כך תאפיינו את אתר הסטארטאפ שלכם

כיצד תאפיינו את האתר של הסטארטאפ שלכם באופן הטוב והיעיל ביותר? הנה 8 דגשים שיעזרו לכם להתפקס על מה שבאמת חשוב.

Shutterstock

סטארטאפים צריכים אתרי אינטרנט בין אם הסטארטאפ שלהם הוא אתר אינטרנט ובין אם האתר ישמש אותם כחלון ראווה לקהל הרלוונטי להם (קרנות הון, מנהלים, גורמי ממשלה, קהל יעד וכדומה). אבל העובדה שיש לסטארטאפ שלכם אתר אינטרנט אינה מספיקה, איפיון נכון של האתר שלכם יכול לחסוך לכם הרבה כאבי ראש, זמן וכסף.

8 דגשים חשובים

הגדירו את תפקיד האתר – בהכללה גסה, אתרי סטארטאפים מתחלקים לשלושה: האתר הוא הסטארטאפ, האתר הוא חלון ראווה של הסטארטאפ, האתר הוא שילוב בין חלון ראווה לבין הסטארטאפ עצמו. זוהי חלוקה בין אתר פונקציונלי לאתר תדמיתי, ההגדרה הזו חשובה להמשך האיפיון.

הגדירו את הקהל שלכם – שאלו את עצמכם למי פונה האתר: האם אנשי קרן הון סיכון צריכים להגיע לאתר? האם הוא פונה למשתמשי קצה? האם מדובר בשילוב בין השניים? מענה אמיתי וברור על השאלות הפשוטות הללו יסייע לכם למקד את מטרות האתר ויישומן בפועל.

הגדירו עוגני תוכן – בין אם לצורכי קידום במנועי חיפוש ובין אם לצורך מיקוד שיווקי, כדאי להגדיר מבעוד מועד מהם תחומי העיסוק של הסטארטאפ שלכם במובן המילולי שלו. כך, קהלי היעד ימצאו אתכם ביתר קלות, יבינו במה מדובר ויצליחו להבין את הסטארטאפ שלכם.

הניעו לפעולה – אחרי שהגדרתם את תפקיד האתר, את הקהל ואת המונחים המרכזיים בו הגיע הזה לדעת מה אתם רוצים שיקרה בפועל באתר שלכם, בקשר בינו ובין הגולשים. האם אתם ממתינים למייל מקרן הון סיכון? האם אתם רוצים להשתמש באתר כ’מצגת מקוונת’ או כאתר שמראה יכולת טכנולוגית גבוהה? כך או כך, אתם צריכים לדעת מה אתם מבקשים מהגולשים שלכם, איזו פעולה אתה מבקשים מהם לעשות. להירשם? ליצור קשר? להתנסות במוצר? להיחשף? להשתתף? ככל שתגדירו זאת מוקדם יותר כך תוכלו למקד את הפעילות המקוונת שלכם לכך.

צרו בידול, הדגישו את הייחוד והיתרונות שלכם – מנהלי קרנות הון סיכון, גולשים, מנהלים, כתבי טכנולוגיה והאנשים שאתם מחפשים באופן כללי נחשפים (בדיוק כמוכם) לרעיונות, סטארטאפים ומיזמים מרתקים, מגניבים ומעניינים על בסיס יומיומי, מיצאו את הדבר החדש, החשוב או המעניין שאתם מוסיפים לעגלה הזו וכיצד דווקא אתם אלו שתלכדו את תשומת הלב שלהם. לעיתים, מידע בסיסי למדי, כמו נתונים על הטכנולוגיה, הפוטנציאל, הרעיון והתועלת שבסטארטאפ שלכם יכול להיות חשוב יותר מכל ‘תעלול’ ויזואלי שתעשו.

30 שניות, 3 קליקים – לגולשים שלכם, ובוודאי למנהלים או למשקיעים שלכם אין יותר מדי זמן. סביר להניח שייקח להם מספר מועט של שניות וקליקים בשביל להתלהב ממה שהם רואים ובשביל שהם ימשיכו להתעניין בסטארטאפ שלכם. זיכרו את זה כאשר אתם מקבלים החלטות לגביי התוכן והמסרים שאתם מעלים לאתר שלכם.

תשאירו את זה פשוט – גם רעיונות מורכבים, מלאי השראה, בעלי רבדים ועומק טכנולוגי/פילוסופי/מדעי ותרבותי אפשר לתמצת למשפט קצר, ברור וענייני. לפעמים זה עשוי להיראות שטחי ומאולץ ולפעמים מדויק ורלוונטי, תנסו לדייק את המסר שלכם ואת האתר שלכם כך שיהיה כמה שיותר מדויק, רלוונטי וענייני.

טקסט? תמונה? וידאו? – לעיתים הדרך היעילה ביותר להעביר את המסר של הסטארטאפ שלכם היא באמצעות אנימציה או סרטון וידאו קצר, אל תהססו להשתמש בכלים הללו אבל אל תבססו רק עליהם את האתר שלכם. ואם כבר בחרתם בסרטון ככלי מרכזי באתר וודאו שהוא קצר וברור – כזכור, לגולשים שלכם אין הרבה זמן (30 שניות?) או סבלנות. השילוב האופטימלי הוא כזה שמצליח לאזן בין כמות המלל, הוידאו, האנימציות והתמונות באתר. מבחינת מלל – כזה שיהיה מספיק הן לצורכי מנועי החיפוש והן לצורכי הבהרה, חשיבות ועניין, תמונות: בעיקר להדגשה של מוצר או שירות, וידאו /אנימציה– להסבר קצר וענייני על פעילות הסטארטאפ שלכם.

סיני גז הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט. מייסד-שותף בסללום מדיה גרופ.

קרדיט תמונה: website via Shutterstock.

סיני גז

סיני גז הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: