כך תגדילו את כמות הלידים שלכם במספר צעדים פשוטים

אם אתם משתמשים במערכת CRM לניהול לקוחות, תוכלו לבנות בה לוחות בקרה ייעודיים שיתנו לכם מידע חשוב ויקר על מה שקורה אצלכם בעסק. מה למשל? הכנו לכם כמה רעיונות

 Westend61/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Westend61/ Getty Images Israel

מאת דולב אלוש, מנהלת שיווק Powerlink CRM 

כל בעל עסק קטן ובינוני, לא משנה כמה הוא מצליח או באיזה שלב הוא נמצא, מחפש דרכים נוספות להגדיל את כמות הלידים שלו. ואכן, יש מספר טריקים מעניינים במערכות ניהול לקוחות שיכולים לעזור, ואפילו לא מצריכים תוספת, גם לא מזערית, לתקציב הפרסום והשיווק שלכם. סקרנים? אנחנו פה כדי לגלות לכם הכל.

השלב הראשון בתהליך ייעול העבודה הוא להכניס לידים על בסיס מקורות ההגעה שלהם. מערכות CRM שונות מאפשרות לציין לגבי כל לקוח פוטנציאלי אם הגיע משיחה טלפונית, הניוזלטר החודשי מטעמכם, הרשמה באתר או קמפיין ממומן ברשתות החברתיות. כך, כל ליד מקבל זיהוי ייחודי.

בשלב השני יש לחלק את הלידים על פי איש המכירות המטפל בו, ופה אתם צריכים לבנות תוכנית שתתאים לעסק שלכם כדי לתת לכל לקוח את השירות שלו הוא מצפה. למשל, קהל לקוחות נאמן שמשלם סכום נכבד באופן קבוע מצפה ליחס מיוחד, ואנשי המכירות שמטפלים בקהל הזה צריכים להיות זמינים ולתת מענה מהיר. לעומת זאת, ללקוחות חדשים כדאי לצוות אנשי מכירות חריפים ומקצועיים כדי לסגור עסקה שתתאים לכל הצדדים ולגייס לעסק עוד לקוחות. מובן שיש להנחות את אנשי המכירות לטפל בליד על פי הסטטוס שלו, שהרי יש הבדל בין ליד שנמצא ב”קשר ראשוני” לבין ליד שכבר קיבל הצעת מחיר ופניו מועדות לכיוון סגירת עסקה.

לדעת באיזה עובד חשוב להשקיע

עכשיו, כשכל הנתונים הרלוונטיים קיימים ומתועדים, אפשר לבצע ניתוח גרפי של הנתונים באמצעות לוחות בקרה יעודיים שתבנו על פי הצרכים שלכם, כדי שתוכלו להבין בקלות רבה יותר מה נכון עבור העסק שלכם, מה פחות וכיצד ניתן להשתפר. מה למשל? לבדוק את הביצועים של אנשי מכירות ולעקוב בקלות אחר כמות הלידים שכל נציג יצר בכל משמרת וכמות העסקאות שנסגרו באותו היום; תוכלו ליצור ניתוח כדאיות של קמפיינים באמצעות יצירת אופטימיזציה של חלוקת ההוצאות על קמפיינים בצורה הנכונה ביותר, וכך להשקיע את תקציב הפרסום שלכם בצורה חכמה וממוקדת יותר. מדד כזה יכול גם להראות לכם שהגיע הזמן דווקא לפנות לרשתות החברתיות הגדולות או ליצור מודעות באמצעות Google Ads כדי להגיע לקהלים חדשים שעדיין לא שמעו עליכם.

בנוסף, ניתוח לידים על פי סטטוסים ונציג מכירות ייתן לכם אינדיקציה מצוינת לגבי אילו נציגים מבצעים את עבודתם בצורה הטובה ביותר, את מי צריך לתגמל ולמי צריך לתת עוד דחיפה קטנה על מנת שישתפר. למשל, את הנציגים שצריכים הדרכה נוספת תדעו לצוות לעובד מנוסה על מנת שילמדו כיצד לבצע שיחות או פגישות מכירה בצורה אופטימלית; או שתחליטו אולי לצייד אותם בתסריטי שיחות מכירה מוכנים מראש לכל תרחיש שהוכחו כמוצלחים. ברגע שעובדים אלו יעבדו בצורה נכונה יותר ויבצעו Follow up אחר הלקוח בצורה אופטימלית, כמות הלידים תגדל וכתוצאה מכך גם כמות הלקוחות שיהיו מעוניינים לקבל מכם שירות.

אם יש לכם האפשרות להתממשק למרכזיית ענן ולבצע את שיחות המכירה דרך מרכזייה, תוכלו לנתח גם השיחות הנכנסות והיוצאות שלכם. איך זה קורה? גם פה תוכלו לנתח את הנתונים הנשמרים ולצפות בכמות השיחות הנכנסות והיוצאות שלכם פר יום/שבוע/חודש; באורך השיחות (לא תרצו שנציג “יבזבז” 40 דקות על שיחה שבסופה הלקוח לא רכש ואף לא מעוניין לרכוש את שירותכם ); ואפילו לנתח את כמות השיחות שלא קיבלו מענה. במקרה שתראו כי יום אחרי יום יש כמות נכבדת של שיחות שלא נענו, תבינו שכנראה הגיע הזמן להוסיף נציגים למוקד המכירות שלכם או לתדרך את הנציגים כיצד ניתן לקצר את זמני השיחה ולתעל את השיחות לסגירת עסקה בצורה מהירה יותר.

דרך נוספת להעלאת כמות הלידים היא יצירת דפי נחיתה אטרקטיביים מבחינה עיצובית, שבהם מילות מפתח מוכוונות לנתח השוק אליו אתם מכוונים, אך הביאו בחשבון שמומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע מומחה בבניית דפי נחיתה. למעשה, כל אופטימיזציה של האתר תשפר את ה-SEO ותוכל להגדיל את כמות הלידים שמגיעים אליכם; סידור פסקאות, התאמת תגיות, פוטר משופר ותכנים רלוונטיים הם רק חלק מהפעולות שאתם יכולים לבצע כדי להפוך את האתר שלכם למושך יותר.

אופציה אפשרית נוספת, אך קצת מסוכנת, היא רכישת לידים. יש המון ספקים שמבצעים ניתוח וגזירת דוחות של לידים המתאימים לקהל אותו העסק מחפש ויוצרים רשימות מפולחות לרכישה. בעל עסק שלא רוצה לקחת סיכון כספי על עלויות שיווק העסק יכול לנסות לעבוד במודל של תשלום פר ליד, בו הוא יודע בוודאות כמה יעלה לו להביא פנייה של לקוח פוטנציאלי. סגירת הליד תלויה במספר פרמטרים כמו מחיר המוצר, מוניטין העסק ויכולות מכירה של מי שחוזר ללקוח, ולכן לא מדובר במהלך שמתאים לכל עסק. מי שכן בוחר ללכת בדרך הזו כדאי שיוודא שהוא מקבל שירות מספק מקצועי שמוכר לידים איכותיים.

בשורה התחתונה, עבודה מסודרת עם מערכת ה-CRM שלכם יכולה להניב עשרות מדדים שונים, כל אחד מהם יעזור לכם להיות בבקרה על כל אספקט בעסק שלכם בנוגע למכירות, הלידים והלקוחות שלכם וכך להיות מסוגלים להגיע להחלטות הנכונות בזמן, וכן להתכונן למהלכים גדולים מראש.

הכתבה בחסות PowerLink

PowerLink היא תוכנה ישראלית העוזרת ליותר מאלף עסקים קטנים לנהל את הלקוחות והמכירות שלהם בענן. המערכת מאפשרת לבצע תהליכי מכירה מורכבים ויעילים הכוללים בקרה ושליטה על מסע הרכישה של הלקוח - מליד חדש ועד לקוח חוזר ומרוצה. בנוסף, מאפשרת זמינות בכל מקום ומספקת פתרונות בענן לתהליכי התממשקות, שירות, פיננסי, אנליטיקס ושיווק. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "כך תגדילו את כמות הלידים שלכם במספר צעדים פשוטים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלי
Guest

חשבתי : “כך תגדילו את כמות הילדים שלכם במספר צעדים פשוטים…”

Some2
Guest

חחח באתי להגיב את זה…

איתן ארבל
Guest

זאת כבר “הכתבה” השלישית שאני קורא כאן ברצף שהיא בעצם פרסומת אחת גדולה.
מה? נגמר על מה לכתוב בעולם המחשבים…?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: