דברים שלמדנו מקניה ווסט על In App Purchases

רק באחרונה שפך הראפר קנייה ווסט את חמתו על אפליקציות משחקי ילדים שמאפשרות רכישות בלתי מאושרות בתוך האפליקציה. אז מה עושים כדי לא להרגיז את קניה ועוד אלפי הורים אחרים ברחבי העולם? ארבעה טיפים

shutterstock app

אתה יודע שאתה בצרות כאשר קנייה ווסט נמצא בצד הנכון של דעת הקהל (ובצד השונה ממך). וכשמדובר במפתחי משחקים למובייל, שיוצרים משחקים לילדים, נראה שדווקא הם חסרי המזל שנמצאים מצידו הלא-נכון של הראפר הזועם.

באחת מההשתלחויות האחרונות שלו בטוויטר, מתח הראפר ביקורת חריפה על משחקי ילדים המאפשרים לבצע רכישות בתוך האפליקציה (in app purchase). בין שאר הקיתונות ששפך, השמיץ ווסט משחקי ילדים שאפשרו לבתו בת השנתיים לבצע רכישות מבלי שהתכוונה לכך.

ולמרות שהיו כאלה שמיהרו לציין כי דווקא אשתו, קים קרדשיאן, מרוויחה יפה מרכישות בתוך האפליקציה שלה, רוב התגובות כלפיו היו חיוביות, וקריאותיו למפתחים ליצור משחקים פשוטים ש”יאפשרו לילדים ליהנות ולתת מעט מנוחה להורים”, התקבלו מעבר למצופה.

ואתם, מפתחי אפליקציות יקרים, מה תוכלו לעשות כדי שהמשחק שלכם יחמוק מחמתו של אחד הראפרים המשובחים בימינו – וחשוב מכך, מזעמם של הורים בכל רחבי העולם? הנה ארבעה טיפים.

1. הכירו את קהלי היעד (והבינו את הבדלי הגילאים ביניהם)

נקודה חשובה הוחמצה בין כל ההערות הסרקסטיות על הקשר בין אפליקציית ‘הוליווד’ של קים קרדשיאן לבין הרטינות של קנייה ווסט. גם אם אין ספק שבני הזוג ווסט-קרדשיאן הפיקו רווחים גדולים מרכישות בתוך האפליקציה של קים, ישנו הבדל ברור בקהל היעד בין המשחק של קרדשיאן לאחד שמיועד לילדים בני שנתיים.

למרות שהמשחק, שפיתחה חברת Glu עבור קרדשיאן, מיועד לנשים צעירות, מה שנחשב אצלה ל’צעירות’ נמצא בטווח העליון של ההגדרה. ההתמקדות בנושאים הקשורים לאופנה, מערכות יחסים ובילויים, מצביעה על כך שהאפליקציה פונה לצעירות מאמצע עד סוף גיל העשרה. סביר יותר שיהיו בידיהן אמצעי תשלום משלהן, דמי כיס או אמון מצד ההורים להוציא כסף על משחקים.

מובן כי לילד בן שנתיים אין בגרות רגשית כשל בני נוער, וכי קל יותר לתמרן אותו. אם קהל היעד שלכם צעיר מאוד, עליכם לוודא שאתם מביאים בחשבון את ההבדלים בין קבוצות הגיל השונות.

2. הדריכו את ההורים

אם אתם מחליטים להפעיל מודל של רכישות-בתוך-אפליקציה במשחק המיועד לילדים, עליכם גם להדריך את ההורים כיצד להימנע מרכישות בלתי מאושרות.

במחשבה ראשונה אולי נראה לכם שהדבר עשוי להזיק למודל העסקי שלכם, אך מה שיזיק לכם יותר הוא סיפור על ילד שבזבז אלפי דולרים במשחק שלכם. סיפור כזה יגרור אחריו רעש גם ברמה התקשורתית, וגם יפנה כלפיכם תשומת לב רגולטורית.

מסיבה זו, חשוב לכלול באופן סדיר הודעות בתוך המשחק המיידעות את ההורים כיצד לנטרל רכישות-בתוך-אפליקציה בהגדרות המשחק, ומה עליהם לעשות אם הם חושבים שכספים הוצאו ללא ידיעתם.

רווח כספי קצר-טווח אינו משתלם ביחס לנזק תדמיתי לטווח ארוך, ולכן חשוב לשמור את המושכות בידי הוריהם של הילדים המשחקים באפליקציה שלכם.

3. תכננו את האפליקציה כך שתמנע הוצאת בלתי מורשות

כשמשתמשים עומדים לגשת לחנות האפליקציות כדי לרכוש פיצ’ר במשחק שלכם, מה  נאמר להם בהתראה שקופצת על המסך? האם מסר כמו “ביקשת מהוריך רשות לקנות את זה?” יסייע למנוע רכישה בלתי רצויה מתוך האפליקציה?

זה אולי לא נשמע משמעותי, אבל זוהי דוגמא אחת שמראה כיצד עיצוב מוצר מתוך כוונה למנוע הוצאות בלתי מורשות יכול לסייע למשחק שלכם. כשאתם מקדישים זמן לחשוב באילו דרכים יכול ילד המשחק באפליקציה להוציא כספים ללא רשות, או להתפתות לעשות כן גם אם לא התכוון לכך, אתם יכולים להימנע מהנקודות המלחיצות שגורמות להורים כאב ראש.

ישנן דוגמאות רבות כיצד ניתן להימנע מכך. הלשכה לסחר הוגן בבריטניה מחייבת את כל מפתחי התוכנה במדינה להימנע מתצלומי מסך המראים את העולם מבעד לעיניו של בזבזן גדול. הימנעות מטקטיקת מכירות בתוך האפליקציה עשויה להניא משתמשים מבזבזנות אימפולסיבית, שילדים מועדים לה יותר. רשתות פרסום ידידותיות-לילדים כמו SuperAwesome, יכולות לסייע לכם להימנע מפרסומות בלתי הולמות.

4. לוותר על רכישות בתוך אפליקציה?

לבסוף, האם כדאי בכלל לכלול רכישות-בתוך-האפליקציה במשחק המיועד לילדים קטנים? יתכן שעבור הורים שאין להם כיסים עמוקים, הגיוני יותר להימנע ממשחקי ילדים הכוללים רכישות-בתוך-האפליקציה, ולבחור באלה שאינם מקדמים בזבוז חסר גבולות.

הדוגמא הטובה ביותר לכך היא Toca Boca. החברה, שנוסדה בשוודיה וכעת ממוקמת בסן פרנסיסקו, ביססה את הצלחתה אך ורק על אפליקציות בתשלום המציעות התנסות בחינם – ולא על משחקים המתבססים על רכישות בתוך אפליקציה.

קיימות גם גישות אחרות. משחקים של חברת Toys to life, כמו Skylanders ו-Disney Infinity, מאפשרים להורים לרכוש לילדיהם צעצועים בעולם האמיתי, ולהשתמש בהם בתוך המשחק – וכך מתאפשרת שליטה בהוצאות. תוכניות מנויים מהוות אף הן הזדמנות למשוך ילדים בחינם, תוך הגבלת גובה ההוצאות בהמשך הדרך. ילדים הם קהל יעד שלגיטימי לפתח עבורו משחקים אליהם ולייצר עבורו מוצרים. ובכל זאת, חשוב לזכור כי הוריהם, המגוננים מטבעם, הם אלה המנהלים את ההוצאות ועל כן רכישות בתוך אפליקציה הן לאו דווקא המודל הנכון ביותר עבורכם.

קרדיט תמונה: app via shutterstock

חנית מרינוב, פריון נטוורק

סמנכ"לית שיווק של פריון ושל growmobile

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: