צוותי ה-QA לא עומדים בקצב הפיתוח, אבל יש מה לעשות עם זה

עשרות אלפי פרופילי מכשירים, דרישות פיתוח תובעניות ולקוחות עם ציפיות גבוהות: מעבדת ה-QA המסורתית חייבת לעבור שינוי, ואפשר לעשות זאת בארבעה צעדים

 Maskot/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Maskot/ Getty Images Israel

מאת חגי אזור, מנהל קבוצת הדליברי בחברת Applause

אתרים, אפליקציות ומכשירים מרושתים מהווים נקודת חיבור בין מותגים ללקוחות. על פי סקר עדכני, 77% מהלקוחות מתקשרים כיום עם מותגים באופן דיגיטלי, כך שהיכולת לספק שירותים ומוצרים חדשים במהירות וביעילות דרך אותם ערוצים היא מה שמבדיל מותגים מובילים מהיתר.

רף האיכות הוא גבוה: לפי אותו סקר, 85% מהלקוחות לא ימשיכו לעבוד עם חברה לאחר חוויה גרועה במובייל. זו הסיבה העיקרית שצוותי QA הם כה חיוניים, אך במקביל הם גם נתפסים לעיתים קרובות כצוואר בקבוק עבור המפתחים. צוות QA לא נחשב ליחידה יצרנית כמו צוות מפתחים ולכן מספרם יהיה תמיד נמוך במידה ניכרת בהשוואה לאנשי הפיתוח. הבעיה מתעצמת כאשר חברה מעוניינת לשחרר גרסה חדשה או להוציא עדכון תוכנה ונאלצת להמתין כמה ימים לפחות עד סיום הבדיקות, זמן שיכול קריטי מאוד. יתרה מכך – אם צוות ה-QA עסוק בבדיקות אחרות או שיש צורך לבצע בדיקות מורכבות יותר – כמו בדיקות במערכות הפעלה לא נפוצות, במגוון רב של מכשירים או בשפות שונות – ייווצר עיכוב גדול אפילו יותר.

המצב הזה מעמיד את ה-QA באור הזרקורים, ולא במובן הטוב של המילה, ומבהיר מדוע מעבדת ה-QA המסורתית נדרשת להשתנות כדי לעמוד במגמות השולטות כיום אלה שכל חברה חייבת לעמוד בהן כדי להצליח לעמוד בחרו בשוק. מדובר על 4 מגמות עיקריות:

1. לקוחות עם ציפיות גבוהות

גרטנר מציינת כי 89% מהחברות צופות כי חוויית הלקוח תהפוך לגורם מבדל מרכזי. הלקוחות לא רק רוצים את הדבר הבא בטכנולוגיה, הם גם רוצים שהחוויה הדיגיטלית תהיה מותאמת בדיוק לצורך שלהם. הציפיות התובעניות הללו מקשות על מעבדת ה-QA לעמוד בקצב, משום שהיא דורשת סטייה ממפת דרכים ברורה והתאמות חדשות לטכנולוגיה משבשת שמשנה את חוקי המשחק. בנוסף, גם ללקוחות יש דרישות מחמירות בכל הנוגע להתאמה אישית ולוקליזציה.

השינויים האלה, שכבר הפכו לקבועים, והקצב המהיר שבו הם מתרחשים מכניסים את צוות ה-QA לעמדת מגננה: המעבדה המסורתית אינה מסוגלת לעמוד בדרישות לטכנולוגיה ופרסונליזציה, והיא אינה יכולה לבחון כל שילוב של תרחישי שימוש במכשירים שונים, בדמוגרפיה ובשוק שבו הלקוחות פועלים.

2. מהירות פיתוח מואצת

פיתוח אג’ילי הוא הנורמה החדשה. על פי Atlassian, כ-80% מכל ארגוני התוכנה מסתמכים על מתודולוגיית פיתוח תוכנה אג’ילית. מצד אחד היא מאפשרת לצוותים לייצר גמישות ויכולת תגובה ולעמוד בציפיות הלקוחות, מצד שני היא מייצרת עומס משמעותי על ה-QA.

פיתוח ושחרור גרסאות באג’ייל, עם לוחות הזמנים ההדוקים שלו, הם לעיתים קרובות תובעניים מדי עבור בדיקות תוכנה ידניות. בניסיון להדביק את הפערים, נוצר במהלך השנתיים האחרונות גידול של 85% באוטומציה של בדיקות. אבל האוטומציה היא אינה פתרון גורף – היא אינה יכולה להחליף בדיקות חקר ידניות ובדיקות על ידי משתמשים אמיתיים, היא מוגבלת לתרחישי שימוש מסוימים ולא יכולה לשכפל חוויית שימוש של העולם האמיתי.

3. מגוון עצום של מכשירים

העולם הדיגיטלי הופך למפוצל ומגוון יותר. על פי ScientiaMobile, ישנם 45,000 פרופילים של מכשירים בשוק, והמספר הזה רק יצמח. במקביל, המכשירים האלה הולכים ומשתלבים עם כלים חדשניים, כגון עוזרים אישיים חכמים, סביבות IoT ביתיות ומכשור לביש. מעבדת QA ממוצעת אינה יכולה אפילו לקוות לכסות כל אחד מהמכשירים האלה, שלא לדבר על השילוב שלהם עם רשתות שונות.

תוסיפו לזה את העובדה שמיליוני אנשים יכולים להוריד את אותה האפליקציה, לאותו המכשיר ולקבל חוויות שונות, וכבר ברור מדוע לא הגיוני לצפות מצוות ה-QA לשכפל ולבדוק כראוי את איכות החוויות האלה באמצעות מכשירים בתנאי מעבדה. חלק מהצוותים פונים לענני מכשירים ואוטומציה כדי לגשר על הפערים, אבל לרוע המזל, הכלים האלה אינם יכולים לכסות כל תרחיש של העולם האמיתי.

4. עלייתו של ה-Omnichannel

Omnichannel, איחוד ערוצים, כבר הפך לחלק חיוני ובלתי נפרד מההיצע של מותגים, והוא עובד. על פי קבוצת Aberdeen, חברות עם Omnichannel מצליחות לשמר בממוצע 89% מהלקוחות שלהן, בהשוואה לקצב שימור של 33% אצל חברות עם מעורבות לקוחות נמוכה ב-Omnichannel. אין טענה לגבי האפקטיביות, אך במציאות קשה מאוד ליצור אותה בצורה נכונה. מטריקס הבדיקה כבר אינו מתקיים רק במכשירים עצמם, אלא הוא יוצא אל חיי היומיום, וצוותי ה-QA לא יכולים לדמות את חוויות העולם האמיתי בין קירות מעבדת הבדיקות.

מה השלב הבא?

כל אלה מראים בבירור שמעבדת ה-QA צריכה להשתנות כדי לעמוד בקצב, ואפשר לעשות זאת באמצעות כמה מהלכים מומלצים:

1. יש למנף בדיקות אוטומטיות היכן שניתן עבור בדיקות מובנות, ולהתייחס אליהן כרשת ביטחון עבור מפתחים. בעוד מהירות הפיתוח המודרנית דורשת אוטומציה, גישת “לבדוק מה שאנחנו מכירים” וההסתמכות על אמולטורים או מכשירי מעבדה לא מייצרות תמונה מלאה של חוויית הלקוח.

2. יש להשלים אוטומציה עם מכפיל כוח נוסף כגון בדיקות מבוססות המונים (CrowdTesting). פתרונות כאלה יכולים לספק בדיקות מיידיות בכל היקף וסקיילביליות נדרשים; לחקור את נקודת המבט של הלקוח באמצעות שילוב של מומחי QA ומשתמשים אמיתיים; להעלות את קצב הבדיקה ושחרור הגרסאות, הודות לקהל בדיקות המוני; וכן גישה למספר רב של מכשירים, מערכות הפעלה, שפות ואזורים שונים. יתרון נוסף, הוא היכולת לבחון אסטרטגיות ויעילות של Omnichannel, ובכך לסייע למותגים לקבל משוב כדי להבטיח כי הפתרונות עומדים בציפיות הלקוח.

3. חשוב לצוותים להגיע לאיזון נכון של בדיקות ידניות ואוטומציה, כדי שיוכלו להביא ללקוחות שלהם את המוצרים באיכות הגבוהה ביותר.

4. מעל לכל, חברות צריכות להרחיב את היכולות של הצוותים הפנימיים שלהן ולשמר איכות, בעוד הן מפתחות טכנולוגיות חדשות במהירות המתאימה לשוק המשתנה.

הכתבה בחסות Applause

אפלאוז (Applause) מספקת פתרון פורץ דרך לביצוע בדיקות איכות ובדיקת חווית משתמש לאפליקציות מובייל, ווב, יישומים ארגוניים, חנויות מקוונות ופתרונות IOT באמצעות גישת CrowdTesting הנשענת על קהילה מנוהלת של למעלה מ-300,000 מומחים המספקים תובנות אותנטיות הנסמכות על בדיקות אנושיות על פי דרישה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "צוותי ה-QA לא עומדים בקצב הפיתוח, אבל יש מה לעשות עם זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חזי
Guest

חברה שמוכרת שירות CrowdTesting ממליצה על CrowdTesting.

אמנם יש סוג של גילוי נאות , איך עדיין מדובר על פרסומת סמוייה שמכילה גם מידע כללי שימושי.

משה
Guest

אחת הכתבות הכי גרועות שיצא לי לקרוא, תגדירו פרסומת ונסיים עם זה. יש כל כך הרבה הטעיות בכתבה הזו שזה מקומם, הייתי מצפה לקצת יותר מקצועיות.

פאם
Guest

קודם שApplause ידאגו שהלקוחות שלהם ישלמו לבודקים את מה שמגיע להם.
יותר מפעם אחת לקוחות של Applause לא שילמו לי על עבודה, וכשפניתי לתמיכה עד היום לא חזרו אלי.
לא מכיר הרבה אנשים שאוהבים לעבוד בחינם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: