כיצד תכבשו את האפסטור הישראלי?

לאפסטור הישראלי יש את המאפיינים הייחודים לו ואם תכירו אותו לעמוק, תדעו גם איך לקדם את האפליקציה שלכם ישירות למקומות הראשונים בדירוג. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לכבוש את הפסגה

top

הפוסט נכתב על ידי דוד וטין, יזם וסמנכ״ל השיווק בחברת Ototo, לשעבר NetBus.

כולנו רוצים ״להצליח בגדול״, זו כבר לא רק אמירה, בשבילי זו דרך חיים. אבל איך עושים את זה עם אפליקציית אייפון? 
איך לעזאזל מגיעים ל-TOP 10 באפסטור ולמה זה בכלל חשוב לי?

האפסטור מורכבת מהמון אלגוריתמים שמחשבים את מיקומה של אפליקצייה בודדת לעומת אחרות. באפסטור הישראלי יש מעל ל-1,000,000 אפליקציות שמנסות ״להידחף״ לעשירייה הראשונה. אז איך עושים את זה? איך ״גוברים״ על כל האפליקציות המתחרות? ואיך כנגד הסיכויים הקלושים משתלשלים ל-TOP 10?

לפני שאסביר את השיטות לשיווק נכון באפסטור, יש להבין קודם איך
 חנות האפליקציות של אפל עובדת ומה אפשרה ללמוד מזה.
בפוסט זה אתייחס לאפסטור הישראלי, אך העקרונות הן אותן עקרונות לכל חנויות
 האפסטור בעולם (רק ביחסים ובמימדים שונים).

הגורמים המשפיעים על מיקום האפליקציה באפסטור

מספר הורדות: 
ככל שיש יותר הורדות בזמן נתון, כך מיקום האפליקציה בחנות עולה. בישראל צריך יותר מ-4,000 הורדות בממוצע ליום כדי להגיע לעשירייה הראשונה. לצורך השוואה, באפסטור האמריקאי צריך יותר מ-80,000 הורדות ביום כדי להשתלב בעשירייה.

ותק: 
ככל שהאפליקציה ותיקה יותר בחנות, כך יותר קשה לה לעלות במיקומה בחנות. אפליקציה חדשה לעומת זאת מקבלת סוג של ״ראשוניות״ ויותר קל לה לטפס במיקום. 
(אפליקציה חדשה באפסטור הישראלי צריכה בממוצע 3,000 הורדות ביום כדי להשתלב בעשירייה).

דירוגים ושימוש: קיימת חשיבות מסויימת לדירוגים (כוכבים) שהאפליקציה מקבלת וכמובן לכמות
 השימוש באפליקציה. יש לציין כי חשיבות גורמים אלו לא כל כך ידועה אך היא
 בהחלט משפיעה.

לאחר שהבנו את עקרונות אלגוריתם האפסטור, נרצה ״לפצח״ אותו.
 העיקרון החשוב ביותר עליו ארחיב הינו גם העיקרון החשוב ביותר: כמות ההורדות.

שיווק נכון באפסטור

ראשית נתייחס לתוכן שרושמים בהעלאת האפליקציה לחנות:

  • כותרת: 
הכותרת צריכה להיות קצרה וברורה, עדיף להשתמש במילים מוכרות שיכולות לעזור בקידום מילות החיפוש במנוע האפסטור. לדוגמא: ״NetBus, ותדע מתי האוטובוס מגיע״. בשם האפליקציה כתוב BUS ואוטובוס, מילים אלו פופולריות ומוכרות, וסביר להניח שאנשים יחפשו אותן בחנות האפליקציות.
  • תוכן: 
המשפט הראשון בתוכן צריך למשוך את תשומת הלב של הקורא, זהו המשפט שאם יצליח למשוך את הקורא, הוא ירצה להמשיך ולקרוא ואולי אף להוריד את האפליקציה. לדוגמא: מאחרים לאוטובוסים? האוטובוסים מאחרים לכם? מעכשיו לא… המשך התוכן צריך לתאר את האפליקציה באופן מלא, אך עדין לשמור על ״טיזר״ שיגרום לקורא לרצות להוריד את האפליקציה בסוף התהליך.

זמן השקת האפליקציה: 
עשו מחקר ובדקו מתי הכי נכון לכם להשיק את האפליקציה. בדקו באיזה יום הכי מורידים, האם חל חג/ שבת על יום זה (יכול להשפיע לחיוב ולהיפך.. תלוי באפליקציה), האם יש ״באז״ על אפליקציות אחרות בתקופה זו ואולי כדאי להמתין עד שיחלוף? עשו מחקר נכון ויעיל, קיימת חשיבות רבה לתזמון.

שיווק ישיר עם פרסומות פייסבוק:
 פייסבוק השיקו לפני מספר חודשים פרסומות שמתאימות במיוחד לאפליקציות ומופיעות במסכי הסמארטפונים שלכם כל הזמן : Install Now.

השתמשו בפרסומות אלו כדי להגביר את כמות ההורדות שלכם באפליקציה ביום ספציפי. לדוגמא, אם נרצה ביום ספציפי 4,000 הורדות מפייסבוק, 
נגדיר Daily Budget של 1,000$. פייסבוק ידאגו ״לבזבז״ לכם את הכסף ולהביא איתו כמות הורדות נכבדת, כמובן ביחס המרה ישיר לאיכות הפרסומת שלכם. ממוצע ההמרה של פייסבוק בישראל הוא 1$=3 הורדות. כמובן שניתן להגיע להרבה יותר מזה.

כתבות: 
כאן אני אענה לכם על השאלה למה זה טוב להיות ב-TOP 10?! אם האפליקציה שלכם נמצאת ב-TOP 10 זמן מה, יתחילו לכתוב עליכם ועל האפליקציה מבלי לדבר איתכם בכלל. בין אם תרצו בכך ובין אם לא, יש המון כתבי תוכן ובלוגרים באינטרנט שצמאים לכתוב כתבות וסיקורים על ״האפליקציה הבאה״. המקום הנכון ביותר בשבילם לחפש ולהמר על ״האפליקציה הבאה״ הוא כמובן באפסטור, כמובן שיותר קל ומושך לכתוב על המקומות הראשונים. כתבות אלו יעניקו לאפליקציה שלכם עוד ועוד הורדות ויימשכו את תשומת הלב של כתבים אחרים שירצו גם הם לכתוב על האפליקציה שלכם.

לסיכום

ככל שיהיו לכם יותר הורדות כך תעלו במיקום באפסטור, וככל שתשארו יותר זמן 
ב-TOP 10 באפסטור כך יהיו לכם יותר הורדות: ״מעגל קסמים״.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "כיצד תכבשו את האפסטור הישראלי?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אביבית
Guest

המון זמן חיכיתי למדריך שיסביר על קידום אפליקציות באפסטור של אפל.. שאפו

שלום אוזן
Guest

מלך.

אין
Guest

והכי חשוב אל תשכחו ביום ההשקה של האפליקציה לשכור מדרגים שידרגו את האפליקציות המתחרות שקיימות כבר בשוק ושידאגו לתת להן רק כוכב אחד.

זה מוכר הכי טוב

חיים
Guest

כתבה מעניינת ומעולה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: