מגולשים ללקוחות – 10 דגשים לאתרי קניות ברשת

מוצרים? יש. חזון עסקי? יש. מנגנון שילוח? יש. עכשיו רק נותר לבנות אתר קניות ולוודא שגולשים נכנסים אליו, משוטטים בו ויוצאים ממנו עם מוצרים. איך עושים את זה? מה חשוב לדעת? הנה כמה דגשים שחשוב לזכור

ecommerce shutterstock

זהו, החלטתם: אתם פותחים חנות וירטואלית. יש לכם מוצרים, חזון עסקי ומנגנון שילוח – עכשיו רק צריך לקנות דומיין, לבנות אתר, לצלם כמה תמונות ולהעלות לרשת, לא? לא! הקניון הווירטואלי העצום כבר ניסה וראה הכול, ושלא יהיה לכם ספק: הגולשים משוטטים בו, חולפים על פניו ממש כמו בקניון אמיתי – ולא פעם זורקים מבט וממשיכים הלאה.

אם החלטתם לבנות אתר קניות ברשת יש לכם משימה חשובה מאוד: לגרום לגולשים לעצור דווקא אצלכם. להסתכל, להתפעל ו… לקנות. אבל איך גורמים להם להיכנס, לקחת סלסלה ולהכניס לתוכה מוצרים? איך מספקים להם ליווי ידידותי ונוח, כזה שיגרום להם להפוך לקונים? הנה כמה כללים שכדאי לזכור:

1. התרכזו בלקוחות הפוטנציאליים שלכם

עוד לפני שאתם מעלים את המוצר הראשון ענו לעצמכם: מיהם? מה הם אוהבים? מה מניע אותם לפעולה? אם פתחתם חנות שמציעה מוצר מסוים, אתם יודעים מן הסתם מיהו קהל היעד שלכם, ואם לא – חשוב ‘ללמוד’ אותו, כי בסופו של יום אתם צריכים לגרום לגולשים לרצות להישאר באתר שלכם.

2. הקפידו ליצור מנגנון ניווט פשוט וידידותי

נטרלו הסחות דעת ופרסומות, אל תעמיסו על האתר קישוטים ואל תהפכו אותו למבוך. חסכו מהגולשים שלכם מידע מיותר והיו נדיבים במידע שימושי, הימנעו מלהעלות לאתר יותר מדי כפתורים צבעוניים והבליטו את הכפתור החשוב ביותר: “הוסף לעגלה”.

3. השקיעו בצילומים מרהיבים של המוצר

זכרו: חסכתם באיכות התמונות וביקשתם טובה מהחבר הצלם החובב? יש מצב שאיבדתם לקוחות רציניים. לקוחות מריחים חלטורות מרחוק, ואם התמונות יעלו בהם גיחוך במקום התרגשות – פספסתם את המטרה.

4. התנהגו כמו בחנות אמיתית

הדגימו! מוכרים מוצר חדש או מיוחד? ממש כמו בחנות אמיתית, גם כאן חשוב להדגים לגולשים את אופן השימוש בו. הוספת הדרכה מצולמת תחולל פלאים בקרב לקוחות מבולבלים ותאפשר להדגים את הפוטנציאל הרב הטמון במוצר. סרטון וידאו קצר, מושקע וערוך היטב יקרב את הגולשים אליכם ויגדיל את הסיכוי שהם יהפכו ללקוחות.

5. ודאו שעגלת הקניות זמינה כל הזמן

לקוחות המשוטטים באתר שלכם זקוקים לקופה פנויה בכל רגע. כפתור בולט, אדום, מושך את העין, אשר יופיע באופן קבוע באחת הפינות ויסייע לגולשים לנווט את דרכם לקופה, הוא חלק חיוני מהאתר המקוון שלכם. רוצים להפוך את חוויית הקנייה למהנה עוד יותר? לוו את הכפתור בתפריט גלילה המפרט מה מונח בכל רגע בעגלה.

6. השקיעו באפשרויות חיפוש מתקדמות

ללקוחות הפוטנציאליים שלכם אין הרבה זמן וסבלנות, ולכן חשוב להציע להם מנוע חיפוש מתקדם ונוח לשימוש. זכרו: ככל שהזמן הנדרש לאיתור מוצר הולך וקטן, כך גדלים הסיכויים שהם יבחרו באתר שלכם לאיתור ורכישת מוצרים נוספים.

7. ותרו על הנחה, העניקו משלוח חינם

אם אתם מתלבטים בין מתן הנחה למשלוח חינם, בחרו במשלוח חינם. לקוחות נוהגים לפקפק באותנטיות של הנחות, והם עלולים לחשוב שההנחה אינה באמת הנחה. לעומת זאת, משלוח חינם נתפס כהטבה אמיתית, ולקוחות יודעים להעריך זאת.

8. תנו עדיפות ל’מציאות’ ולמוצרים פופולריים

סייעו ללקוחות הססנים להחליט, הציבו מוצרים מבוקשים או ‘מציאות’ במקום בולט באתר. כשם שבסופר מוצבים מדפי ממתקים ליד הקופות, כך עליכם לדאוג שמוצרים נחשקים יהיו תמיד בהישג יד ובמרחק לחיצת כפתור.

9. הרבו במידע חיוני

הקפידו על הצגה ברורה ופשוטה של כל המידע החיוני – מערוצי התקשורת הרבים (דוא”ל, פייסבוק, פקס, טלפון, כתובת) ועד אפשרויות התשלום השונות (אשראי, פיי-פל, מזומן לשליח וכיו”ב). גולשים אוהבים שקיפות, והצגת המידע עוזרת להם להרגיש שהאתר מהימן.

10. חשבו על הפתעות

חשבו על הפתעות, על שינויים ועל הצעות שאי אפשר לסרב להן. לקוחות שנהנו מביקור באתר שלכם לא יקנו שוב ושוב את אותה החולצה או המברגה. ספקו להם עניין וגירויים, חדשו את המלאי, נצלו חגים ואירועים מיוחדים כדי להציע הצעות לא שגרתיות, ובקיצור – אל תפסיקו להתחדש.

בעידן של ריבוי אתרים, וביניהם לא מעט אתרי קניות, היצמדות לכללים מביאה תוצאות, נקודה. חסכתם לגולשים מאמץ? שוטטות מיותרת? לבטים? כמה שקלים? זה ישתלם לכם – יש סיכוי גבוה שגולשים אקראיים יהפכו ללקוחות. בהצלחה!

קרדיט תמונה: ecommerce via shutterstock

 

רותם רוגובסקי, SQLINK

סמנכ"ל בקבוצת SQLINK ומנהל חטיבת הניו-מדיה בחברת הבת תבונה. מומחה ל-UI ו-UX, מבכירי אנשי הניו-מדיה בישראל, מייעץ לחברות וארגונים מהמובילים במשק בתחומי אסטרטגיית דיגיטל, ארכיטקטורת מידע ופיתוח מערכות Web. בשעות הפנאי מסתובב בארץ עם הרחפן שלו ויוצר סרטונים ויראליים של ישראל ממעוף הציפור.

הגב

2 תגובות על "מגולשים ללקוחות – 10 דגשים לאתרי קניות ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
amit079
Guest

כתבה מעולה

ארי
Guest

דף חדש ומעניין שנפתח בפייסבוק- bit.ly/1WL1yf1
בדף מתפרסמים הרבה דברים מגניבים וזולים לקנייה מאתרי מכירות בחו”ל (איביי וכדו’) והרבה אפליקציות מעניינות.
מומלץ בחום !!- bit.ly/1WL1yf1

ובנוסף כמה שיותר אנשים שירשמו לערוץ טלגרם הזה- bit.ly/1SS07Xo נפרסם שם יותר דברים גם מה שיש בפייסבוק וגם עוד דברים טובים, הנחות ומבצעים. אז יאללה תצטרפו ותתחילו לחסוך ולהנות- bit.ly/1SS07Xo

wpDiscuz

תגיות לכתבה: