6 שאלות שיעזרו לכם לבחור ספק תשתיות ענן

סטארטאפים וקבוצות קטנות לרוב לא יכולים לבזבז זמן וכוח אדם על התעסקות בתשתיות ומחליטים לצרוך תשתיות בענן. השאלות האלה יעזרו לכם להבין אם עדיף לכם לבחור בספק גלובלי גדול או בעבודה מול ספק ישראלי

Noel Kleinman/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Noel Kleinman/ Getty Images Israel

מאת אדיר כהן, מנכ”ל GNS

המגמה השלטת כיום בתחום פיתוח הווב והמובייל היא פיתוח ישירות מול השרת שעליו המוצר צפוי לרוץ. יש הרבה יתרונות לפיתוח מול שרת שמדמה אחד לאחד את הסביבה האמיתית שאיתה תעבוד האפליקציה שלכם (או אפילו מול סביבת הפרודקשן): ניתן לבדוק את הקוד כאשר זמני התגובה לא יהיו דמיוניים כפי שיתקבלו בסביבה לוקאלית ולגלות כיצד מתנהג השרת בתצורתו המלאה, בניגוד לשרת לוקאלי שלא מדמה ב-100% את סביבת העבודה. את התשתיות לשרת כזה בהחלט אפשר להקים לבד, אבל ברוב המקרים מה שתצטרכו קיים ומוכן לשימושכם המיידי, בדמות פיתוח מעל תשתית ענן – רק צריך להגדיר את הצרכים ואפשר להתחיל לעבוד על המוצר.

ארגונים גדולים יכולים להרשות לעצמם להיות מאוד גמישים עם משאבים ומכונות ויש להם מספיק כוח אדם כדי להקים את התשתיות מאפס. לעומתם, לסטארטאפים וקבוצות שמפתחות מוצר עצמאי בתוך הארגון אין המותרות האלה, ולכן ברוב המקרים הם יעבירו את העבודה הזו לספק חיצוני.

בשוק קיימים מגוון ספקים של תשתיות ענן, וחשוב לדעת איך לבחור את הספק שמתאים לתשתיות שנדרשות למוצר שלכם. לפני שבוחרים ספק, כדאי לשאול 6 שאלות מרכזיות שיעזרו להחליט אם עדיף לבחור בספק בקנה מידה גלובלי (אמזון, גוגל, מיקרוסופט) או בספק ישראלי.

1. כמה זמן אתם יכולים לחכות לתמיכה?

העבודה מול ספק ישראלי מאפשרת להרים טלפון ולבקש בקשות, ואילו העבודה מול ספק גלובלי, שנותן תמיכה במייל או בצ’אט, לוקחת זמן. בזמן פיתוח אינטנסיבי, כששירות מהיר הוא מצרך קריטי, ספק ישראלי אמנם יהיה קטן יותר אך יוכל להקדיש לכם תשומת לב בטלפון בשעות העבודה של ישראל. הספק הקטן גם יכול להרשות לעצמו להקצות ללקוחות מוקד NOC שפעיל 24/7 בשביל מענה טכני ראשוני טלפוני, ולבצע אסקלציה למומחים במקרה הצורך.

2. האם אתם מחזיקים אנשי System בארגון?

במקרים רבים, בגלל מגבלות תקציב או סדר עדיפויות ארגוני, אנשי פיתוח הופכים גם לאנשי System בעל כורחם, ומתעסקים בעבודה שאינה בפוקוס המקצועי שלהם. אם זה המצב אצלכם, כדאי לבחור בספק תשתיות הענן שיודע לספק גם שירותי System As A Service ולייעל את העבודה השוטפת. חלק מהספקים יכולים לספק את השירות 24/7 ולהיות העיניים שלכם על המוניטור גם בשעות הלילה, כשרוב הארגון ישן.

3. איפה נמצא רוב צוות הפיתוח ואיפה משתמשי הקצה של ה-Production?

אם התשובה היא “בישראל”, תשתית ישראלית תאפשר עבודה בזמני תגובה מהירים (לייטנסי נמוך). כלומר, בתהליך הפיתוח לא תצטרכו לחכות זמן רב עד שקבצים יעלו וירדו ותרוויחו יותר זמן לעבודה איכותית ואפקטיבית. אך אם רוב צוות הפיתוח נמצא במדינה אחרת, שווה לעבוד עם אחד הענקים. אך קיימת גם אפשרות שלישית – ספקים ישראלים שמחזיקים שרתים בכמה מיקומים בעולם, ויכולים לספק יכולות של תשתית מקומית בלייטנסי נמוך גם במקומות אחרים בעולם.

מיקום משתמשי הקצה הצפויים להשתמש בתשתית של המערכת, האפליקציה או האתר גם הוא גורם חשוב, שהרי משתמשי קצה בישראל יחוו חוויית משתמש טובה ומהירה יותר ללא Latency גבוה. אם משתמשי הקצה פזורים בחו”ל ,יש ספקים ישראלים בודדים עם פריסה גלובלית משמעותית. שווה לבחון את הנושא בצורה פרטנית ודקדקנית.

4. לאיזו עוצמת מכונה אתם זקוקים?

לספקי ענק כמו אמזון יש מגוון עצום של מכונות ביכולות חומרה שונות. ככל שהמכונה חזקה יותר, כך התשלום גבוה יותר, אז אם אתם זקוקים למכונה חזקה גם בשלב הפיתוח זה עלול לעלות הרבה מאוד כסף. ספקים ישראלים הם קטנים משמעותית, ולכן בדרך כלל יעדיפו להשקיע במכונות איכותיות וטובות כדי להציע יתרון טכנולוגי. כך, במחיר דומה למכונה חלשה בענן גלובלי, תוכלו לקבל שרתים עם אחסון SSD ומעבדים חזקים אם אתם שוקלים לעבוד מול ספק ישראלי, שווה לבדוק איזו מכונה תקבלו בדיוק כדי שתוכלו לערוך השוואה מהימנה.

5. מה התקציב לתקלות בלתי צפויות?

אם בשלבי הפיתוח המוצר צורך הרבה טראפיק או פעולות קריאה וכתיבה לאחסון, חשוב לחשוב על כמויות התעבורה במקרים של תקלות. לא פעם קורה שבאג גורם לכמויות אדירות של תעבורת רשת או לפעולות כתיבה מיותרות, שמצריכות להגדיל את היכולת של שרת לצורך בדיקה ספציפית ושוכחים להקטין חזרה בתום הבדיקה. פאסט פורוורד ליממה אחר כך, אתם מקבלים הודעה מאמזון שמזהירה שצרכתם שירותים בשווי אלפי דולרים (ולעתים מגלים את זה רק בחשבונית בסוף החודש). האלטרנטיבה קיימת אצל חלק מהספקים הישראלים, שלעיתים מציעים חבילה שבה המחיר קבוע ואין חיובים נוספים.

6. האם תזדקקו למיקרו-שירותים נוספים?

ספקי הענן הגלובליים מציעים נוסף על שירותי הענן גם שירותי תשתית קטנים, שמבצעים משימות ייעודיות, כמו עיבוד תמונה, שליחת סמסים, Transactional emails, הודעות פוש ועוד המון דברים דומים. רוב השירותים האלה כבר כלולים במחיר העסקה, מה שהופך אותה למאוד משתלמת למי שצריך הרבה מהם. חשוב לדעת שגם הספקים המקומיים מציעים שירותים נוספים, כמו שירותי אבטחת מידע, שירותי תקשורת, פתרונות DR, CDN, Kubernetes ועוד, אז שווה לבדוק ספציפית לפי השירותים שלהם את זקוקים.

הכתבה בחסות GNS

חדש - הענן הציבורי הגלובאלי הראשון בישראל!
GNS היא היחידה בישראל המציגה פריסת שרתים עולמית נרחבת ב-13 חוות שרתים בעולם, טכנולוגיה חדשנית בסטנדרטים גלובליים ומוצרי ענן מהמתקדמים בשוק. כל זאת לצד שירות 24/7 זמין ובעברית, ומחירים תחרותיים המאפשרים חסכון של מינימום 20% בעלויות הענן בהשוואה למתחרים הגדולים.
GNS מספקת ממשק ייעודי באוטומציה מלאה שפותח בהשקעה של עשרות מליוני דולרים, ומקנה ללקוחותיה שליטה מלאה בצריכת הענן הארגונית בזמן אמת וללא מתווכים. מוצרי הענן הייחודיים שמציעה GNS כוללים בין היתר: VDS, Kubernetes, S3 Archive storage, DRP, WAF ו-CDN.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "6 שאלות שיעזרו לכם לבחור ספק תשתיות ענן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קורא (לא?) נאמן
Guest

כתבת פרסום גרועה כל כך!

יוסי
Guest

זה חברת Club Vps
לצערי הם הרבה יותר יקרים מאמזון…

אלון
Guest

לא אותה חברה כלל, יצא לי להכיר את שני הגופים, אני עובד מולם וחסכתי 30% מהעלויות בAWS עם הכרטיס אשאי הפתוח שהיה לי שם

איש
Guest

מי שלא יהיו, מפגינים חוסר הבנה במה זה ענן, מה יתרונותיו. לא הייתי קונם מהם סמרטוט למסך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: