הצצה: איך ענקיות הטכנולוגיה מושכות אליהן עובדים?

שוק העבודה המשתנה הביא חברות רבות לנקוט צעדים יצירתיים ויוצאי דופן כדי להצליח למשוך את המועמדים הטובים ביותר. מה עשתה פייסבוק, איזה כלי פיתחה רשת המלונות מריוט וכמה חסכו ביוטפו על מאמצי גיוס?

 Bloomberg/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Bloomberg/ Getty Images Israel

מאת רז מצנע, בעלים של חברת הייעוץ למיתוג מעסיק Attract & Retain

עולם התעסוקה משתנה, התחרות על עובדים רק הולכת וגוברת וחברות כיום מאמצות גישה שיווקית לגיוס עובדים, על מנת למשוך את תשומת הלב ולייצר עניין ושיח. אילו מהלכים הצליחו בגדול ומה עושות חברות בארגונים גדולים ומוכרים על מנת לגייס מועמדים מעולים? איגדנו עבורכם את המהלכים של צה”ל, פייסבוק, ג’נרל אלקטריק וחברות אחרות, כדי שתוכלו ללמוד מהגדולות וליישם בעצמכם.

פייסבוק

אפילו פייסבוק הגדולה והנחשקת יודעת שהיא לא יכולה לנוח על שמריה ולקוות שהעובדים הנכונים יגיעו אליה רק בגלל מי שהיא. כמובן שהמקום הטבעי עבורה לקדם את הזדמנויות התעסוקה בה היא בפיד הפייסבוק, ואכן שם היא מעלה סיפורי עובדים מתוך תפקידם: איך זה להיות מהנדסת בפייסבוק, מה האתגר של מנהל המוצר בחברה ואיך היא עדיין מרגישה ממש כמו סטארטאפ בעיניו של מהנדס. כל כתבה כזו היא גם מעין עמוד נחיתה, ובסוף כל סיפור יש הפניות למשרות בתחום המדובר בכל העולם.


<<<רוצים להיות יצירתיים בהליך הגיוס? כנסו ל-Geektime Insider

ג’נרל אלקטריק

החברה התאגידית מהמובילות בעולם ניסתה למצוא פתרון יצירתי לגיוס עובדים מתאימים. בדרך אינטראקטיבית ומעניינת היא יצרה שאלון בסגנון “בחן את עצמך”, שבסופו ניתן להבין איזה סוג של משרות יכולות להתאים לממלא השאלון, וכבונוס גם להיחשף למשרות פתוחות רלוונטיות בחברה וכמובן להגיש להן מועמדות. כך הם מקווים למשוך תשומת לב ולאסוף לידים רלוונטיים.

Marriott

למריוט, רשת המלונות העולמית, יש דף פייסבוק ייעודי לקריירה בחברה, אבל זה לא הספיק מבחינתם והם השיקו צ’טבוט ייעודי לחיפוש עבודה דרך המסנג’ר. מטרת הצ’ט: מציאת מועמדים לתפקידים רלוונטיים בחברה והצגת הזדמנויות עבודה.

Yotpo

יוטפו הישראלית הייתה צריכה למצוא דרך יצירתית לגייס עובדים חדשים בכמות גדולה. הם ידעו שתקציב גבוה מתבזבז על חברות כח אדם, ולכן החליטו שהפעם הפוקוס צריך להיות על גיוס דרך העובדים הקיימים בחברה.

הם יצרו משחק בינגו חווייתי לעובדים עם מגוון משימות HR: הבאת מועמדים לגיוס (=קורות חיים), שיתוף משרות ברשתות החברתיות, כמות גבוהה של לייקים למשרות שפורסמו בסושיאל ועוד. על לוח המשחק היו תמונות האנשים שעובדים בחברה, כך שעל הדרך גם נוצר גיבוש לעובדים הקיימים וחיבור שלהם לסיפור המרכזי. כמובן שלכל אורך הדרך חולקו פרסים, והפרס הגדול הוא טיול באירופה.

התוצאות היו יוצאות דופן: תוך 3 ימים קיבלו בחברה יותר מ-50 קורות חיים, בתום חודש ההשתתפות במשחק ה-Employee Recruiting Engagement קפצה ליותר מ-250% וגם כמות הביקורים באתר וערוצי הסושיאל זינקה מ-1,500 ביקורים בשבוע ל-5,000. והכי הכי חשוב – הועסקו 16 עובדים חדשים.

בסך הכל יוטפו חסכה במהלך הזה כ-70,000 דולר במאמצי הגיוס.

Citadel

חברת ההשקעות הפיננסיות Citadel החליטה להפוך את משימת הגיוס שלה לאתגר, ובמקום לבקש קורות חיים ולהסתפק בראיון עבודה רגיל קיימה יום “אודישן” מרוכז שנקרא The data open.

ביום הזה ניתנים למשתתפים אתגרי דאטה, שאותם יש לפתור בצוותים או עצמאית, ובהתאם לתוצאות נבחרים המועמדים. כמובן שיש פרסים שווים, ועל הדרך אפשר להתרשם ממגוון המועמדים שהגיעו ומהכישורים שלהם.

צה”ל

מה לצה”ל ולחברות טכנולוגיה וסטארטפים חדשניים? הארגון, שיכול להיתפס כמיושן וכבד, יוצא עם פרויקט ייחודי ורחב היקף של סרטוני יוטיוב, ובהם כל הסיפורים של בעלי התפקידים ביחידות השונות במטרה לגייס צעירים ליחידות הפחות מוכרות ואטרקטיביות. מדהים לראות איך הצבא נפתח ומאמץ כלי תקשורת חדשים על מנת להיות בקשר עם קהל היעד.

טיים אאוט ניו יורק

טיים אאוט ניו יורק פרסמו בטעות תיאור משרה עם כל הסיפור מאחורי הקלעים: שעות העבודה המרובות, השכר הנמוך, הלחץ ובכלל. הרשת געשה לנוכח המשרה המיוחדת וקיבלה באזז תקשורתי גבוה, אז אולי אחרי הכל זאת לא כזאת טעות נוראית.

 

הכתבה בחסות כנס קהילת הגיוס

האם אתם מוכנים לאתגרי גיוס עובדים של 2018?
אנחנו מזמינים אתכם לעצור את המירוץ ליום אחד ולהגיע לכנס מקצועי, איכותי, קצבי ומרתק - ולראות מה חברות עושות עכשיו על מנת לאתר, למשוך ולגייס עובדים
SimilarWeb, GETT, Google, Facebook, SISENSE, Palo Alto Networks, ORACLE, Kaltura, Yotpo, Verint וחברות רבות אחרות יציגו מקרי בוחן לגיוס איכותי יותר בסביבה סופר תחרותית. כנס קהילת הגיוס הוא הגדול והמקצועי לכל מי שגיוס עובדים נמצא באג'נדה שלו

לצפייה במרצים ובתוכנית הכנס לחצו כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: