מול משקיע, שותף או לקוח: כללי זהב לפגישות עסקיות

מול משקיע, עובד חדש, שותף, לקוח או בכל התנהלות אחרת – הנה כללי זהב שיעזרו לכם להתנהל טוב יותר בפגישות עסקיות

הפוסט נכתב על ידי גיא חורש, מייסד Target Business Development, חברה לייעוץ ופיתוח עסקי.

תמונה: flickr, cc-by, World Economic Forum

תמונה: flickr, cc-by, World Economic Forum

“עסקים עושים בין אנשים”, “מתישהו מישהו יקנה משהו ממני”, אלו משפטים נהוגים בעולם העסקים בארץ ובחו”ל.

בסופו של יום הכול מסתכם בכיצד האישיות שלנו משקפת את התועלות שהשותף העסקי ו/או הלקוח מפרש בסולם הכדאיות שלו. בעצם, להיות נחמדים יעזור לנו בעסקים, בקריירה, בחיים האישיים.

קיימות מספר טכניקות אשר למצליחנים משמשות כ”טבע שני”, טכניקות הגורמות לנו “ללכת שבי בקסמם” ומניבות עבורם את התוצאה הרצויה מבחינה עסקית.

להלן מספר טכניקות וכללים מומלצים לשיפור התוצאות העסקיות שלנו:

הקשבה בפגישה

לא ניתן לקיים מערכת יחסים מוצלחת ללא הקשבה אמיתית. מצליחנים יודעים להקשיב, הקשבה מאפשרת לשמוע לעיתים אינפורמציה שלא תמיד הצד השני התכוון לחשוף וגם להבין לעומק את תפישת ההצלחה של הצד השני בהקשר של הפגישה. חשוב להקשיב ללקוחות, לשותפים עסקיים, לספקים, לא רק לשמוע אותם ולחכות ל “תור שלי לדבר” אלא באמת להקשיב. להקשיב לצרכים שלהם, לרצונות שלהם, לאתגרים שלהם ולרעיונות שלהם.

לספר סיפור

הרבה יותר קל ואפקטיבי להעביר מסר, כל מסר באמצעות סיפור. תמיד. מומלץ לספר אותו מגוף ראשון ואז האדם שמולך מזדהה עם הפן האישי של הסיפור, יש סיפור לכל פגישה, יש סיפור לכל מצגת ויש סיפור לכל שקף. יותר טבעי לנו להזדהות ולהתחבר לסיפורים מאשר למלל אינפורמטיבי לגבי תועולת כאלו ואחרות, יש לקשור את הדברים בקונטקסטים של חיי היום יום, בשאיפה עם רלבנטיות לקהל היעד עמו אנו נפגשים. הסיפור יעיל בפגישת חברה כמו במהלך מצגת ללקוח. סיפור.

יושרה ושקיפות

בעידן המידע קל מאד ללמוד על כל אחד, מהר מאד ודי הרבה, דרך רשת החיפוש של גוגל, אתרי האינטרנט, פייסבוק, טוויטר, לינקדאין או מקור אחר… חשוב מאד לשמור על יושרה כי “שם טוב משמן טוב”. אנשים רוצים לדעת שהם עובדים עם אנשים ישרים. תהיו ישרים.

עבודה בצוות

על מנת לייצר תרבות ארגונית של הצלחה יש לבנות צוות יעיל. צוות יעיל יכול להגיע למקומות גבוהים מאד, היכולת לגבש ולשמר צוות יעיל נעוצה בבטחון העצמי ויכולת האצלת הסמכויות של המנהיג או המנהל. בסביבה התחרותית של היום כולם חכמים, כולם מוכשרים ובודאי שכולם משכילים. תן לאנשים להביע דעות, להשפיע to make a difference להעלות רעיונות חדשים ולקחת חלק אמיתי בהתנהלות על מנת שיזדהו עם העסק או החברה שלך, על מנת שיתנו את ה-120% ולא את ה-100%. זו הדרך להצליח. כשכיף עובדים מהלב ואז תמיד התפוקה גדלה.

זמן תגובה

עידן המידע מדהים לעסקים ועם זאת מצריך מאתנו להיות זריזים באינטראקציה שלנו מול קולגות, שותפים עסקיים ולקוחות. בנה את החברה שלך כך שתוכל תמיד להגיב מהר ובזריזות לדרישות השונות במימשקים השונים. אם באמצעות נהלים, מערכות מידע, הדרכות או דרך פעולה אחרת חברה לא מגיבה תפגע לעצמה במוניטין ובמוטיבציה הארגונית. תגובה מהירה מראה על אכפתיות, יכולת ומקצועיות, תגובה איטית מראה בדיוק ההיפך. הגב מהר. מהר.

עמידה בזמנים

זמן הנו המשאב היקר ביותר שלנו, עמידה בזמנים משליכה על הצלחת הארגון מהגעה בזמן לפגישה ועד עמידה ביעדי המכירות הרבעוניים או השנתיים. ניהול זמן נכון מאפשר לנו לשלוט בזמן ולא לזמן לשלוט בנו. בניה נכונה של הארגון ותכנון מקצועי של העבודה מאפשרים לנו ניהול זמן נכון, עמידה בזמנים הנה נגזרת של הסכם אישי שלנו עם עצמנו. אם אנחנו נכבד את הזמן שלנו גם אחרים יכבדו אותו.

גמישות

עסקים היום מתנהלים באופן דינאמי, יש לקחת בחשבון שדברים משתנים כל הזמן. מהר. מוצר חם היום הנו מוצר פושר בעוד שנה ומוצר ישן בעוד שנתיים. מומלץ כל להיות מוכנים לכך נפשית ולבצע את השינויים מתוך תכנית ולא בהפתעה ומתוך לחץ.

תשוקה

יש להביא תשוקה לעבודה, אז העבודה מלאה ביצירתיות ומצוינות, תשוקה מונחלת מלמעלה למטה ומועברת אנרגטית אל הלקוחות ואל השותפים העסקיים דרך ההנהלה והעובדים. זה בא לידי ביטוי בפגישות, בחומרי המיתוג, בהצעות ובמצגות. חשוב להנות ממה שעושים. כל יום. ולחייך הרבה.

פשטות

המונח Keep it simple מתייחס לכל מה שאנו עישים ביום יום, העברת המסרים צריכה להיות פשוטה, הצגת המוצר צריכה להיות פשוטה, לא להרבות בטקסטים ולתמחר בצורה פשוטה וברורה. התקשורת הופכת אפקטיבית יותר, ההבנה עמוקה ומהירה יותר וההתנהלות אמינה ונעימה יותר. יש הרבה תחכום בפשטות. תנו על כך את הדעת. סטיב גובס השתמש בכלל הזה לאורך כל הדרך בעיצוב המוצר, במצגות ובמסרים. התוצאה מדהימה ונקראת Apple.

ודבר אחרון – הערכה לחברים

יש להקפיד על מתן משוב חיובי feedback לתוצאות, עמידה ביעדי איכות וכמות כאחד. כולנו בני אדם וכולנו רוצים לקבל מילה טובה והערכה על המאמץ שאנו משקיעים. הקפדה על הערכת המאמץ הנה לעיתים מתגמלת כמו ואף יותר מכסף. זהו כלל זהב שמומלץ להקפיד עליו.


סטארטאפ וויקנד חוזר לחיפה


SW_Haifa_Banner_300x250ב-6 במרץ ישוב סטארטאפ וויקנד לחיפה לאחר נדידה קלה לירושלים ובאר שבע, ויאפשר לכם לקחת חלק בהרפתקה מיוחדת במינה עם מיטב המוחות בשוק ההייטק הישראלי. ההרשמה נפתחה ומספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיס, בקרו באתר האירוע.

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "מול משקיע, שותף או לקוח: כללי זהב לפגישות עסקיות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירון
Guest

תודה. ממצה ויעיל.

Biznovate - המחלקה לאסטרטגיה ויזמות
Guest

איך לצלוח פגישה עסקית?! אם לטובת גיוס או פשוט למכור ולשכנע…. ניוזגיק נותנים לכם רשימה של 10 דגשים חשובים!

אריאל
Guest

פיספסת “סינרגיה” ו”Delivering results”.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: