עד הרכישה, ולאחריה. כך תעשו זאת נכון

מקור: Pexels

מאת לודה גרקו

כל אנשי השיווק מכירים את הרגע הזה: הבוס או הבוסית קוראים לנו לישיבה דחופה ומציבים בפנינו יעדים חדשים. המשמעות היא שעלינו להביא תוצאות איכותיות, ורצוי בהקדם. העיניים מכוונות גבוה לעבר המטרה, והראש מתחיל לחשוב איך להעלות משמעותית את כמות ההמרות של המוצר או השירות. סביר שהרעיון הראשון שיעלה הוא אימייל מרקטינג שיעזור לנו להגיע אל הקהל הכי רלוונטי, אבל רק אם נעבוד יעיל, חכם ונכון.

אחד הכלים הכי טובים שעוזרים להפוך קמפיין דיוור אלקטרוני למכונת המרות משומנת הוא משפך השיווק (Sales Funnel). משפך השיווק הוא למעשה התכנון של הדרך אותה יעבור נמען הקמפיין מהחשיפה שלו למוצר או לשירות ועד לרכישה (ואפילו אחריה). העברה נכונה של הנמען דרך משפך שיווקי מוצלח תעלה משמעותית את אחוזי ההמרה ואת איכות המידע שנאסוף, וכן תשפר את חוויית הלקוח, מה שיסייע לעודד אותו לרכוש גם בעתיד. מבנה משפך השיווק הבסיסי בנוי מארבעה שלבים:

1. לכידת תשומת הלב של הנמען
2. יצירת סקרנות ועניין במוצר או בשירות המוצע
3. יצירת צורך או רצון לרכוש את המוצר את השירות בקרב הנמען
4. קריאה לפעולה שתקדם אותו לעבר הרכישה ועד להשלמתה

אך כל אחד מאיתנו נחשף כל יום לאינספור משפכי שיווק, וכדי להשיג את המטרה משפכי שיווק כיום מכילים גם שלבים שנועדו להתמודד עם השוואות שהנמען מבצע מול המתחרים שלנו, עם ההתלבטויות שלו טרם הרכישה ועוד. אז איך נוכל להפוך את קמפיין הדיוור שלנו מפרח קטן לעץ עצום בעזרת משפך השיווק? הנה כל מה שצריך לדעת:

הגזע: הגדרות הן הבסיס להכול

קמפיין מוצלח מתחיל בהגדרות מדויקות משום שהגדרה נכונה של כל פרטי הקמפיין תיצור מסגרת לפעול בתוכה ותתווה את התהליך המתאים ליצירת קמפיין מעולה. הדבר הראשון שחשוב להגדיר הוא מה המטרה שלנו – האם היעד הוא הגדלת אחוזי ההמרה או אולי בכלל איסוף מידע ולידים? יש אינספור תוצאות אפשריות והמון דרכים להגיע אליהן, ולכן חשוב לא להתפזר ולבחור כיוון חד משמעי.

בהתאם לבחירת המטרה הסופית, חשוב מאוד להכיר את קהל היעד שלנו: באילו גילים ואזור גיאוגרפי הוא נמצא ומהם ותחומי העניין שלו. בעיקר חשוב לוודא שאנחנו מכוונים לקהל יעד שרלוונטי למוצר או לשירות שאנחנו מציעים, ושאנחנו יודעים לפלח את קהל היעד הזה לתת-קבוצות ולפי תחומים שונים כדי שנוכל להפוך את הדיוור לכמה שיותר אפקטיבי.

מקור: Pexels

הענפים: מסרים חשובים ואיך להעביר אותם נכון

העיצוב והתוכן הם הקונספטים החשובים ביותר ב-Email Marketing, משום שהם הדרך הישירה לתקשר עם הנמען ולהעביר לו את המסרים החשובים בדרך אל המטרה, והם צריכים להתאים למסלול שאותו עובר הנמען מהרגע שבו הדיוור הגיע אל תיבת המייל שלו ועד לסיום הרכישה. למשל, כותרת הדיוור תציג תוכן אישי המעורר עניין וסקרנות, והעיצוב יהיה נקי וברור כדי שהנמען יוכל למצוא בקלות את מה שמעניין אותו בתוך הדיוור. מומלץ גם לשמור על אחידות ועקביות עם עיצוב המותג, במיוחד אם יש אתר נלווה, דף נחיתה או קמפיין מדיה חברתית תואם שמחזקים את הקמפיין, וחשוב להשתמש בחוכמה במידע הקיים על הנמען, שכן ככל שהמידע יהיה מותאם יותר לתחומי העניין שלו, כך יגדלו הסיכויים להמרה.

הפירות: יד ביד לאורך כל הדרך

פלטפורמת אימייל מרקטינג מאפשרת תקשורת רציפה ועקבית עם הנמען והדרך שהוא עושה במשפך השיווקי, ומאפשרת לנו ללוות אותו לאורך הדרך עד לרכישה, וגם אחריה, ולכן חשוב לתכנן קדימה ולקבוע בדיוק כמה דיוורים נשלח, במה הם יעסקו וכיצד. לדוגמה ביצירת קמפיין להפצת ספר E-Book חדש יש מגוון אפשרויות לדיוורים, וכדאי לנסות את כולם: דיוור תודה לנמען שנרשם והוריד את ה-E-Book; דיוור טיפים והצעות ל-E-Books נוספים; דיוור המציע לנמען לפנות אלינו בכל שאלה, צורך או הצעה; דיוור המציע לנמען לקבוע פגישה כדי ללמוד עוד על המוצר; ועוד.

כדאי להשקיע בנמען גם אחרי שהוא עבר את כל תהליך המשפך השיווקי, שכן דווקא עכשיו הוא בוטח במוצר ומוכן לשמוע עוד הצעות. שימור הקשר עם הנמען יכול להיעשות על ידי הזמנה לחלוק איתנו את דעתו, להציע לו לרכוש מוצרים דומים או להציג בפניו מוצרים שאנחנו מאמינים שהוא יאהב.

מקור: Pexels

אם רק נדע להשתמש בו נכון, משפך השיווק הוא כלי נפלא שיכול לספק המון תובנות על הנמענים שלנו, ובעיקר על הדרכים שבהן כדאי לפנות אליהם. למעשה, הכלי הזה בנוי ממש כמו מכונה – כל המרכיבים השונים שתכננו עובדים בשיתוף פעולה על מנת שכל המערכת תעבוד יחד ביעילות, ותספק לנו תוצאות אופטימליות.

כדי להוציא את המרב מהמשפך השיווקי חשוב לשים לב לכל שלב שעובר הנמען, לתת דגש על הפרטים הקטנים שהופכים את החוויה של הלקוח לטובה יותר ולייצר אצלו תחושה של תקשורת אישית, אמינה ומעניינת. אז עכשיו כל שנשאר לנו לעשות זה לתפוס משפך, לתכנן אותו היטב ולהשקות איתו את הקמפיין שלנו עד שיהפוך לעץ הכי חזק ביער השיווק.

הכתבה בחסות Active Trail

אקטיב טרייל היא פלטפורמת אימייל מרקטינג ו-Marketing Automation המובילה בישראל, מציעה מענה One-Stop-Shop לעסקים בכל העולם, מכל הגדלים ומכל התחומים. הפלטפורמה כוללת מערכת אוטומציות, דיוור רב לשוני וקל לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה ייחודית עבורכם: 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה!
אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Boosternbsp.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: