דווקא עכשיו: כך תהפכו את עצמכם לחסרי תחליף בעבודה

אתם תורמים לחברה, אבל חשוב שכולם יראו את זה. הנה 7 פעולות שיבליטו את הערך שאתם מביאים לשולחן

גם אם אתם מעדיפים לצבור את המוניטין שלכם בשקט, זה הזמן לבלוט (צילום: Dreamstime)

מאת שחר חזן ורסנו, ראש צוות סורסינג ב-SQLink  

אחרי השיא של 2021, שכלל עלייה במשכורות, גשם של הנפקות, הכרזות על יוניקורנים וביקוש מטורף לעובדות ועובדים, גם ההייטק מתחיל להכין את עצמו לתיקון. ממש מוקדם לדבר על משבר של ממש, אבל גם כאשר המים שקטים, חשוב לזכור, הסטטיסטיקה עדיין נגד הסטארטאפים ולא מעט מהם נכשלים בצורה זו או אחרת. רק לאחרונה עלו לכותרות AVO ו-BeyondMinds שנתקלו בקשיים לגייס כספים ונאלצו לפטר את עובדיהן. בכלל, גיוסי כספים פוגשים יותר ויותר משקיעים זהירים, מה שמאלץ חברות רבות לצמצם פעילות.

חוסר ביטחון תעסוקתי הוא תחושה מאוד לא נעימה, ויכול להיות שגם לכם יש מכרים שפוטרו ללא התראה. זה לא אומר שאין מה לעשות – להיפך, זה הזמן להפוך את עצמכם לבעלי ערך ייחודי. הנה כמה טיפים שיהפכו אתכם לעובדים מצוינים בזמני שגרה, ולעמודי התווך של המשרד בזמני משבר.

1. זה הזמן לעשות Job Crafting

אם תתנו את הטאץ' שלכם בכל דבר שאתם עושים, גם משימות טכניות ומשעממות יכולות להפוך למשמעותיות. Job Crafting יאפשר לכם להיות פרואקטיביים ולבצע משימות בצורה הייחודית לכם, כך שתשפרו את הביצועים ותעניקו ערך מוסף לחברה – באופן שרק אתם יכולים. הבונוס: הסיפוק האישי שלכם יגדל משמעותית.

אחת הדרכים לבצע Job Crafting היא באמצעות חיבור לחוזקות שלכם. לדוגמה, אם אתם מאוד יצירתיים, תוכלו לשלב חשיבה יצירתית גם במשימות שנראות בנאליות. תארו לכם איזה ערך מוסף תייצרו אם תצליחו לשפר את הדרך שבה משימה שגרתית מתבצעת בחברה כבר שנים.

אם אחת החוזקות שלכם היא חברותיות, תוכלו לרתום אותה כדי ליצור קשרים עם בעלי התפקידים הרלוונטיים בחברה ולקבל מהם תובנות חשובות וחדשות לביצוע המשימה.

2. תהיו פרואקטיביים

גם אם אתם מעדיפים לצבור את המוניטין שלכם בשקט, זה הזמן להתחיל לבלוט: לקחת משימות ותחומי אחריות חדשים, להשמיע את הקול שלכם, להעמיק את הקשרים עם המנהלים והמנהלות, לעזור ולהיעזר בקולגות ועוד. ככל שתהיו בולטים ומשמעותיים יותר, תגרמו למקבלי ההחלטות לתפוס אתכם כדמויות משמעותיות בעשייה הארגונית.

3. צרו סימן היכר

מה גורם למקום עבודה להשאיר עובדת אחת ולוותר על אחר, בהנחה שהתפקידים שלהם דומים? אחד השיקולים המרכזיים הוא כמובן רמת הביצועים. גישה אפקטיבית במיוחד לשיפור הביצועים היא דווקא התמקדות בתחומי מומחיות צרים: במקום להשקיע זמן ברכישת עוד ועוד מיומנויות, ניתן להתמקד בהשחזת היכולות החזקות שלכם. לדוגמה, להגיע לרמת שליטה גבוהה בשפות תכנות ספציפיות. בדרך זו תוכלו לייצר סימן היכר, לבדל את עצמכם ולהבליט את הערך שלכם ביחס לאחרים.

4. תאמצו חשיבה תוצאתית

בין אם החלטתם להגדיל את ארגז הכלים בצורה רוחבית או להעמיק יכולות ספציפיות, התמקצעות היא אמצעי חשוב בדרך להגדלת הערך שאתם מייצרים. אך מרוב רצון לרכוש כלים אנחנו לפעמים מאבדים קשר עין עם המטרה המרכזית: השגת המטרות הארגוניות. לכן, לפני שמחליטים להשקיע זמן ומשאבים בלמידת כלי מסוים, חשוב לשאול את עצמנו עד כמה הוא יקדם את מטרות הארגון (וכתוצאה מכך גם אותנו), ובאיזו מידה הוא יסייע לנו לייצר תוצאות יוצאות דופן.

5. אל תפחדו לשווק את עצמכם (אבל בלי להגזים)

בהמשך לסעיף הקודם, התייחסו לפגישות העבודה עם המנהל או המנהלת הישירים כבמה שמכוונת זרקור לתרומה שלכם לחברה. זה הזמן שלכם לספר כיצד סייעתם להשגת המטרות הארגוניות או המחלקתיות – איך שיפרתם את חוויית הלקוח, או איזו פעולה שלכם צמצמה את הסיכון לדליפת מידע, לדוגמה. את רשימת ההישגים אפשר להציג במפגש הפרונטלי ולשלוח כרשימה מרוכזת במייל, כדי להבליט את התרומה שלכם לארגון.

הנה עוד טיפ: בפגישות האלה אתם יכולים לעבור ביוזמתכם על רשימת המשימות שבאחריותכם ולעדכן בסטטוס שלהן. כך תוכלו להבליט את היכולת שלכם לסגור פינות ולספק למנהל ראש שקט. בשורה התחתונה, ככל שהערך הנתפס שלכם בעיני מקום העבודה יהיה גבוה יותר, כך תגדל המוטיבציה של המעסיק להשאיר אתכם גם במקרה של צמצומים.

6. הרגישו את השוק

זה שיש לכם עבודה לא אומר שאתם לא יכולים להציץ החוצה, לבחון משרות רלוונטיות ולהבין מה הן דורשות. תמיד טוב וחשוב להרגיש את הדופק של השוק.

במישור המעשי, תוכלו להתעדכן בדרישות של משרות מקבילות לשלכם ולהבין מה מעסיקים מחפשים. באופן הזה תוכלו ללמוד איך להגדיל את ארגז הכלים ואת הערך שאתם מעניקים במקום העבודה. כך, לדוגמה, הגידול הדרמטי בתעבורת הרשת ובמתקפות הסייבר עיצב מחדש את תפקידי ה-IT המסורתיים, והוסיף כישורי אבטחת מידע לדרישות בחלק מהמשרות בתחום. זה ידע ששווה זהב כשיודעים לתרגם אותו למעשים.

במישור המנטלי, הכרת המשרות הפנויות בשוק תסייע לכם להרגיש שאתם לוקחים את העניינים לידיים ותגדיל את תחושת המסוגלות להתמודד עם חוסר ודאות תעסוקתי.

7. תכננו קדימה

הכרת המשרות הפנויות בשוק תאפשר לכם גם לתכנן את הצעד הבא שלכם, אם וכאשר תיפרדו ממקום העבודה הנוכחי. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לגבש כיווני התפתחות חדשים – גם ברמת המקצוע וגם ברמת הענף. כך לדוגמה תוכלו להמשיך להתפתח במקצוע שלכם, אך בענף אחר שמעניין אתכם כגון פיננסים או קמעונאות.

הניסיון שלנו מראה כי מעסיקים מחפשים מועמדים שמחוברים לתחום הפעילות של החברה, בין אם באמצעות ניסיון ובין אם באמצעות היכרות או תשוקה לתחום. לכן, אם אתם שוקלים מעבר לענף אחר, כדאי לחקור אותו כבר עכשיו. הכרת השוק והמאפיינים של המשרות בתחומים שמעניינים אתכם תקצר את תהליך חיפוש העבודה, במקרה שבו יפטרו אתכם. זהו מהלך שיגדיל את הביטחון התעסוקתי שלכם בצורה משמעותית, גם אחרי שתעברו למשרה הבאה.

המציאות הנוכחית יוצרת חוסר ודאות שאף אחד מאיתנו לא אוהב. אך בעזרת הפעולות הנכונות תוכלו להחזיר לעצמכם את היציבות, ולא פחות חשוב: להעצים יכולות והתנהגויות שיאפשרו לכם להתפתח ולהתקדם, במשרה הנוכחית וגם במשרות הבאות.

הכתבה בחסות Sqlink

קבוצת Sqlink מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה-IT. אנו מתמחים במתן פתרונות ושירותים בטכנולוגיה ופיתוח, שירותי דאטה, דיגיטל והכשרות טכנולוגיות. כמו אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! בקבוצת SQLink מועסקים כ-2,500 עובדים והיא כוללת מגוון חברות מובילות בתחומן כגון: GotFriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, חברת Opisoft וחברת  Genius המתמחות בעולמות הדאטה, Bi, Ai, אנליטיקה ועוד, חברת TVUNA - המתמחות בעולמות הדיגיטל, בניית אתרים ואפליקציות ועוד, וחברת BoarDirector – פיתחה מערכת יחידה מסוגה המאפשרת לנהל ישיבות ותהליכים בארגונים וחברות בצורה חכמה ויעילה מכל מכשיר קצה באופן מאובטח.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

אין תגובות

התגובות לפוסט סגורות.

תגיות לכתבה: