הכל מתחיל ומסתכם בשורת הנושא של המייל – כך עושים זאת נכון בניוזלטר

המייל המושקע שלכם לא שווה כלום אם שורת הנושא לא מזמינה מספיק. איך עושים זאת נכון ומקפיצים את אחוזי הקריאה של הקמפיין הבא שלכם?

shutterstock mail

הפוסט נכתב על ידי רון רבינוביץ’, מנהל שיווק באקטיב טרייל.

אחרי שבניתם ניוזלטר יפהפה, מעוצב ובעל תוכן ראוי לקוראים שלכם, כעת כל שצריך לעשות הוא לגרום להם להיכנס לאימייל שנשלח. משימה פשוטה? לא ממש.

בסקר שנערך בארה”ב בתחילת השנה בקרב עשרות אלפי בני אדם, 52% מהם טענו שהמניע לפתיחת או אי פתיחת האימייל שקיבלו תלוי בשורת הנושא. במילים אחרות, אם לא תשקיעו קצת מחשבה בשורה הקטנה הזו, אתם עלולים לפספס כמחצית מהקוראים שלכם.

בתור אנשי שיווק, הציפייה היא שהדיוור שלכם יהיה אפקטיבי ולכן שורת הנושא צריכה ליצור סקרנות וציפייה אצל המקבל ומצד שני, רצוי להיזהר שהיא לא תהיה שיווקית מדי.

אין שורת נושא מושלמת – אבל תמיד אפשר להשתפר

ישנה חוקיות מסוימת לגבי שורת הנושא, ניתן לדלות נתונים על אורך השורה האופטימלי או אפילו לחפש מילות מפתח טובות, אבל בשורה התחתונה – לעתים האינטואיציה עדיפה על פני ניסיון רובוטי לחקות אחרים.

יש להתחשב גם בעובדה שקהילת הגולשים אינה הומוגנית. לדוגמה, יש הבדל גדול בין אתר השולח רשימת תפוצה בנושא תחזוקת גינות פרטיות ומיועד לחתך מסוים מאוד באוכלוסיה לבין אתר השולח רשימות תפוצה בנושא קופונים, ומתמקד בדרך כלל באזור גיאוגראפי כלשהו או קטגוריות כלליות הרבה יותר.

למרות שאין, כאמור, נוסחה אחת שמתאימה לכולם, בהחלט יש מספר עקרונות חשובים שכדאי לאמץ בכל הקשור לניסוח נכון של שורת נושא באימייל. העקרונות הללו מתבססים ברובם על לוגיקה פשוטה, אך אולי דווקא מכיוון שאנחנו מנסים לעתים להתחכם יתר על המידה, אנחנו לא פעם מפספסים אותם.

השאירו את המסתורין בבית

הפתעות הן דבר נחמד, אבל לא בכל מצב ובוודאי לא בזמן שהגולש המסכן רק מנסה לנקות את תיבת הדואר שלו במהירות. לכן צריך שיהיה ברור כבר משורת הנושא במה עוסקת ההודעה.

חשוב להדגיש שיש הבדל בין שורת נושא עמומה לבין שורת נושא מפולפלת, שעדיין אפשר לקבל ממנה רמז עבה לגבי מהות ההודעה. למשל, שורה כמו “ההודעה הזו תשנה את חייך” היא לא ברורה ואפילו מתנשאת, לעומת שורת נושא כמו “כיצד להקים עסק עצמאי בחמישה צעדים פשוטים”, כותרת שמניחה את כל הקלפים על השולחן, אך עדיין מסקרנת מספיק.

השתמשו במונחים שקל לתייג

המשתמש הממוצע כיום מתוחכם יותר, וממש כמו שאתם מעוניינים לשלוח דיוור אלקטרוני מפולח מראש, כך גם הלקוח שלכם מעוניין לתייג את ההודעות השונות בקלות (ב-Gmail לדוגמה, נוספו לאחרונה תיוגים אוטומטיים על סמך מספר קטגוריות קבועות מראש).

איך תעשו זאת? ניתן להשתמש במושג כללי מאוד בצורת יחיד וללא הטיות, כמו “מבצע”, “הנחה”, “מידע שחשוב לדעת” ודומיהם. כך יהיה קל למשתמש לחפש את ההודעה, אפילו אם לא תייג אותה קודם לכן.

דרבנו את הלקוח לפעולה באמצעות שורת הנושא

כל מי שבנה אי פעם עמודי נחיתה מכיר את מושג הקריאה לפעולה, אותו כפתור או משפט מסכם שמדרבן את הגולש לבצע אינטראקציה עם הדף, כמו למשל לחיצה על כפתור “שלח”.

לכן, חשוב מאוד שהלקוח יידע מראש מדוע כדאי לו לקרוא את ההודעה ומה הוא יכול לקבל ממנה, בין אם מדובר בקופון למימוש מיידי או מבצע לארבעה ימים בלבד באתר שלכם. עם זאת, שימוש בסימני קריאה ומילים מתלהמות מדי (“מהר”, “דחוף”, “רק היום”) יכול לגרום לרוב הקוראים לתחושה של אי-נוחות, מה גם שיש סיכוי גבוה יותר שההודעה תזוהה בתור ספאם.

הזדהו וצרו הזדהות

ברוב תוכנות הדיוור האלקטרוני, הדבר השני שהלקוח רואה לצד שורת הנושא הוא מי שלח לו את ההודעה. ברגע שתצרו אמון אצל הלקוח, שמכם בשורת הנושא יעורר קונוטציה חיובית ויעודד את פתיחת האימייל.

זכרו, אין דבר כזה שורת נושא מושלמת, ולמרות שבמקרים רבים כתיבתה היא פעולה שמבוצעת על אוטומט, שווה להתעכב עליה כדי למקסם את תוצאות הקמפיין שלנו. דעו את קהל הקוראים שלכם, שימו את עצמכם במושבם. ככל שתכירו אותם טוב יותר, תוכלו לדבר בשפתם ולהניע אותם לפעולה.

קרדיט תמונה: e-mail subject via shutterstock

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה והמובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני. אקטיב טרייל מציעה מענה One Stop Shop ללקוחות גדולים וקטנים כאחד, הכולל מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, שירותי שליחת הודעות סמס, מערכת לבניית דפי נחיתה, פרסום סקרים ברשת ועוד מגוון שירותים שיעזרו להזניק את תוצאות העסק שלכם. עם רמת עבירות גבוהה במיוחד, שירות ותמיכה מקצועיים ומגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בענפי המסחר האלקטרוני, הקמעונאות, העיתונות, המדיה, התיירות, התוכנה, האופנה והפיננסיים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "הכל מתחיל ומסתכם בשורת הנושא של המייל – כך עושים זאת נכון בניוזלטר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ארהלה
Guest

מביך. ניחא שזו כתבה ממומנת, אבל נראה שה’מומחה’ הגדול אינו מתמצא הרבה בתחום.
להשתמש במונחים כמו ‘מבצעים’ ו’הנחות’ בכותרת? למה לא פשוט לרשום שזה אמור להגיע לספאם וזהו?

אבי
Guest

ל-1: אני מסכים אתך חלקית. אני מסכים שזה ברור שזו כתבה ממומנת, אבל לגבי מה שאתה רושם על מבצעים והנחות, אני עושה את זה כבר שנים (הניוזלטר שאני מוציא מציע מבצעים והנחות בחנות שלי) וזה ממש לא הולך לספאם. זה מגיע לחלק של ה”פרומושן” או לתיבת הדואר.

מעיין
Guest

דווקא מאמר מאוד מעניין. תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: