לא האמנו כמה השפעה תהיה ל-Quality Week על המפתחים שלנו

צוותי פיתוח בחברות רבות לא יודעים אילו בעיות הם פותרים ומהו הצורך העסקי. פה נכנס לתמונה ה-Quality Week – וכך תוכלו ליישם אותו גם אצלכם

בשבוע הזה למדנו לעבוד יחד ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר (צילום: Dreamstime)

מאת גיא מחלב, Director of R&D Platform בריסקיפייד

כמהנדסים, אנחנו נמשכים באופן טבעי לטכנולוגיה עצמה ומתמקדים בלענות על השאלה "איך עושים את זה". הבעיה היא שאנחנו נוטים לשכוח למה אנחנו עושים את זה – כלומר, איזו בעיה הפעולות שלנו אמורות לפתור. לא פעם קורה שמפתחים בכלל לא יודעים להסתכל על התמונה המלאה ולהבין את הצורך העסקי.

הבנה של הצורך העסקי חשובה ואף הכרחית. ברגע שהעובדים מבינים לעומק את הדרך לקבלת ההחלטות, ביצוע פעולות ותכנון קדימה, הם מרגישים מחוברים יותר לחברה ולמוצר – דבר קטן שיכול לעשות שינוי גדול. זה מגדיל את תחושת המחוברות לארגון, עוזר לשימור עובדים וגם תורם להם בתהליך הפיתוח עצמו.

היכולת להפוך את העובדים לשותפים פעילים בקבלת החלטות היא אחד האתגרים החשובים שעומדים בפני מנהלים ומנהלות. החלטתי שהגיע הזמן לשקף את ה"למה" לעובדות ולעובדים במחלקת הפיתוח בארגון שלי, לעזור להם להבין את הבעיה ולרתום אותם למציאת פתרון אפשרי.

מה זה Quality Week?

Quality Week הוא שבוע שבו כל מחלקת הפיתוח עובדת יחד על בעיה אחת מוגדרת ובוחנת דרכים לפתור אותה. זוהי שיטה שמיושמת בארגונים שונים ברחבי העולם, ומטרתה לשפר ולייעל את תהליכי העבודה. בשבוע הזה למדנו לעבוד יחד ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר, תוך הבנה של הצורך העסקי. הנה התובנות שלנו מהחוויה, כדי שתוכלו ליישם את השיטה גם אצלכם.

מתחילים את התהליך באיתור הבעיה. צריך לפרק אותה לגורמים, להגדיר אותה ולהבין איך היא יכולה להשפיע על הצד העסקי של החברה. לעתים, ככל שתפרקו את הבעיה לגורמים, תבינו שצוות אחד לא יכול לפתור אותה – ואפילו לא קבוצה אחת במחלקה ספציפית (לדוגמה, מחלקת הפיתוח). במקרים האלה מדובר בבעיה חוצת מחלקות בתוך הארגון. כזו הייתה הבעיה המרכזית שהגדרנו: Cost Optimization – ייעול עלויות שירותי הענן השונים.

בשלב הבא אתרו את ה-Main stakeholders והתקדמו איתם להנעת הפרויקט, שלרוב יהיה מורכב מאוסף גדול של משימות ותאריכי יעד. במסגרת ההכנה המקדימה אצלנו, כל צוות הכין את המשימות הפרטניות שנגזרו ממשימות-העל, כולל תאריכי יעד.

כדי שהפרויקט יוכל להתקדם ביעילות ובקצב הרצוי, הקימו טסק פורס ייעודי לקידומו והכנתו מול כל מחלקה רלוונטית. כחלק מההכנות ל-Quality Week, הקמנו צוות של עובדות ועובדים מקבוצות טכנולוגיה מגוונות ובעלי ניסיון שונה. בזכות המנעד הרחב של תחומי ההתמחות שלהם, הקבוצה פתרה בעיות רבות שככל הנראה לא היו אפשרויות לפיצוח ברמה הצוותית הרגילה.

באמצעות פגישות שבועיות, הטסק פורס יכול להכין את הארגון לשבוע הממוקד, שבו המטרה היא לתת בוסט משמעותי לקידום של התכנים, המשימות, בניית הכלים וכל מה שקשור לנושא המרכזי שתבחרו. ההיערכות היא קריטית לשבוע אפקטיבי ופרודקטיבי, שבו העובדות והעובדים ייקחו חלק בפתרון וישפיעו מבפנים.

טיפ נוסף: כדי שהשבוע יעבור בצורה הטובה ביותר, הריצו פיילוט עם צוותים נבחרים כדי לוודא שהמתודולוגיה שבניתם תהיה יעילה וניתנת לשימוש בצורה הטובה ביותר, ושהכלים שאתם מספקים נותנים את האפקט הרצוי.

אימפקט תוך ימים ספורים

לפני תחילת השבוע הצגנו לעובדות ועובדי המחלקה את המשימה העתידית והסברנו להם את המטרות והחשיבות של הפרויקט. המטרה, כמובן, הייתה להחדיר בהם מוטיבציה ולחזק את הרצון לקחת חלק במשימה עוד לפני שהפרויקט מתחיל.

את השבוע עצמו התחלנו בכינוס של כל עובדות ועובדי המחלקה. שיקפנו להם את הבעיה תוך הסבר על פעילות השבוע ומה מצופה מהם – שקיפות מלאה נותנת לעובדים תחושת שייכות ותרתום אותם למשימה. בנוסף לכינוס הראשון, כדאי לקיים כינוסים באמצע ובסוף השבוע כדי לעדכן את העובדות והעובדים בהתקדמות. כך תהפכו אותם לשותפים מהרגע הראשון, מה שישפיע באופן ישיר על המוטיבציה שלהם לקדם משימות.

בשבוע הזה לקחנו את כל צוותי הפיתוח ועבדנו ביחד על בעיה אחת. זה מגבש, רותם לארגון ומחבר לפתרון הבעיה. זה גם הוכיח לנו שבזמן קצר – שבוע בלבד – אפשר להגיע לתוצאות מדהימות, שבשגרה היה לוקח לנו תקופה ארוכה להגיע אליהן.

צוותי הדבאופס שלנו ליוו את התהליך עם כל צוותי הפיתוח ונתנו להם מענה מהיר לכל בעיה שעלתה, ובכך הצלחנו להימנע מתהליך תקשורת ארוך ומסורבל. תוך ימים ספורים ראינו את האימפקט והשינוי שציפינו לו, מה שגרם לתחושת מסוגלות אצל העובדות והעובדים.

זו לא תחושה זרה להם – רובם חווים הצלחות יומיומיות כאשר הם כותבים קוד ומצליחים לפתור באגים. אבל בפרויקט הזה הם לקחו חלק בפעולות שמאחורי הקלעים – בתשתיות ובנושאים שהם לא נחשפים אליהם בעבודה השוטפת.

מעבר לכך שהפרויקט הניב תוצאות והצלחנו לצמצם עלויות בזמן קצר, ההצלחה הגדולה ביותר הייתה היכולת שלנו לרתום את העובדים למשימה רוחבית בעלת משמעות עסקית גדולה לחברה. לאחר שהעובדים נחשפו לצורך העסקי, הם יכלו להכניס אותו למכלול השיקולים בעת פיתוח מוצרים חדשים, פיצ'רים ועוד, וכך להבין גם איך הדברים מתממשקים יחדיו ומה הם ה-tradeoffs האפשריים והנכונים.

מאותו רגע, מפתח שעבד על מוצר או פיצ'ר הסתכל עליו מנקודת מבט אחרת עם הבנה וראייה קדימה על היתרונות וההשלכות – לדוגמה, אם פיתוח פיצ'ר מסוים יעלה את העלויות ולא יוריד אותן. בצורה הזאת, למפתח יש את ההבנה והאפשרות לשקף לפרודקט את דעותיו לגבי ההחלטות והמשמעויות שלהן.

תנו לעובדים ולעובדות אחריות מלאה על האזור שלהם – היכולת לשקף את המצב ולתת להם את האחריות המלאה בעולם שלהם תעשה את כל ההבדל.

הכתבה בחסות Riskified

ריסקיפייד (Riskified) מאפשרת לעסקים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם בתחום הסחר האלקטרוני על ידי הפיכתו לבטוח, נגיש ומהיר. הפלטפורמה פורצת הגבולות של החברה מאפשרת לסוחרים מקוונים לבנות קשרי אמון ארוכי טווח עם הצרכנים שלהם. אנחנו ב- Riskified Technology משלבים בין פיתוח מוצרים לבין הפיתוח האישי והמקצועי שלנו ומאמינים בעצמאות ובעלות מקצה לקצה על המוצרים שלנו . בעזרת השימוש בכמויות דאטה רבות, אלגוריתמים של Machine Learning וניתוחים התנהגותיים, אנו מזהים עסקאות לגיטימיות ומביאים ערך ללקוחות שלנו. אנחנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות (Scala, Kafka, Spark, Elasticsearch, Airflow), בונים אפליקציות לסוחרים שלנו (React, Angular, Node. js) ונעזרים בתשתיות שתומכות בצמיחה המהירה שלנו (Microservices, Kubernetes, Istio, ArgoCD).
מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו ולקרוא עוד בבלוג שלנו.



כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "לא האמנו כמה השפעה תהיה ל-Quality Week על המפתחים שלנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
זובי
Guest

ריסקיפייד אחלה חברה ואחלה א.נשים

מפתח בכיר
Guest

הרבה יותר פשוט שיש פרודקט מנג'ר בצוות וכך על כל משימה מקבלים את הפן העסקי ולמה צריך את זה

אלעד
Guest

כתבה נחמדה, אבל זה רק אני שחושב שהצורך ב-Quality Week מכסה על בעיה אחרת בתהליך התכנון השוטף ובתעדופים?

קטונתי, אבל אם מפתחים לא מבינים את התמונה הגדולה והצורך העסקי יש צורך בפתרון תרבותי בתהליכי העבודה לא בבליץ של שבוע.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: