כך הגענו ל-Editor’s Choice בגוגל פליי

אפליקציית Ginger Keyboard הישראלית הופיעה שבוע שעבר ב׳בחירת העורך׳ של Google Play, מה שהעניק לה פרט לתואר – גם לא מעט חשיפה. עכשיו הם מסבירים איך הם עשו את זה ומעניקים טיפים חשובים למי שמכוון לשם

google play

מאת אפרת קוטלר, Director of Growth and Online Marketing.

בפעם השישית שקיבלנו ריג’קטים מגוגל חשבנו שזהו, הם דורשים יותר מדי. אחרי חצי שנה של עבודה קשה, כל פעם עם דרישות בנושאים שונים, צוות הפיתוח שלנו היה מתוסכל. המטרה היתה ברורה: לעמוד בסטנדרטים המחמירים של גוגל לאפליקציות על מנת לזכות ב-Editor’s Choice של Google Play, המהווה תו איכות יחיד במינו לאפליקציות. בעולם שבו התחרות על תשומת הלב של היוזר רבה מאד, התואר הזה מאפשר לאפליקציות הנבחרות חשיפה רבה יותר וכמובן – עליה משמעותית בהתקנות של יוזרים אורגניים.

אני מראש אעשה ספוילר ואגלה לא רק שבסוף קיבלנו את ה-Editor’s Choice של Google Play, טייטל שרק מעט אפליקציות זכו בו ועוד פחות מזה אפליקציות ישראליות, מה שהביא לגידול של 300% בכמות ההתקנות האורגניות שלנו. מעבר לכך, בשבוע שעבר Ginger Keyboard, נבחרה ל- Best of apps of 2015 בחנות האמריקאית של Google Play, האפליקציה הישראלית היחידה שמופיעה ברשימה זו השנה. את החגיגות סיימנו עם זכיה בתו איכות נוסף מצד גוגל – Top Developer.

המשמעות של קבלת ה Editor’s Choice של Google Play היא עצומה. אפשר לספור על יד אחת את כמות האפליקציות הישראליות שזכו בהכרה מצד עורכי גוגל וקיבלו את ה-Badge הזה. מדובר במועדון ישראלי קטנטן שזכה להכרה מענקית החיפוש בזכות עמידה בסטנדרטים המחמירים של גוגל לפיתוח, עיצוב, שימושיות ושביעות רצון. העמידה בקריטריוניום אלו דרשה עבודה רבה, ירידה לרזולוציות קטנות ובעיקר – הרבה סבלנות. אחרי מספר סבבים בהן האפליקציה נסקרה ותוקנה שוב ושוב, בזכות העבודה הקשה של כולם, קיבלנו בחודש אוקטובר את ההכרה הראויה, ואין ספק שזה תרם לבחירה בג’ינג’ר כ- Best of Apps.

אז איך הגענו לטייטל הנכסף?

1. התאמה לטאבלטים

בהתאם להמלצות ה-Material design של גוגל, התאמנו כל מסך למגוון רזולוציות שונות של טאבלטים, אך גם נתנו חשיבות נפרדת להתאמה עבור Phablets. נכון שהתפיסה הרווחת היא שמדובר בשוק זניח, אבל גוגל שמה דגש רב ומשקיעה תקציבים רבים כדי לקדם את שוק הטאבלטים. כל עוד גוגל חושבת כך, כדאי גם לכם להשקיע את המשאבים הרלוונטיים. זו לא רק התאמה מבחינת Screenshots ב-Google Play ל-10″ ו-7″, אלא למעשה יישור קו על כל המסכים באפליקציה שלכם. אותה תשומת לב נדרשת גם לפאבלטים, טלפונים עם מסכים גדולים, מאחר ומדובר בשוק שצמח מאד בשנה האחרונה.

2. שביעות רצון

זו אולי נשמעת כמו קלישאה, אבל המשתמשים שלנו הם באמת הדבר הכי חשוב לאפליקציה שלנו, ולכן חשוב לנו לשמור אותם מרוצים. אנחנו משקיעים הרבה כסף, זמן ושעות עבודה בתקשורת עם המשתמשים, בין אם בקהילת הבטא שלנו, הערות בגוגל פליי או אימיילים שנשלחים לתמיכה הטכנית, ולוקחים כל תלונה או הערה ברצינות הראויה. תלונות החוזרות על אותם נושאים מדורגות אצלנו תדיר לפי סדר עדיפויות, ואנו מקדישים להן טיפול ייחודי, במיוחד בחודשים האחרונים. כמו כן, באמצעות כלי ניטור שונים אנו עוקבים אחרי האטות, קראשים ובעיות טכניות אחרות, וזאת על מנת להגיע אליהן לפני היוזרים. שימת לב כל כך גדולה על רצון היוזרים, וההרגשה שיש להם תמיד לאן לפנות, לא רק מונעת תגובות שליליות בגוגל פליי, אלא להפך. יוזרים מרוצים מצהירים על כך, מה שמעלה את הרייטינג של האפליקציה ובהתאם לכך מעלה את הדירוג בגוגל פליי.

3. שיפור UX

אחד הדברים המבאסים ביותר שחווינו היה שהשקענו ימים ושבועות בפיתוח פיצ׳רים נחוצים, ולא רק שלא היה ברור איך להשתמש בהם, אלא היו גם יוזרים שבכלל לא שמו לב שהם קיימים. ברור היה שהבעיה אצלנו, מה שגרם לנו להגיע למסקנה שנדרש שיפור של ה-UX הקיים. ללא מעט אפליקציות יש חשש מההשלכות של עיצוב או שינוי הממשק הקיים, אבל בפועל זה הוכיח את עצמו. כך לדוגמה, האופציה להקטין ולהגדיל את המקלדת, פיצ’ר קיים שהרבה יוזרים ביקשו בכל זאת, הודגש והועבר למקום הרבה יותר דומיננטי ובהתאם לכך העלה את שביעות הרצון.

4. שיפור UI

למרות שהתפיסה היא שבשונה מ-iOS, שם הכללים נוקשים, בעיצוב באנדרויד יש יותר חופש פעולה, גם לגוגל יש כללים ודרישות שמומלץ לעקוב אחריהם בתשומת לב רב. אין ספק שבזכות העבודה הרבה על התאמת הממשק לכללים אלו זכינו בנקודות נוספות.

5. הטמעת כלים מתקדמים של גוגל

לא מספיק לעקוב אחרי הכללים שמצוינים למעלה. לדעתי, העובדה שהשתמשנו בהרבה כלים ששייכים לאקוסיסטם של גוגל סייע בקידום ולפוקוס על האפליקציה. לדוגמא, השימוש ב-Universal Campaigns בפלטפורמת AdWords. זהו סוג חדש של מודעות המאפשר פרסום ב-Google Play עצמו. קידום אפליקציות בגוגל אינו דבר חדש, ועד כה הביא תוצאות פחות טובות מערוצים אחרים כמו פייסבוק, אבל העובדה שהתחלנו לפרסם בצורת הפרסום החדשה תרם בכמה צורות – הבאת יוזרים ב-CPI הנמוך ביותר, Boost של יוזרים אורגניים – אך מעל הכל זהו השימוש בפלטפורמה של גוגל. דוגמא נוספת היא שבתוך האפליקציה הטמענו App indexing, פיצ’ר שהוכרז לא מזמן ע”י גוגל, המאפשר להגיע ללינק ישיר בתוך האפליקציה. גם כאן, האפשרות ל-Deep linking הישר לתוך האפליקציה קיימת כבר הרבה זמן, אך עצם העובדה שהטמענו כלי של גוגל בצמוד להכרזה הוא מה שדחף אותנו קדימה.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "כך הגענו ל-Editor’s Choice בגוגל פליי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
arik100
Guest

מקלדת חמודה אבל מאז שגוגל הוסיפו SWIPE למקלדת שלהם אני לא מוצא פונקציונליות מיוחדת בשאר המקלדות שבחוץ.
וחשוב לציין שזה מעצבן לראות כל פעם כתבת אורח, זה מריח יותר מדיי כמו תוכן שיווקי מתחת לשולחן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: