ניהול בימי קורונה: 5 טיפים שיעזרו לכם לנהל את הצוות מרחוק

התפשטות נגיף הקורונה מכריחה חברות רבות במשק לעבוד מהבית, ומנהלים רבים מתמודדים עם הצורך לגרום לעובדיהם לעמוד במשימות בתוך המשבר. כיצד מנהלים את הצוות מרחוק ועוזרים לכולם לעבוד ביעילות? מדריך חובה לכל מנהל HR

תמונה: Unsplash

מאת איתן דוידסון, אלביישן

נגיף הקורונה מתפשט והעולם משתנה במהירות. בימים האחרונים יותר ויותר חברות עוברות תהליך מהיר של הסתגלות לעבודה מהבית. העסקה מרחוק אמנם אינה עניין חדש ויש לא מעט חברות שמאפשרות זאת גם בימים כתיקונם כהטבה קבועה, אלא שעכשיו הטרנד הפך להנחיה ברורה וזה לא צפוי להשתנות בשבועות הקרובים.

“לא מדובר בעבודה שגרתית מרחוק כמו שאנחנו רגילים בהייטק, הקורונה מביאה איתה אתגרים נוספים”, אומרת אורית רפפורט, מנהלת HR בחברת Forter העוסקת בתחום מניעת הונאות סחר מקוון, “עכשיו יש ילדים ועוד אנשים בבית, והיכולת של העובד לנהל את הזמן שלו כרצונו הצטמצמה לשעות ספורות ביום”.

“זה דבר אחד זה לעבוד מהבית ודבר אחר לגמרי לעבוד תחת משבר כשהילדים מתרוצצים בין הרגליים”, מוסיפה מירב פוקס, Head of People באוטודסק ישראל, שאחראית על 150 עובדים, אנשי מוצר ופיתוח. “בהתחלה זה אולי מגניב, אבל אחרי חודשיים או יותר עבודה מרחוק דורשת היערכות ברמת המיינדסט. אי עבודה מהסלון לא יכולה להחזיק לאורך זמן, ולכן צריך להבהיר לעובדים שהם קמים לעבודה – למרות שהם לא הולכים לעבודה”.

חברות טכנולוגיה רבות בעולם, ובהן IBM, אינטל, אפל, אמזון, פייסבוק ופורטר, המליצו לכל העובדים באופן רשמי לעבוד מהבית. אז איך מעודדים פרודוקטיביות בימים של חוסר ודאות וכיצד אתם, כמנהלים, יכולים לדאוג שכולם יוכלו לעבוד מרחוק בצורה אופטימלית? אספנו כמה טיפים שימושיים.

1. גבשו סביבת עבודה טכנולוגית

השלב הראשון הוא פתרון טכני שיאפשר להתגבר על הריחוק הפיזי, ולכן צריך לעשות שימוש בכלים טכנולוגיים לניהול פגישות ומשימות. יש לא מעט פתרונות לשיחות וידאו: הנגאאוט, FaceTime, סקייפ, Zoom, Viber ועוד. לניהול משימות מרחוק אפשר להשתמש בשירותים כמו Slack או trello ותמיכה טכנית מרחוק מתאפשרת עם TeamViewer ותוכנות אחרות לשליטה מרחוק. מעטפת טכנולוגית ראויה תסייע להגביר את האפקטיביות של העובדים מהבית ותצמצם את המרחק בצורה וירטואלית.

אחרי שהחלטתם על הכלים הטכנולוגיים, חשוב לדאוג שלכל העובדים יש ציוד מתאים, מחשבים וחיבור מאובטח. דאגו לספק ציוד חומרה ותוכנה לעובדים וגישה מרחוק לכל משאבי החברה הפנימיים. לא פחות חשוב מכך – ודאו שכל העובדים יודעים כיצד להשתמש במערכות האלה מרחוק. סגרו את הפערים ועזרו לעובדים להרגיש בנוח עם השגרה החדשה, גם אם זה אומר לקחת הביתה מהמשרד את המסכים שלהם ואפילו את הכיסא שאליו הם רגילים.

יש עבודה מהבית ויש עבודה מהבית כשכל המשפחה נמצאת. תמונה: Pexels

2. עברו לשגרת וידאו

עובד שלא רגיל לעבוד מהבית עלול במהירות למצוא עצמו בפיג’מה עמוק בתוך יום העבודה. כדי לסייע לעובדים לקיים את שגרת העבודה הקפידו לקיים את כל הפגישות הרגילות בווידאו, ואפילו קבעו פגישות עדכון נוספות.

כמו שלא הייתם מוותרים על הפגישה היומית במשרד ומחליפים אותה במייל, כך חשוב להקפיד לקיים את הפגישות בווידאו ולראות את כולם. שמרו על ישיבות הצוותים כהרגלן וכך גם על שיחות אחד על אחד. לא צריך לוותר על כלום – רק לעבור למרחב וירטואלי.

“בחברה שלנו מספקים ייעוץ נפשי חיצוני לעובדים וקואצ’ינג בשיחות וידאו”, מספרת פוקס, “בנוסף, יש לנו קבוצת סלאק להורים שנותנת טיפים איך להעסיק את הילדים ואנחנו עושים הדרכות להורים על יצירה של אזורי עבודה וניהול נכון של הזמן, כדי שיעמדו במשימות בצורה נוחה”.

3. אל תפסיקו גיוס שהתכוונתם לבצע

שינוי הרגלי העבודה לא מחייב הפסקה של תהליכי מיון וגיוס של עובדים (בהנחה שלא מדובר בעניין תקציבי). מרואיין פוטנציאלי למשרה יכול להתראיין בשיחת וידאו ולהימדד על ידי אותם פרמטרים שבשגרה, הרי חברות הייטק רבות עשו זאת גם בלי משבר, וזה עובד. רק זכרו שגם המרואיינים לא בשגרה, ולכן חשוב להיות גמישים יותר כדי לשמר את חוויית המועמד. אולי ייקח יותר זמן לתאם את הראיון ואולי ילדים יתרוצצו ברקע, אבל חשוב יותר לשמור על רצף עבור המועמד.

“יש לנו עובדים שמתחילים לעבוד עכשיו”, מספרת רפפורט, “אנחנו שולחים להם את המחשב וכל הציוד שהם צריכים הביתה”.

4. הדריכו את המנהלים שלכם

מנהלים הם שחקנים משמעותיים בעבודה מהבית וצריך שהם ירגישו בנוח עם התפקיד הזה. “יש הבדל בין ניהול צוות מרחוק ובין ניהול צוות שמפוזר לגמרי”, מבהירה פוקס.

הקפידו להעביר הדרכות למנהלים על הדרכים לנהל ולהתנהל תחת משבר ועודדו אותם להגביר את תחושות השייכות והמשמעות של כל עובד. “הקפידו לתת למנהלים שלכם כלים להתמודדות עם הניהול מרחוק”, מסכימה רפפורט, “מהדרכות על כיצד לנהל בתקופה של חוסר ודאות (‘ניהול סטרס’) ועד שיטות לייצור אפקטיביות ארגונית בתוך מצבים של חוסר ודאות”.

זכרו: יש עובדים שרגילים לקבל פידבק שלוש פעמים ביום ויש כאלה שפעם ביום היא יותר מדי עבורם. לפני שאתם מתחילים לנהל את עובדיכם מהבית, הכינו אותם לתקופה הקרובה ועברו איתם על רשימת המשימות של כל אחד ושל כל הכלים שהוא צריך כדי לבצע אותן בהצלחה מהבית.

תמונה: Pexelsevatio

“אין יותר שיחות מסדרון בעניינים אישיים ולכן השגרה החדשה צריכה לתמוך במציאות הזאת”, אומרת פוקס, “למשל חשוב להקדיש זמן בשיחות אישיות בין מנהלים לעובדים כמה דקות לנושא הקשיים של העבודה מהבית ועל איך אפשר לשפר את המצב. נסו להכניס לשגרה היומית את המפגשים הבלתי-פורמליים שהיו במשרד”.

5. לתקשר, לתקשר, לתקשר

“אין דבר כזה יותר מדי תקשורת”, אומרת רפפורט ומתכוונת לכך שחשוב לתקשר לעובדים כל עדכון רשמי שיוצא מהרשויות – לא משנה כמה הוא קטן וכמה העובדים מעודכנים בעצמם. “אנחנו מגיבים לכל הנחיה של הרשויות ומפרשים את ההנחיות לעובדים מהזווית של החברה, היא מוסיפה”.

הכתבה בחסות Elevation

יצרנו מעל 100 הכשרות בתחומי הקוד, הדאטה והמוצר: מסדנא בת מספר שעות ועד לקורסים אינטנסיבים של חודשים, הכשרות שמותאמות במיוחד לצרכים שלכם וכוללות הערכת עובדים ואיתור המועמדים הרלוונטים לתהליכי הכשרה, ייעוץ במסלולי התפתחות מקצועית ובמקביל, קיום ההכשרה במיקום האידאילי מבחינתכם, כמות השעות ומשך התכניות - שירות שנתפר במיוחד למידות שלכם. יצרנו הכשרות מדידות, עם החזר ברור על ההשקעה כדי לסייע בשימור הטאלנטים בחברה במטרה שהארגון שלך יהיה תמיד מעודכן בחזית הטכנולוגיה ותמיד בצמיחה. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "ניהול בימי קורונה: 5 טיפים שיעזרו לכם לנהל את הצוות מרחוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גני
Guest

בטח שיש דבר כזה יותר מדי תקשורת רואים שזאת מהייצ’ר

מתכנת זה לא פסיכולוג
Guest
מתכנת זה לא פסיכולוג

חחח- מה שמתכנתים הכי שונאים זה שמבלבלים להם את המוח עם כל מיני שטויות

ak
Guest

איזה דברים קיימים כדי לשפר את הפרודוקטיביות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: