מעבר לגוגל ולינקדאין: איך מאתרים מידע חיוני על לקוחות ומתחרים

5 טכניקות שיעזרו לכם לקבל מידע על המתחרים שלכם וללמוד את השוק שאתם נמצאים בו באופן טוב הרבה יותר טוב.

shutterstock search

הפוסט נכתב ע”י גל הר צבי, מנכ”ל Unomy ושותף ב-Valueshine Ventures.

כמעט כולנו מחפשים מידע על חברות באופן יום יומי. מידע על לקוחות, על שותפים, על מתחרים על ספקים ועוד. המידע משמש אותנו לקבלת החלטות, יצירת מכירות, זיהוי הזדמנויות, מיפוי שווקים ותחרות ועוד.

מטרת הפוסט הנוכחי היא להציג מקורות מידע פחות מוכרים וחינמיים, שיעזרו לכם להבין טוב יותר את הסביבה העסקית שלכם ואת החברות הפועלות בה, לחסוך זמן על מחקר, לקבל החלטות מושכלות יותר ולזהות איומים והזדמנויות.

בחלקו הראשון של הפוסט נסקור מקורות מידע שעוזרים לנו למצוא את אותן החברות שקשורות לעסק שלכם – לקוחות, מתחרים וכו’. בחלקו השני, נסקור מקורות מידע שמספקים לנו מידע שימושי על אותן החברות. כל מקור מידע ילווה בדוגמאות מעשיות.

הערה חשובה: מקורות המידע המוזכרים בפוסט זה אינם מדוייקים ב100%. חלקם מדוייקים יותר וחלקם פחות, אך כולם מעניקים אינדיקציה טובה על הפרמטר המבוקש.

“איך לא שמעתי עליהם קודם?”

כמה פעמים קרה לכם שנתקלתם לראשונה בחברה מסויימת (לקוח, מתחרה, ספק וכדומה) ולא הבנתם איך לא הכרתם אותה קודם?

זה קורה, כי אנחנו מתבססים בעיקר על גוגל למציאת חברות ולרוב משתמשים בביטויי חיפוש סביב שם הקטגוריה (,”CRM Software”, “Israeli media agencies”, Forex trading companies list” ועוד). לרוב, התוצאות בדפים הראשונים הן החברות המובילות בקטגוריה, אתרי אפיליאייטס שמשווים בין אותן החברות, ביקורות על אותן החברות ומדריכי קניה.

המשמעות היא, שאנחנו מפספסים המון חברות אחרות שהרבה פעמים יותר רלוונטיות אלינו מהשחקנים הגדולים.
גם חיפוש חברות לפי סינון הקטגוריות בלינקדין לא תמיד עוזר, מכיוון שבדרך כלל הקטגוריות רחבות מדי לצרכים שלנו (תוכנה, אינטרנט, פיננסים וכו’). הוספת מילות מפתח לחיפוש בלינקדין תשפר את הדיוק, אבל עדיין נקבל המון תוצאות לא רלוונטיות.

אז מה עושים?

5 טכניקות שיעזרו לכם לקבל מידע על המתחרים שלכם וללמוד את השוק שאתם נמצאים בו באופן טוב הרבה יותר טוב

1. מאגרי חברות

בדומה ללינקדין, אלו הם מאגרים שמכילים עשרות מליוני פרופילים של חברות ומאפשרים לסנן אותן לפי פרמטרים כמו קטגוריה, גודל, רווחים, מיקום ועוד. רובם נותנים מידע בסיסי בחינם (שם, כתובת, תיאור, מחזור משוער ומספר עובדים) וגובים תשלום בעבור מידע יותר מעמיק (פרטי התקשרות של העובדים עצמם, דוחות שנתיים וכו’).

אחד המאגרים המובילים הוא zoominfo.com

שימוש לדוגמה:

בניית רשימות של לקוחות פוטנציאליים. למשל, חברה שמוכרת תוכנה לניהול קמפיינים באינטרנט עבור סוכנויות מדיה קטנות, יכולה להשתמש בחיפוש מתקדם ולייצר בקלות רשימה ממוקדת של 2,082 סוכניות מדיה עם פחות מ-10 עובדים ומחזור שקטן מחמישה מיליון דולרים.

1

2. חיפוש אתרים דומים

ישנם מספר כלים שמציגים אתרים דומים לאלו שמזינים בשורת החיפוש. למרות שלא תמיד כל התוצאות רלוונטיות, זוהי טכניקה מעולה למיפוי שווקים במהירות.

שימוש לדוגמה:

מיפוי החברות בשוק ה”תוכנות לשירות לקוחות”, באמצעות חיפוש אתרים דומים ל-zendesk.com אחד ממובילי הקטגוריה.

תוצאה ב-similarsites.com

אתר Similarsites.com צילומסך

אתר Similarsites.com צילומסך

תוצאה ב- similarsitesearch.com

חיפוש ב-similarsitesearch.com. צילומסך

חיפוש ב-similarsitesearch.com. צילומסך

שימו לב שניתן למיין את התוצאות לפי מידת הדמיון, פופולאריות האתר, המדינה והשפה.

3. אתרי ביקורות

בחרו בקטגוריה שמעניינת אתכם והשתמשו בפילטרים לצמצום התוצאות.

מסחר אלקטרוני – resellerrating.com, trustpilot.com

פלטפורמות SaaS לעסקים – getapp.com, bestvendor.com

שימוש לדוגמה:

רוצים למצוא את כל תוכנות ה-CRM שמתאימות לעסקים קטנים, נותנות Free Trial ותומכות ביפנית? קיבלתם. נראה אתכם עושים את זה בגוגל.

4. Crunchbase Data Export

זהו אחד החביבים עלי – קובץ Excel להורדה, אשר מתעדכן מדי חודש ומכיל את כל החברות האמריקאיות שקיבלו מימון ורשומות ב-Crunchbase

http://info.crunchbase.com/about/crunchbase-data-exports/

שימוש לדוגמה:

יצירת רשימות של לקוחות פוטנציאליים. למשל, חברת מדיה שמתמקדת בהפצת משחקים, יכולה ליצור רשימה של כל הסטארטאפים האמריקאיים בתחום המשחקים, אשר גייסו מעל $0.5M בחצי השנה האחרונה.

5. תצוגה ויזואלית של Crunchbase

http://crunchbase.graphalchemist.com/

שימוש לדוגמה: חברה שמגייסת כסף יכולה לקבל תצוגה ויזואלית של תיק ההשקעות, האנשים והקשרים של הקרנות עימן היא נפגשת.

2

 

המידע מעניין נמצא מחוץ לאתר החברה

אחרי שמיפינו את השוק ואנחנו כבר יודעים מיהם המתחרים שלנו, הלקוחות העסקיים הפוטנציאלים שלנו, השותפים הפוטנציאלים ושלנו וכו’, הגיע הזמן להכיר אותם לעומק.

כמה לעומק? התשובה היא כמובן – תלוי בצרכים שלכם.

למשל, אנשי מכירות יחפשו את השם ואת פרטי ההתקשרות של המנהל עמו הם רוצים לדבר, אנשי השיווק ירצו לדעת איזה עיתונאי כתב על המתחרים שלהם, אנשי פיתוח עסקי ירצו לדעת על מוסר התשלומים של השותף הפוטנציאלי וכו’.

בדרך כלל, המידע שבאמת מעניין אותנו כלל לא מופיע באתר החברה ויש צורך בשימוש במקורות מידע משניים. לשמחתנו, היום ישנם אלפי מקורות מידע עסקי באינטרנט ואפשר למצוא מידע כמעט על כל פרמטר בכל חברה.

ריכזתי עבורכם מספר מקורות מידע וכלים שימושיים שאני אוהב במיוחד (כולם חינמיים, מקיפים ומהימנים יחסית למקורות אחרים בקטגוריה שלהם).

פרטי התקשרות

מקור: Zoominfo

מידע בחינם: פרופיל החברה ופרטי קשר של העובדים, לפי מחלקות ודרגים (בתנאי שצתטרפו ל Community Edition).

שימוש לדוגמה:  פירוט העובדים בWix.com (בצד ימין אפשר לבחור מחלקה או דרג, בצד שמאל יש אפשריות סינון נוספות).

Email-Format הוא כלי חינמי נוסף שעוזר לנחש בצורה מושכלת את כתובת הדוא”ל של האדם איתו תרצו ליצור קשר, באמצעות דגימה של כתובות דוא”ל מאותה חברה וזיהוי תבניות.

3

דוגמה – מבנה כתובות הדוא”ל בAmdocs

מידע פיננסי

מקור: Hoovers

מידע בחינם: פרופיל חברה ודוחות כספיים בסיסיים

שימוש לדוגמה:

בחינת שולי הרווח של המתחרים כחלק מתהליך המחקר בעת בניית המודל העסקי והתוכנית הפיננסית. דו”ח לדוגמה.

כמו כן, כאשר מדובר בחברה ציבורית, תמיד ניתן למצוא בקלות דוחות רבעוניים ושנתיים הניתנים להורדה בחינם באתר החברה או במאגרי דוחות כגון  http://www.annualreports.com

שכר, שביעות רצון עובדים, תהליך קבלה לעבודה

מקור: Glassdoor

מידע בחינם: משכורות, ביקורות עובדים, הכנה לראיון ועוד.

שימוש לדוגמה: חיפוש עבודה

טכנולוגיות בשימוש

מקור: Builtwith

מידע בחינם: מידע על הטכנולוגיות בהן משתמש כל אתר שתזינו לשורת החיפוש.

שימוש לדוגמה: אנשי מכירות שמוכרים מוצרי SaaS B2B, יכולים להשתמש במידע לתיעדוף לקוחות פוטנציאליים ולשיפור אחוזי ההמרה (למשל, לפנות ללקוחות פוטנציאליים חדשים שעדיין לא משתמשים באף מוצר מתחרה).

הנה דוגמה לניתוח הטכנולוגיות בהן משתמשת   Soluto.

קישורים לאתר

מקור: Open Site Explorer

מידע בחינם: רשימת כל דפי האינטרנט שמקשרים לאתר החברה

שימוש לדוגמה: פנייה לכתבים שכתבו על מתחרים שלנו בבקשה שיכתבו גם עלינו, כחלק ממאמצי השיווק ובניית לינקים.

למשל, הנה רשימת כל האתרים שמקשרים לany.do . לחיצה על האתר תפתח קישור לכתבה.

מי מדבר עליהם ומה הוא חושב

מקור: Social Mention

מידע בחינם: אזכורים של החברה ברחבי הרשת (אתרי חדשות, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד’), אופי האזכורים (חיובי, נייטרלי, שלילי) ועוד. ניתן לסנן את המידע לפי המקור, הסנטימנט ועוד.

שימוש לדוגמה: ניתן לקבל התראות לאימייל בכל פעם שמדברים עליכם או על מתחרים שלהם ולהצטרף לשיחה (מעין Google Alerts  של רשתות חבריות).

מידע על תנועת הגולשים באתר

מקורות: similarweb.com, alexa.com, quantcast.com, compete.com

מידע בחינם: כמות גולשים משוערת, דמוגרפיות, מקורות תנועה, משך שהיה באתר ועוד.

שימוש לדוגמה: שיערוך פופולאריות אתרים

שינויים שקרו באתר

משחר ההיסטוריה:

מקור: https://archive.org/web

מידע בחינם: רוב הדפים שנוצרו באינטרנט לאורך ההסטוריה

שימוש לדוגמה: איש מכירות יוכל להרשים את הלקוח הפוטנציאלי באמצעות בקיעות באבולוציית אתר הלקוח.

מעקב יומי אחרי שינויים

מקור: Change Detection

מידע בחינם: התראה למייל בכל פעם שיש שינוי בדף שבחרתם לעקוב אחריו.

שימוש לדוגמה: מתחרה שלכם עדיין לא עלה לאוויר? עקבו אחרי דף הcoming soon  שלו וקבלו התראה ברגע שיהיה שינוי. כמו כן, תוכלו לעקוב אחרי שינויי מחיר, שינויים בצוות וכו’.

מידע משפטי

מקור: Plain Site

מידע בחינם: פטנטים, סימנים מסחריים, עו”ד מייצגים, תביעות וועו”ד.

שימוש לדוגמה: לפני שאתם נכנסים לשותפות אסטרטגית עם חברה מסויימת, תוכלו לבדוק האם היא נתבעה בעבר ע”י שותפה אחרת.

כל המקורות שצויינו בפוסט הן רק דוגמאות שנועדו לעודד אתכם לחפש מידע מעבר לגוגל ולינקדין. כמובן שישנן עוד אלפי מקורות מצויינים אחרים שיוכלו לשמש אתכם בהתאם לצרכים שלכם. הנה קישור להורדת מאגר של למעלה מ300 מקורות מידע ממוקדים שנאספו ע”י חברת המחקר Aqute.

ולסיום –

האינטרנט הוא כמו החלל – ספורדי, עצום ומלא כוכבים.

חפשו את הכוכב שלכם – http://internet-map.net/

בהצלחה!

קרדיט תמונה: find info by Shutterstock.

הכתבה בחסות Valueshine Ventures

ווליושיין ונצ'רס היא אחת מחברות הפורטפוליו הייחודיות והחדשניות בישראל. החברה, המנוהלת משדרות רוטשילד בת"א, מקימה, משקיעה ותומכת בסטארטאפים מבוססי אינטרנט בתחומי המדיה והמסחר האלקטרוני, תחום ה- Education ותחום ה-SaaS B2B הפונים לקהל גלובאלי. ליצירת קשר שלחו אלינו מייל לכתובת info@valueshine.com.


כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

13 תגובות על "מעבר לגוגל ולינקדאין: איך מאתרים מידע חיוני על לקוחות ומתחרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמוליק
Guest

אולי לא קראתי את זה כמו שצריך אבל לדעתי מדובר יותר על אתרים בחו”ל לא? כלומר, על אתרים של מתחרים בחו”ל כל זה לא יתפוס ממש, לא?

לב צהוב
Guest

הכתבה לא רלוונטית כמעט בכלל לישראל בתחום שהוא לא הייטק וגם בחלק נכבד מההייטק אין צורך בזה.

אלעד צוק
Guest

כתבה מצויינת. תודה רבה!!

ניר דותן
Guest

המממ לא הייטק? אז מה אתה עושה בגיקטיים? בשביל אנשים כמוך
יש דפי זהב.

דוד
Guest

כתבה מעולה…
מחקר תחרותי הוא אחד הדברים החשובים ביותר לסטארטאפים ומוצג כאן מידע איכותי ומקורות מידע חיוניים.

רועי טרטמן
Guest

כתבה מעולה!!! באמת… כמה כבר נוספו לבוקמארק

אלי
Guest

מעולה !! תודה!!

עודד פרומר
Guest

כתבה מעולה ושימושית. יש כאן כל כך הרבה כלים שלא הכרתי, תודה!

רועי
Guest

כתבה מעולה,

הבנת השוק היא השלב החשוב ביותר בדרך לבניית חברה מצליחה , אני בהחלט ישתמש בכלים האלו !!

טלי
Guest

שאפו על הכתבה ותודה על הכלים השימושיים! את חלקם אני מאמצת כבר מהיום… :)

ריבי
Guest

מעולה!!

זה בדיוק הייתרונות והחוזקות של אנשים עם ניסיון, תודה רבה על הידע! הוא שווה המון!

מור
Guest

בתור אחד שמעולה בחיפושים ברשת אני יודע להעריך כזו כתבה. כל הכבוד. תמשיכו כך!
:)

איתי
Guest

כתבה מצוינת!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: