מחקר חדש של לינקדאין חושף כיצד הופכים עובדים למאושרים יותר

מחקר חדש של לינקדאין בדק מה הופך עובדים למאושרים, ומצא שהתשובה היא לא בהכרח שכר גבוה או סיפוק עצום מהתפקיד. אז מה כן? ואיך הארגון שלכם ירוויח מזה?

עובדים בטוחים בעצמם, פחות לחוצים ופרודוקטיביים יותר (צילום: Unsplash)

אם הייתם שואלים את העובדים שלכם מה היה הופך אותם לאנשים מאושרים, כנראה הייתם מקבלים כמה תשובות צפויות: חשוב לאהוב את התפקיד, את מקום העבודה, את האנשים ואולי חשוב מכל אלה – להיות מתוגמלים בשכר גבוה.

אבל מחקר חדש של לינקדאין, שבמרכזו עמדה השאלה הזו וסקר 2,400 עובדים, הגיע למסקנה מפתיעה: אם אתם רוצים עובדים מרוצים ומאושרים, פשוט תנו להם זמן ללמוד.

צדיק, יש לך חמש שעות?

על פי המחקר, חמש שעות למידה בשבוע (לפחות) יהפכו את העובדים שלכם לבטוחים בעצמם, פחות לחוצים, בעלי מוטיבציה גבוהה ופרודוקטיביים יותר. אנחנו למעשה מדברים על חמש שעות שבהן המעסיק מאפשר לעובדים לקרוא או להשתתף בקורסים וסדנאות – פרונטליות או מקוונות.

המחקר השווה בין עובדים שלומדים חמש שעות שבועיות לבין עובדים שמשקיעים בלמידה עד שעה אחת בשבוע, וגילה כמה דברים מעניינים. אלו שהקדישו יותר זמן ללמידה ידעו טוב יותר לאן הם רוצים לנתב את הקריירה שלהם, מצאו סיפוק גדול יותר בעבודה, היו פחות לחוצים ויותר פרודוקטיביים, הרגישו ביטחון עצמי גבוה יותר והיו מאושרים יותר בעבודה.

*על פי נתוני המחקר של לינקדאין

עורך המחקר ג’וש ברסין, אנליסט HR, קובע כי למרות שהנתונים גבוהים וחיוביים יותר בצד של מי שמשקיעים יותר זמן בלמידה – גם מי שמקדישים לכך אפילו שעה בשבוע נהנים מתחושות טובות יותר ביחס למי שלא עושים את זה בכלל. כלומר, גם ארגונים שלא יכולים לאפשר כל כך הרבה זמן למידה לעובדים באופן קבוע, יכולים להשקיע בכך פחות ועדיין לראות תוצאות טובות: בקרב מי שלמדו 1-5 שעות שבועיות נמדדה עלייה של 14% יותר בתחושת אושר, ירידה של 13% בתחושת הלחץ ועלייה של 16% בפרודוקטיביות.

מנהלים בכירים, אנשי משאבי אנוש ואנשי הדרכה בהחלט יכולים להתייחס לתוצאות המחקר הזה כאסטרטגיה. ההשקעה היחסית מזערית הזו יכולה ליצור אווירה של למידה ולהפוך את הארגון לכזה המתגמל על התפתחות וצמיחה, מתמרץ מנהלים ללמד זוטרים מהם, מעודד אימוץ פלטפורמות למידה והדרכה ומטמיע קורסים וסדנאות בשגרת העבודה.

כבר ידוע שהארגונים המצליחים ביותר הם אלה שהעובדים שלהם לומדים מהר וכל הזמן. האפשרות להעניק לעובדים זמן למידה של תוכן מקצועי חדש צריכה לטפס לראש סדר העדיפויות – מה שיעשה פלאים גם לעובדים וגם לארגון שלכם.

הכתבה בחסות Sqlink

קבוצת Sqlink מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה-IT. אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! בקבוצת SQLink מועסקים כ-2,500 עובדים והיא כוללת מגוון חברות מובילות בתחומן כגון: GotFriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, חברת Opisoft המתמחה בעולמות ה bi והאנליטיקה, חברת TVUNA - המתמחה בעולמות הדיגיטל וחממת חדשנות לסטארטאפים.

לימור רוזיליו, SQLINK

לימור רוזיליו, SQLINK

לימור רוזליו, מנהלת המכללה הטכנולוגית, בעלת למעלה מ20 שנות ניסיון בתחום ההדרכות, מביאה עימה ניסיון וידע רב בעבודה מול לקוחות וארגונים. מתמחה במתן מענה מדוייק ואיכותי לצורכי הלקוח.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: