הגיע הזמן להציג למשקיעים, כך תבנו מצגת מנצחת

הצצה לנקודת מבטו של המשקיע כשבוחן האם להמר על הסטארטאפ שלכם ודגשים לבניית מצגת מוצלחת עבורו

תמונה: Shutterstock

הפוסט נכתב על ידי שי שוורץ, סמנכ”ל מוצר וקריאייטיב ואחד ממייסדי חברת Emaze. היום לא פשוט לגייס הון, פגישה עם משקיעים פוטנציאליים הינה פגישה מכרעת. תגובתו של המשקיע עשויה לנבוע משיקולים שונים אך אין ספק כי מצגת לא מוצלחת יכולה להרחיק משקיע פוטנציאלי וחבל. הנה כמה נושאים אותם חשוב להציג בפני משקיע. כשאתם ניגשים למלאכת הכנת מצגת למשקיעים, תשקיעו מחשבה על קהל היעד שלכם, המשקיע. כשזה מגיע לזה, המשקיע ישקיע בחברתכם אם הוא חושב שיש הזדמנות מציאותית להפוך את ההשקעה לרווח ניכר. השאלה הגדולה שהמשקיע שואל היא “האם כדאי לי להשקיע?”, ועל שאלה זו עליכם לענות ובעיקר לשכנע, במהלך הצגת הרעיון שלכם בפניו. לכאורה שאלה פשוטה, אך אין זה פשוט כלל. על מנת לפשט את השאלה חילקנו ל-7 שאלות “קטנות” עליהן אתם צריכים לענות במצגת שלכם:

1. מהי ההזדמנות?

לפני שמשקיע מחליט האם ישקיע את הונו, עליו לדעת מהו סיכוי החזר ההשקעה ומהו הסיכוי לרווח מההשקעה. כמו כן, חשוב לו לדעת מהו גודל השוק ומהו הפוטנציאל. כלומר מהו הצורך שיילך ויגדל למוצר או שירות שאתם מציעים או במילים אחרות, כיצד תייצרו ביקוש.

2. מה אתם יודעים על המתחרים שלכם?

קודם להבין שיש לכם מתחרים. משקיעים בדרך כלל לא מרגישים בנוח עם חברות שאומרות שאין שום תחרות שם בחוץ. המשקיע ירצה לדעת על היתרונות והחסרונות של המתחרים שלכם, ובמקרה של יתרונות – איך אתם מתכוונים להתמודד עם זה?

3. מהו היתרון שלך?

ברגע שהמשקיע יודע שבשוק הזה הזדמנויות גדולות, הם רוצים לדעת למה הם צריכים להשקיע דווקא בך ולא במתחרה שלך. כאן זה לא הזמן להצטנע. ספרו על כל היתרונות ואל תחסכו.

4. האם אתה מסוגל לגרום לזה לקרות?

אז השוק הוא גדול, היתרונות שלכם על פני המתחרים הם מובן מאליו, והצוות? האם הוא מוכשר לבצע את זה? אם אין לכם אנשי צוות מצויינים שיגרמו לזה לקרות, אז סיכויי הצלחה יורדים באופן משמעותי, גם אם המוצר הוא אדיר. הקפידו להזכיר את ההישגים הקודמים של כל חברי הצוות ובמיוחד של אנשי המכירות.

5. מהי התכנית?

משקיע רוצה לדעת איך אתם מתכננים להרוויח כסף. לא רק שהוא רוצה לדעת מה המודל העסקי שלך ומהן האסטרטגיות השיווקיות אלא למה אתם חושבים שאלו יצליחו, ולא פחות חשוב, מתי אתם מצפים לראות תוצאות, כלומר רווחים. כל תכנית עסקית שתציגו חייבת לכלול יעדים, אחרת זה לא יהיה מוחשי מספיק כדי להשקיע. חשוב לספק עובדות כגון הצלחות קודמות, מחקרי שוק וסקרים שנערכו על ידי החברה. הקפידו לספר ולפרט מהם היעדים הסופיים: הנפקה בעוד X שנים? אולי מכירה של החברה? אם כן, האם זה ריאלי, האם יש מועמדים פוטנציאליים?

6. מהם הסיכונים?

זו כמובן שאלה שאתם רוצים להימנע ממנה אבל זה בלתי אפשרי כאשר מדובר במשקיעים. משקיע נותן את הונו כאשר יש לו מטרה אחת – להרוויח יותר כסף. בסופו של דבר יש שתי שאלות עיקריות שהוא שואל את עצמו: “מה הם סיכויי הצלחה?” ו”מהם הסיכונים?”. סיכונים אפשריים עשויים לכלול למשל אסטרטגיה ארעית, עליה מתמדת במתחרים, או מתחרים עם הרבה יותר יכולות מימון, ושינויים בטכנולוגיות.

7. מה הם המספרים?

הנתונים הפיננסיים שלך משחקים גורם חשוב בהחלטה אם להשקיע או לא. הקפידו לספק מידע רלוונטי, הוא מאוד ויזואלי וקל להבנה על ידי שימוש בגרפים: רקע פיננסי, רווחים (אם יש), היסטוריה מימון (אם יש), כמה מימון אתם מבקשים ומה אתם מתכוונים לעשות עם הכספים האלה. בהצלחה בגיוס ההון שלכם.

 

מצגת לדוגמא

המצגת הנ”ל, נוצרה באמצעות Emaze

קרדיט תמונה: Shutterstock

הכתבה בחסות emaze

emaze (אימייז), חברת סטארט-אפ בתחום המצגות, יצאה לשוק עם אפליקציה חדשנית ליצירת מצגות מדהימות ומעוצבות ברמה גבוהה במהירות ובקלות. emaze הוא כלי שימושי עבור יוצריי מצגות בעבודה, בלימודים ובבית ומתאים למשתמשים בעלי יכולות עיצוביות וטכנולוגיות מכל הרמות. זהו מוצר אינטרנטי מבוסס טכנולוגיית HTML5 שלא דורש התקנה של אף תוכנה והשימוש בו הוא ישירות בתוך הדפדפן. האפליקציה מותאמת לעבודה במחשבים, בטאבלטים ובסמארטפונים ומאפשרת ליצור מצגות בכל השפות ולשתף אותן עם אחרים בקלות. עבור הצופה, emaze מספק חוויה שונה ומלהיבה בהרבה מהמצגות שהכרנו עד היום, העיצובים נעים ממצגות שקפים פשוטות ועד למצגות תלת מימדיות שמתרחשות בחללים וירטואלים. תתחילו ליצור מצגות כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

10 תגובות על "הגיע הזמן להציג למשקיעים, כך תבנו מצגת מנצחת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עודד
Guest

אויש, האתר הזה מתדרדר מרגע לרגע.
כתבה שלמה רק כדי להציג פרסומת של emaze.

עידן
Guest

דווקא כתבה מעניינת יכול להיות מעניין לאלו אשר מחפשים משקיעים למה סתם לרדת עליהם…

תומס
Guest

מסכים, אני מחפש משקיעים והכתבה עזרה לי מאוד

טל
Guest

כשתורידו את המגבלה המטומטמת של מס’ סליידים בשימוש של משתמש שאינו בתשלום (10) ותוסיפו עוד תבניות (יש בקושי 7-8) המשתמשים ישקלו להשתמש בשירות שלכם. עד אז, במקום לחלק עצות לכל עבר תתמקדו במוצר המצ’וקמק שלכם שהוא סוג של גרסה הזויה של פאוורפוינט למתחילים

מישו
Guest

המצגת לא עובדת על האייפון שלי כי הדפדפן לא נתמך. אכן מאוד חדשני

אפרת
Guest

slidex – אתר ישראלי לשיתוף והורדת מצגות, מומלץ בחום.

מושיקו
Guest

בחייכם ניוזגיק – בכיף לפרגן לחברות חדשות
רק אל תעטפו את זה במסווה של כתבה עם תוכן.
הכתבה ריקה.
החברה מעניינת. בהצלחה!

lior Ferdman
Guest

בתור זוכה ביזטק 2011 אני לא אהבתי את הסדר הדברים אני חושב שתמיד עמוד השני זה עמוד הבעיה ועמוד השלישי זה הפתרון ומשם מתחילים באמת להצגיג

אחד לא מכאן
Guest
emaze מחמיאים לעצמם ולצערי אין להם על מה. חבל, דווקא האמנתי ברעיון ולכן הקדשתי זמן וביליתי שעות רבות בניסיון להבין את המוצר המוגבל והבעייתי שלהם. ככה בקטנה למה אין סיכוי להכין עם emaze מצגת שתגייס ולו משקיע לעיפרון: 1. הקונספט הוא שאתה לא יכול ליצור מצגת אלא לשכפל מצגת קיימת ולהשתמש בעיצובה. 2. מספר המצגות הנוכחי עומד על 9 ורובם לא שימושיות כלל (אחת אף נתקעת) 3. גם אם מצאת מצגת שאיכשהוא קרובה אולי לסבתא של הרעיון למצגת שלך, רוצה להתאים אותה לצבעי הארגון שלך? שכח מזה. לא ניתן לבחור צבעים שונים לטקסטים ועצמים אלא 3/4 צבעים שבאו עם המצגת.… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: