פרידות, פייסבוק ורוטב לסטייק: איך יוצרים קמפיין שיווקי מוצלח?

מה ניתן ללמוד מהקמפיינים הויראלים שעלו לאחרונה על הדרך שבה מנהלים קמפיין שיווקי עם חשיפה מקסימלית?

cats

מאת אופק גלבוע, מנהל וידאו ותוכן באקטיב טרייל.

כשאנחנו עובדים על קמפיין פרסומי אנחנו רוצים לצור באזז, הקמפיין האידיאלי הוא “קמפיין שידברו עליו” ויהפוך לויראלי.

יותר ויותר מפרסמים מבינים שצרכנים לא אוהבים לצרוך “פרסומות”, הם רוצים לצרוך תוכן, ותוכן יכול גם להיות רגש כמו צחוק, בכי, הזדהות או כל דבר שמצליח לחדור את מחסום ה”אנטי-פרסומות” שלנו. אספנו עבורכם כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה לקמפיינים במדיות השונות, שהצליחו לעשות משהו קצת שונה וננסה לחשוב מה היה בהם שונה ואיך הקמפיינים האלה מייצרים “דיבור ובאזז”.

מנת יתר של מותגים

אנחנו מוצפים באופן קבוע בכל כך הרבה פרסומות ומותגים שאנחנו צריכים הפסקת פרסומות מהפרסומות. חברת הבירה NewCastle רצתה לפרסם בזמן הסופרבול אבל לא היה לה את התקציב הראוי. היא החליטה לפנות למותגים שיעזרו לה במימון פרסומת ויצרה את הפרסומת הממותגת ביותר. הפרסומת כל כך עמוסה במסרים שרוב הצופים פשוט צריכים לראות אותה שוב. הפרסומת מגוחכת, מצחיקה ועדיין עובדת כפרסומת. בנוסף להפצה ע”י הגולשים הפרסומת נהנתה גם מהפצה אינטנסיבית ע”י החברות המשתתפות בה.

איך יוצרים אפליקציה ויראלית?

נסו רגע לחשוב על פרסומת למכונית המיועדת לצעירים: ים, מוזיקה, שקיעה, צעירים צוחקים – ראינו ושמענו כבר את כל הקלישאות.

אז איך גורמים לקהל צעיר להתעניין במכונית חדשה? חברת המכוניות קיה (Kia) יצרה אפליקציית מירוץ מכוניות שבה אתם יכולים לבנות מסלול מירוץ תלת-מימדי ע”י הזזת המכשיר הסלולרי, ואחרי שהמסלול מוכן המשתמשים יכולים לשתף את המסלול בפייסבוק ולשלוח אותו לנסיעת מבחן לחברים דרך פייסבוק. בדרך הזאת קהל צעיר הוריד את האפליקציה, שיחק, שיתף אותה עם החברים, ועל הדרך התוודע למותג ולמכונית החדשה של קיה.

מסר קטן – גדול

כשאנחנו יוצרים קמפיין אנחנו רוצים להעביר מסר ללקוחות שלנו. הקמפיין של חברת יונדאי (Hyundai) התעסק בהעברת מסר פשוט בדרך מקורית.

בעזרת צי מכוניות הם כתבו מסר ענק בחול. כמה ענק? מספיק ענק כדי לראות אותו מהחלל. בסופו של דבר המסר של יונדאי הצליח להגיע ל-61 מיליון צפיות תוך חודש ימים.

על הרוטב ועל הסטייק

זאת ללא ספק הפרסומת הכי טובה שראינו בתקופה האחרונה – חברת A.1. המייצרת רוטב מיוחד לסטייק גילתה שהלקוחות שלה משתמשים ברוטב שלה גם כדי לתבל מאכלים אחרים מלבד סטייקים, והחליטה לשנות את שם הרוטב מ-Steak Sauce ל-Original Sauce. לכאורה מדובר בבריף משעמם שאומר “שינינו את שם המותג” אבל בפרסומת הבאה שכולה מתרחשת בגבולות הפייסבוק החברה החליטה להפוך את שינוי השם לפרידה כואבת של הרוטב מהסטייק. עשרות אלפי הצפיות, השיתופים והתגובות הפכו אותה לאחת הפרסומות הויראליות של השנה האחרונה.

תרקוד בטרם תעבור

מיתוג של חברת מכוניות יכול לבוא לידי ביטוי במקומות נוספים מלבד המכונית עצמה, כמו לדוגמא במפגש של המכונית עם הולכי רגל. בפרסומת הבאה חברת המכוניות סמארט (Smart) הפכה את העמידה ברמזור להולכי רגל לחוויה מרקידה בה כל אחד יכול להכנס לתא מיוחד ולהפוך לאיש האדום ולצפות בתגובות של האנשים המחכים.

אנחנו בטוחים שבפעם הבאה שתעמדו ברמזור להולכי רגל תזכרו בפרסומת ואולי קצת אפילו תקוו שהאיש האדום יתחיל לפזז.

זה הזכיר לנו את סרטון הפונג שהופץ לפני כמה שנים (וכנראה מזוייף… אבל מה זה משנה).

פרסומת ב-5 שניות

אתם בטח מכירים את פרסומות היו-טיוב שניתנות לדילוג אחרי 5 שניות. חברת הביטוח GEICO החליטה לייצר סדרת פרסומות עם שורה אחת (“אל תודה לי, תודה לחסכונות!”) כאשר המסר הוא “אתם לא יכולים לדלג על הפרסומת כי היא כבר נגמרה”. אחרי המסר הסרטון ממשיך לרוץ כמעט 50 שניות בלי שקורה כלום.

הרווח הוא כפול: המסר עובר לצופים שבוחרים לדלג והצופים המתמידים מרוויחים דקה של נונסנס ויראלי מוצלח במיוחד. הפרסומת זכתה בפסטיבל קאן האחרון כפרסומת הטובה ביותר.

קמפיין דיוור חולצות

חברת האופנה Threadless היא מודל לדיוור אלקטרוני נכון, צעיר ומעניין. החברה מדוורת ללקוחותיה בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע, אבל בכל פעם עם טוויסט שונה.

מלבד ליידע את הלקוחות על מבצעים שונים של החברה ועל חולצות חדשות בקטלוג, הם דואגים להשקיע בעיצוב המייל ובכותרת צבעונית ומצחיקה שמתכתבת עם הנושא של ההודעה.

ביום האם האחרון החברה יצאה עם דיוור שהכותרת שלו היתה “Wall art for Mom!”, כשפותחים את המייל מתגלה תמונה של בחור מזוקן מחופש לאמא והכיתוב ” At least pretend it’s for mom”. למרות תדירות הדיוור הגבוהה ט’רדלס תמיד קולעים עם תוכן מעניין ומצחיק – וזה מעורר השראה.

קרדיט: צילום מסך מתוך Threadless

קרדיט: צילום מסך מתוך Threadless

אז מה אנחנו יכולים ללמוד מכל הקמפיינים שראינו?

1. תוכן תוכן תוכן

אנחנו לא רוצים לצרוך פרסומות – אנחנו רוצים תוכן. תנו לקהל שלכם משהו חדש, משהו שיהיה להם כיף לצרוך. אפילו פרסומת למכונית או פורמט פרסומי של 5-שניות-ראשונות ביוטיוב יכול להיות יציאה קריאייטיבית מקורית וחדשנית.

2. מי קהל היעד?

האם אתם פונים רק לקהל צעיר שאוהב אפליקציות או לכל הצופים בסופרבול? חשבו על הקהל שלכם. נסו לדמיין איש אחד ממוצע מתוך קהל היעד ואפיינו אותו: מה הוא אוהב לראות בטלויזיה, מה הוא אוכל, לאן הוא הולך, מה מצחיק אותו ומה לא משכנע אותו?.. תחשבו גם מה אותו אדם עושה ביום- יום (עומד ברמזור, גולש בפייסבוק) התאימו את קמפיין הפרסום שלכם לאותו חבר דמיוני כדי לכוון לקהל היעד הנכון ביותר.

3. איפה הרגש?

תפעילו את הקהל שלכם, תגרמו לו לצחוק, תזעזעו אותו, תשאירו אותו מרותק. אין כמו רגשות כדי לגרום לפעולה ולהטמעת המותג בזכרון של הצרכן.

4. במקום הכי לא צפוי

תחשבו איך אתם גורמים לו להזכר במותג שלכם במקומות הכי לא צפויים (נגיד כשהצרכן שלכם רואה מטוס בשמיים לדוגמה..). חברו בין המותג שלכם לסיטואציה יום-יומית ולרגש כדי להעלות מודעות למותג ולפעולה צרכנית.

בין אם אתם שולחים קמפיין דיוור אלקטרוני או עומדים לפני הפקת סרטון ליוטיוב, חשבו על הדוגמאות שכאן מהכיוון הפרסומי והקראייטיבי. מה היתה המטרה של כל קמפיין – לעורר מודעות, להגדיל רווחים?

5. לדווח על שינוי שם המותג?

איזה תוכן צרכנו ואיך הרגשנו עם הצריכה שלו, איזה רגש הופעל אצלנו במטרה להעביר את המסר והמותג, מי היה הקהל של כל פרסומת ואיפה הקמפיין הזה ימשיך ויפגוש אותנו בהמשך? קחו את כל הכלים האלה וצרו את הקמפיין הפרסומי המנצח לעסק שלכם.

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה והמובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני. אקטיב טרייל מציעה מענה One Stop Shop ללקוחות גדולים וקטנים כאחד, הכולל מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, שירותי שליחת הודעות סמס, מערכת לבניית דפי נחיתה, פרסום סקרים ברשת ועוד מגוון שירותים שיעזרו להזניק את תוצאות העסק שלכם. עם רמת עבירות גבוהה במיוחד, שירות ותמיכה מקצועיים ומגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בענפי המסחר האלקטרוני, הקמעונאות, העיתונות, המדיה, התיירות, התוכנה, האופנה והפיננסיים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: