איך להשקיע בסטארטאפ שנקרא ”אני” ולייצר לעצמכם הזדמנויות עבודה?

נרצה או לא, אנחנו חיים במציאות חדשה שמחייבת את כולנו להתנהל אחרת, במיוחד בכל מה שקשור לניהול קריירה ומציאת עבודה. בין אם אתם עובדים כרגע ורוצים לשמוע על הזדמנויות חדשות ובין אם אתם מחפשים עבודה – זה הזמן להתחיל להתייחס לעצמכם כאל סטארטאפ, ולייצר את ההזדמנויות הטובות ביותר. איך? הנה כמה צעדים פשוטים

קרדיט תמונה Pexels

הקורונה זרקה את כולנו למים העמוקים ואילצה אותנו להבין דבר אחד ברור – חוקי המשחק השתנו. השוק הפך לתחרותי בהרבה, על כל משרה בענף ההייטק מתמודדים יותר מועמדים פוטנציאליים ודווקא היום חברות בררניות יותר כשהן מגייסות עובדים. המשמעות עבורכם – מחפשי העובדה בהייטק – היא בעיקר הצורך לשנות תפיסות ולהתנהל אחרת. איך בדיוק? אי אפשר יותר לשבת ולרפרש את אתרי הדרושים, הלינקדאין או הגלאסדור ולשלוח קורות חיים שייבלעו בין מאות אחרים ולקוות לטוב – זה פשוט כבר לא מספיק. הגיע הזמן לצאת מאזור הנוחות ולעשות דברים בצורה שונה, כדי לייצר לעצמכם יתרון תחרותי שיוביל להזדמנויות עבודה חדשות.

מי אתם רוצים להיות – מחפשים או בוחרים?

אל תיבהלו, התקופה הנוכחית יכולה להיות הזדמנות מעולה לחשבון נפש תעסוקתי, שיכול להוביל אתכם למקום טוב יותר בהמשך. זה הזמן לשאול שאלות כמו: למה אני עושה את מה שאני עושה? האם אני מצליחה לבוא לידי ביטוי מבחינה מקצועית? מה התפקיד שבאמת מתאים לי ואיפה? התשובות שלכם יבהירו את הפער בין המקום שבו אתם נמצאים כרגע למקום שבו הייתם רוצים להיות, ובעיקר יאפשרו לכם לכוון נכון יותר את המטרות שלכם ובהתאם לכך לבנות את האסטרטגיה שתביא אתכם לשם.

אני רואה כל כך הרבה אנשים שמבזבזים זמן יקר ואנרגיה מיותרת על חיפוש תפקידים שהם בכלל לא רוצים או כאלה שלא משרתים את המטרות האמיתיות שלהם, שהרי כסף זה לא הכל בחיים. רבים לא מצליחים למצוא עבודה כי הם פשוט מגדירים לא נכון את מה שהם מחפשים, לא משתמשים בכלים ובשיטות שמתאימים למצב הנוכחי ולא מחפשים במקומות הנכונים. רבים אחרים שכן מצליחים למצוא, לפעמים מבינים מהר מאוד שבחרו בתפקיד שאינו מתאים להם וחוזרים לנקודת ההתחלה.

אפשר לחלק את שוק מחפשי העבודה לשניים: אלה שמחפשים משרה ואלה שבוחרים אותה. כולם רוצים להשתייך לקבוצת “הבוחרים” ולשם כך צריך להבין שניהול קריירה זה תהליך שמתחיל בשאלות: מה נכון ומתאים לכם ומה אתם באמת מחפשים? חשבו על עצמכם כעל סטארטאפ עם מטרות ויעדים, ברגע שהגדרתם את זה ניתן לצאת ולבנות את ״התוכנית העסקית״ למציאת התפקיד הבא שלכם. איך עושים את זה? הנה 10 הכלים הכי יעילים למציאת התפקיד הבא שלכם בהייטק.

1. תבנו תוכנית עסקית

בפרקטיקה, בניית התוכנית העסקית שלכם מורכבת מ-3 שלבים:
1. אסטרטגיה. הגדרת המטרות אליהן אתם רוצים להגיע. ככל שהמטרה תוגדר בצורה מדויקת יותר, כך יהיה לכם קל יותר לסלול אליה את הדרך. זכרו שאין טעם לרוץ מהר רק כדי לגלות בהמשך שאתם בכלל לא בכיוון הנכון. נסו עכשיו להבין אילו משרות יספקו אתכם מקצועית, מהם התנאים שהייתם רוצים ועל מה תהיו מוכנים להתפשר. בשלב זה כדאי להשקיע גם במיפוי ומחקר של השוק כדי להכיר אותו טוב יותר: תשאלו, תתייעצו ותעברו על תיאורי משרות של התפקידים שמעניינים אתכם, בדקו מה רף הכניסה אליהם ומה הדרישות שמגיעות איתם.
2. הגדרת שלבי התוכנית. אחרי שהגדרתם את התפקידים שאליהם אתם מכוונים, תתחילו לגזור לאחור ולנסות למפות את אבני הדרך הנדרשות כדי להגיע אליהם: לימודים, קורסים, השלמות נדרשות, איך נכנסים לתפקיד ראשון ועוד. הקריירה שלכם צריכה להיבנות כמו תוכנית עסקית לכל דבר: עם תכנון לטווח ארוך, תוך כדי הבנה של הסביבה המקצועית בה אתם נמצאים והמיקום שלכם בתוכה.
3. הוצאה לפועל ובקרה. יצרו רוטינות קבועות שבהן אתם מחפשים את המשרות, יוצרים פניות, עוברים על הצעדים שיפורטו בהמשך ומודדים מה עובד לכם טוב יותר. נסו ללמוד מהדרך ולהשתפר תוך כדי תנועה.

2. השקיעו בנטוורקינג

50% מהתפקידים בשוק ההייטק מאוישים בעקבות המלצות, הפניות, חבר מביא חבר וכדומה. עובדה זו בלבד מספיקה כדי להמחיש כמה חשוב להשקיע בנטוורקינג, בדגש על נטוורקינג אותנטי ורגשי, כזה שגורם לאנשים באמת לרצות לסייע לכם.

אם תצליחו לייצר סביבכם נטוורקינג אפקטיבי תוכלו “להפעיל” אותו כדי לפתוח דלתות ולקבל לידים להזדמנויות, במיוחד במצבים בהם אתם לא עונים בול לדרישות המשרה (נחזור לזה בהמשך).

3. יצרו לעצמכם מיתוג אישי

המושג “מיתוג אישי” הפך להיות לבאזוורד לוהט, ובהיבט של ניהול קריירה הוא ממש הכרחי. המיתוג האישי שלכם הוא כרטיס הביקור הווירטואלי שלכם. מה יגידו עליכם כשאתם לא בחדר ומה הרושם שיקבלו לגביכם על סמך הנוכחות שלכם ברשת?

איך מייצרים מיתוג אישי נכון? קודם כל תתחילו להביא את עצמכם לידי ביטוי בדיגיטל, ברשתות החברתיות, בקהילות, שתפו תוכן מקצועי (מאמרים, טיפים, חדשות, שאלות לדיון וכו’) שיחזק את הפרסונה המקצועית שלכם וייתן למעסיקים פוטנציאליים מושג מי אתם ומהן היכולות שלכם.

הנוכחות שלכם ברשת צריכה להיות מתוחזקת באופן עקבי ולשדר משהו אותנטי. אל תנסו לייצר משהו שהוא לא אתם, כי המטרה היא לגרום לאנשים להתחבר אליכם באמת, גם לדמות המקצועית וגם לדמות האישית. מה תקבלו מזה? מלבד חיבורים מעניינים שיוכלו להוביל להזדמנויות בעתיד או לפתוח דלתות, תהיה לכם אפשרות לקבל פידבק שהידע המקצועי שלכם עזר לאנשים או הצליח לעורר בהם השראה. זה כמובן יחזק את הביטחון המקצועי שלכם ואת האמונה שלכם בעצמכם.

4. השקיעו בקורות חיים, הם כרטיס הביקור שלכם

כן, עדיין צריך לדעת לכתוב קורות חיים, הם עדיין כרטיס הביקור הכי טוב שלכם כשאתם מנסים להגיע למשרה שראיתם או למישהו מהחברה, ואתם צריכים לדעת לכתוב אותם נכון. ברוב החברות יש מערכות גיוס אוטומטיות שהן למעשה רובוט שסורק את קורות החיים, מפלטר אותם ונותן להן דירוג. כדי לקבל דירוג גבוה, שבצו בקורות החיים מילות מפתח ובאז וורדס רלוונטיות. אתם יכולים לקחת אותן מתיאור המשרה.

שימו לב שכשאתם שולחים קורות חיים למערכת גיוס אוטומטית טקסט מקדים יהיה מיותר, אבל אם אתם מעבירים אותם דרך מישהו מתוך החברה, רצוי וחשוב להוסיף טקסט מקדים – פיצ’ מחודד של כמה שורות שיעביר בצורה הכי טובה את הניסיון והיכולות שלכם.

5. יצרו פרופיל לינקדאין מנצח

בהייטק אם אין לכם פרופיל לינקדאין אתם כמעט לא קיימים, ומדובר בכלי חובה למחפשי עבודה בענף. הפרופיל חייב להיות כתוב לעילא ולעילא, באנגלית ולהכיל את כל מה שיגרום לכם לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש כשמחפשים מועמדים לתפקיד כזה או אחר.

לינקדאין הוא הזירה המרכזית לחיפוש טאלנטים בהייטק והד האנטרים ומנהלים מגייסים מכל חברות ההייטק פועלים שם כדי למצוא מועמדים. אבל הוא גם זירה מצוינת עבורכם לקבל מידע על חברות, משרות, לאתר אנשים ומנהלים בחברות שאתם רוצים לעבוד בהן, וכמובן לייצר פניות יזומות ולתחזק נטוורקינג משגשג. אל תהססו לקחת מקצוען שיעזור לכם לבנות פרופיל מנצח ויסייע לכם לדעת כיצד להתנהל ברשת התעסוקתית הגדולה בעולם.

6. חוק ה-70%

הגישה של “לירות לכל הכיוונים” לא תמיד עובדת כשמדובר במציאת עבודה. אל תגישו מועמדות למשרות שאתם לא עומדים בדרישות שלהן, זה רק יגרום לכם להיראות לא מקצועיים. אני מאמין בחוק ה-70%: אם אתם עונים על 70% מדרישות התפקיד – תגישו מועמדות; על 30% הנותרים תוכלו לרוב לגשר באמצעות נטוורקינג או מישהו מתוך החברה, מיתוג אישי ורושם מקצועי חיובי.

קרדיט תמונה Pixabay

7. אל תהיו חלק מהעדר

ראיתם את המשרה שאתם רוצים? אל תהיו כמו העדר שמסתפק בשליחת קורות חיים. היו אסרטיביים וקחו את זה כמה צעדים קדימה – בדקו מי פרסם את המשרה, מי במעגלים שלכם מחובר לחברה, ל-HR, למנהל בחברה, ובקשו מהם שינסו לייצר לכם שם הזדמנות, שיעבירו את קורות החיים שלכם בצורה אישית יותר ובצירוף המלצה.

אין לכם שום חיבור לחברה? אתרו את המגייסת או את המנהל בלינקדאין או במייל, נסחו פנייה מנומסת, אישית ותמציתית, אבל כזו שיזכרו לטובה. נכון, לא תמיד זה יצליח, אבל הסיכוי שלא תיעלמו בתוך העדר יעלה פלאים.

8. להתאמן ולהיעזר במומחים

איך ספורטאי מן השורה הופך להיות ספורטאי אולימפי? הוא מתאמן, רוכש כלים, משלים פערים, משפר ביצועים ולא מפסיק לעבוד. כחלק מההשקעה שלכם בסטארטאפ שהוא אתם, פנו ליועצי קריירה ומומחים כדי לשדרג את קורות החיים שלכם, לבנות את פרופיל הלינקדאין, לשפר את צורת הפנייה שלכם למשרות ואת הפיץ’ שלכם למגייסים, לאתר מקורות חיפוש רלוונטיים, ללמוד איך לייצר נטוורקינג אפקטיבי, להתכונן לראיונות פרונטליים ועוד.

זכרו שאף אחד לא נולד עם כל סט הכלים הזה ושיש אנשים מצוינים בחוץ שישמחו לעזור לכם לשפר את הביצועים שלכם.

9. פנו להתייעצות

אף אחד עוד לא שמע עליכם? כנסו לוובינרים וכנסים וירטואלים, קחו חלק פעיל בקהילות מקצועיות ונסו לייצר קשרים ושיחות עם האנשים שם. נסו לאתר מובילי דעת מקצועיים ופנו אליהם להתייעצות, בין שבאופן פרונטלי ובין שבהודעות אישיות בסושיאל. שאלו אותם שאלות וצרו חיבור, רוב האנשים ישמחו לעזור ולשתף בטיפים, וגם אם לא יוכלו להציע לכם משרה בעצמם, אולי הם יתרשמו מכם ויחברו אתכם למישהו אחר שכן.

10. אל “תתגלגלו”, אלא תבחרו ותנהלו

בסופו של דבר, מציאת עבודה היא ממש כמו מציאת זוגיות, צריך פחות להתעסק בחיפושים אחר “משרת החלומות” ולהתרכז בלמצוא את השידוך המתאים. כלומר, מקום עבודה נכון, כזה שישרת את הצרכים שלכם, שתוכלו להתפתח בו ולבוא לידי ביטוי ושהאווירה בו תגרום לכם להרגיש שהגעתם למקום הנכון עבורכם.

זכרו שכמו בכל סטארטאפ הדרך אל האקזיט לא תמיד קלה ויהיו בה גם כישלונות, מהמורות ורגעים בהם נדמה שכלום לא הולך. כאן ייכנסו לתמונה האמביציה ויכולת ההתמדה שלכם שיזכירו לכם לנשום עמוק ולא לוותר. זה ייקח זמן, זה ידרוש השקעה, אבל זו ההשקעה הכי חכמה שתוכלו לעשות בשביל עצמכם.

הכתבה בחסות Sqlink

קבוצת Sqlink מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה-IT. אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! בקבוצת SQLink מועסקים כ-2,500 עובדים והיא כוללת מגוון חברות מובילות בתחומן כגון: GotFriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, חברת Opisoft המתמחה בעולמות ה bi והאנליטיקה, חברת TVUNA - המתמחה בעולמות הדיגיטל וחממת חדשנות לסטארטאפים.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

הגב

8 תגובות על "איך להשקיע בסטארטאפ שנקרא ”אני” ולייצר לעצמכם הזדמנויות עבודה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

מאמר מצויין.
סנט קטן נוסף: השקיעו ביצירת פרויקטים אישיים שיקדמו אתכם מקצועית, יוכיחו שאתם בעלי תשוקה למקצוע שלכם ויחשפו אתכם – בין אם דרך פרויקטי קוד פתוח או דרך פרויקטים שיתווספו לקו״ח

Irit
Guest

רועי

תוכל לתת דוגמא לפרוייקט כזה שעשית

אירית, מייסדת מתחבטי מקצוע – קהילת חדשנות

נובאמת...
Guest

לקבל עצות מחברת אאוטסורס לגבי ניהול הקריירה שלכם זה לתת לחתול לשמור על השמנת :)

ASD
Guest

לא. זה כמו לתת לחברה העוסקת בייצוא של שמנת לשמור על השמנת.

צורי שדי
Guest

ציווי רבים של השורש צו”ר הוא צרו.
לכן סעיף 3 הוא צרו לעצמכם

משתמש אובונטו
Guest

מי שעובד בתחומי הפיתוח הנה טיפ מנצח: תלמדו באופן עצמאי את אחת מהסביבות הטכנולוגיות הפופולריות בתחום שלכם. העבודות כבר יזרמו מעצמם.

בהצלחה

כפיר
Guest

קשרים קשרים קשרים… זה מילת המפתח. אתם רוצים למצוא עבודה? תפעילו קשרים. רק ככה מוצאים עבודה טובה בזמנים כאלו שיש היצע של אנשים על כל תפקיד.
עזבו אתכם מכל העצות אחיתופל שפרסמו פה.. לקבל עצות מחברת השמה זה כמו להשתין נגד הרוח. שום דבר טוב לא יצא מזה. ותהיו בטוחים שכמו שאתם קוראים את זה גם המראיינים קוראים. הם לא מחפשים ניצוצות.. אתם לא מתקבלים פה לגוגל/אמאזון/פייסבוק.. אתם מחפשים עבודה שתכניס לכם משכורת טובה ותנאים נעים. תהיו עצמכם, תחייכו, תכנסו בהרגשה טובה ובסיום הראיון תודו על ההזדמנות. ובהצלחה.

ישראל
Guest

נקודה למחשבה:
למי המאמר הזה מיועד? נראה שלאנשים מתחת לגיל 40. נראה את כותבי המאמר עומדים במבחן הגיל שמחלקות ה-HR אוהבות לדבוק בו יותר ממה שיש להן אומץ להודות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: